5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook'un gözünü para bürüdü: Erişim oranlarını azalttı!
Haberler

Facebook’un gözünü para bürüdü: Erişim oranlarını azalttı!

Marketing Türkiye
13 Aralık 2017
2 dk okuma

Sosyal medya devi Facebook’un dikkat çekmeden kullanıcılara haber göstermeyi azalttığı iddia ediliyor. İnsanlara ulaştırdığı haberlerden daha fazla para kazanmak isteyen Facebook platformlardan içerikleri kendi platformuna yüklemesini istiyor. Ancak yerleşmiş sistemi olan haber kanalları için bu çok kolay bir süreç değil…

Haber sitelerinin trafik kaynaklarında önemli bir yeri olan Facebook sitelerin Facebook hesaplarından yaptıkları paylaşımların sayısını azalttı.

Bu durum rakamlara da kısa sürede yansıdı. Haber sitelerinin tıklama oranlarını ölçen platform Parse.ly aralarında Huffington Post ve Wall Street Journal gibi devlerin de bulunduğu 2.500 yayın organıyla yaptığı araştırmaya göre Facebook’un internet sitelerinin dış trafiklerindeki oranı yüzde 40’tan yüzde 26’ya düştü.  Google’ın ise AMP’ın da etkisiyle sitelerin dış trafiklerindeki oranı yüzde 34’ten 44’e çıktı.

Ocak-Ekim 2017 arası haber sitelerinin Facebook ve Google trafik oranları.
Ocak-Ekim 2017 arası haber sitelerinin Facebook ve Google trafik oranları

Facebook haber sitelerine kısaca şöyle diyor: Kendi dükkanını bırak ve içeriklerini bana yükle. Özellikle yüklenen videolardan para kazanmak isteyen Facebook artık sitelerin içeriklerini eskisi kadar çok kullanıcıya ulaştırmıyor.

Facebook geçen yıl yaptığı bir algoritma değişikliği ile arkadaşların gönderilerini haber sitelerinin içeriklerinden daha fazla göstermeye başladı.

Instant Article projesi artık geçerli değil. İçerikler direkt olarak daha fazla insanla paylaşılmıyor.

Facebook paylaştığı haberlerden kazandığı paradan memnun değil. Artık kendi platformuna video yüklenmesini istiyor. Çünkü videoların önünde çıkan reklamlardan daha fazla para kazanıyor.

Yerleşmiş haber kaynakları zor duruma düşüyor

Facebook’un reklamlardan para kazanmak için takip etmiş olduğu bu yol ise CNN, New York Times, Huffington Post gibi yerleşmiş haber kaynakları için tercih edilebilir bir yol değil. Zira CNN video içerikleri kendi sitesine yüklüyor ve bunları Facebook’a aktarılması CNN’in reklam gelirinin paylaşılması demek.

Sosyal medya devi daha önce video içeriklerin telif hakları konusunda Google kadar sert olunmadığından dolayı eleştiri oklarının hedefindeydi…

Kaynak: Recode, Sözcü

1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
3 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
4 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
5 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Güncel Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Starbucks'ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
Haberler
Starbucks’ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
İrem Alimoğlu
19 Eylül 2025
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Haberler
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Sena Tufan
27 Eylül 2025
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Nafizcan Önder
6 Eylül 2025
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Haberler
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Marketing Türkiye
13 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.