21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook'un gözünü para bürüdü: Erişim oranlarını azalttı!
Haberler

Facebook’un gözünü para bürüdü: Erişim oranlarını azalttı!

Marketing Türkiye
13 Aralık 2017
2 dk okuma

Sosyal medya devi Facebook’un dikkat çekmeden kullanıcılara haber göstermeyi azalttığı iddia ediliyor. İnsanlara ulaştırdığı haberlerden daha fazla para kazanmak isteyen Facebook platformlardan içerikleri kendi platformuna yüklemesini istiyor. Ancak yerleşmiş sistemi olan haber kanalları için bu çok kolay bir süreç değil…

Haber sitelerinin trafik kaynaklarında önemli bir yeri olan Facebook sitelerin Facebook hesaplarından yaptıkları paylaşımların sayısını azalttı.

Bu durum rakamlara da kısa sürede yansıdı. Haber sitelerinin tıklama oranlarını ölçen platform Parse.ly aralarında Huffington Post ve Wall Street Journal gibi devlerin de bulunduğu 2.500 yayın organıyla yaptığı araştırmaya göre Facebook’un internet sitelerinin dış trafiklerindeki oranı yüzde 40’tan yüzde 26’ya düştü.  Google’ın ise AMP’ın da etkisiyle sitelerin dış trafiklerindeki oranı yüzde 34’ten 44’e çıktı.

Ocak-Ekim 2017 arası haber sitelerinin Facebook ve Google trafik oranları.
Ocak-Ekim 2017 arası haber sitelerinin Facebook ve Google trafik oranları

Facebook haber sitelerine kısaca şöyle diyor: Kendi dükkanını bırak ve içeriklerini bana yükle. Özellikle yüklenen videolardan para kazanmak isteyen Facebook artık sitelerin içeriklerini eskisi kadar çok kullanıcıya ulaştırmıyor.

Facebook geçen yıl yaptığı bir algoritma değişikliği ile arkadaşların gönderilerini haber sitelerinin içeriklerinden daha fazla göstermeye başladı.

Instant Article projesi artık geçerli değil. İçerikler direkt olarak daha fazla insanla paylaşılmıyor.

Facebook paylaştığı haberlerden kazandığı paradan memnun değil. Artık kendi platformuna video yüklenmesini istiyor. Çünkü videoların önünde çıkan reklamlardan daha fazla para kazanıyor.

Yerleşmiş haber kaynakları zor duruma düşüyor

Facebook’un reklamlardan para kazanmak için takip etmiş olduğu bu yol ise CNN, New York Times, Huffington Post gibi yerleşmiş haber kaynakları için tercih edilebilir bir yol değil. Zira CNN video içerikleri kendi sitesine yüklüyor ve bunları Facebook’a aktarılması CNN’in reklam gelirinin paylaşılması demek.

Sosyal medya devi daha önce video içeriklerin telif hakları konusunda Google kadar sert olunmadığından dolayı eleştiri oklarının hedefindeydi…

Kaynak: Recode, Sözcü

1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
4 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
5 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
Güncel Haberler
Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Grok sohbetleri Google’da ifşa oldu!
Grok sohbetleri Google’da ifşa oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Haberler
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Nafizcan Önder
13 Temmuz 2025
"Ahlaklı yapay zeka"lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
Haberler
“Ahlaklı yapay zeka”lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
İtalya Cumhuriyet Bayramı İstanbul’da görkemli bir resepsiyonla kutlandı
Haberler
İtalya Cumhuriyet Bayramı İstanbul’da görkemli bir resepsiyonla kutlandı
İrem Alimoğlu
11 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.