En Yaratıcı 22 Karşılaştırmalı Reklam…

PAYLAŞ

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, geçtiğimiz yıl Cumhurbaşkanı’nın onay vermesiyle Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girdi. 88 maddelik kanunda en dikkat çeken değişiklik ise yakın zamanda markaların karşılaştırmalı reklam yapabilecek olması. Başka bir ifadeyle önümüzdeki yıldan itibaren markalar aşağılayıcı cümle ya da görsel kullanmadıkları sürece rakiplerine reklamlar üzerinden gönderme yapabilecek.

Yaratıcılık diyarını nasıl etkileyeceği soru işaretleri ovuşturadursun biz tüketicilerin daha çok eğleneceği kesin. Çünkü karşılaştırmalı reklamın yasal olduğu ülkelerdeki örnekler oldukça eğlenceli.

İşte biz de bu yaratıcı ve eğlenceli reklamlardan bir liste hazırladık. Dileriz Türkiye’de de aşağıdaki örneklerde olduğu gibi akıl dolu karşılaştırmalı reklamlar görürüz.

Audi satrançtan esinlenerek savaşı başlatır: “Hamle sırası sende BMW”

hamle-sirasi-sende-bmw

BMW’den yanıt gecikmez: “Şah Mat”

sah-mat-audi-600x355

Audi pisleşmeye başlar: “Senin piyonun asla benim kralımın dengi olamaz”

senin-piyonun-benim-kralimin-dengi-degil

BMW olayı biraz abartarak son noktayı koyar: “Oyun bitti”

game-over-oyun-bitti-600x565

Blackberry bir hata iPhone’a sataşır: “Simple facts”

Rakibe orta açma dedikleri: “Değişmelerini sağladık”

kingfisher-airlines-jet-airways-degismelerini-sagladik

Tatlı tatlı bel altı vurmak: “Mercedes de keyifli bir sürüş deneyimi yaşatabilir”

mercedes-de-keyifli-bir-surus-deneyimi-yasatabilir1Tabii o esnada BMW’yi taşıyorsa. Mercedes’i kamyonet markasıymış gibi göstermek de cabası.

Rakipleri överek kendini daha çok öven mihenk taşı Audi reklamı: “In one car only?”

Mc Donalds’ın maskotu Ronald’ın karnı acıkırsa…

burger-king-mc-donalds-maskotu

Pepsi , Coca Cola’ya hafifçe vurur

pipet-pepsi-coca-cola

Pepsi, Coca Cola’ya biraz sert vurur: “Pepsi her yerde”

coca-cola-ikinci-kat-pepsi-her-yerde

Pepsi yer gök birleştirir: “Coca Cola’dan takoz yapan çocuk”


En efsane olanlarındandır.

Coca Cola cool duruşunu bozar: “Pepsi yerine Coca Cola satmak”

pepsi-coca-cola

Reklam savaşlarına lojistik sektörü de dahil olur: “Ups’yi de taşıyan Fedex”

fedex-ups-yi-tasiyor

Nikon iddialı bir reklam yapar: “Fotoğraftaki tüm yüzleri yakalarız”

nikon-her-yuzu-buluruz

Lumix’den lezzetli bir yanıt gelir: “Fotoğrafta olmayan yüzleri bile yakalarız”

lumix-gorunmeyen-yuzu-bile-buluruz

Audi BMW’ye sataşmaya devam eder: “Bir Quattro sahibi değilseniz, başınıza bunlar gelir”

quattronuz-yoksa-basiniza-gelecekler-600x399

BMW’den yine yanıt gecikmez: “Bir Quattro sahibiyseniz, başınıza bunlar gelir”

quattronuz-varsa-basiniza-gelecekler-600x370

Bu kez kavgayı BMW başlatır: “Güney Afrika’nın en iyi arabası seçilen Audi’yi tebrik ederiz”
-2006’nın en iyi arabası seçilen BMW

audi-yi-tebrik-eden-bmw-421x600

Audi el mahkum cevap verir: “2006’nın en iyi arabası seçilen BMW’yi tebrik ederiz”
– 6 kez Le Mans 24 Saat Yarışları’nı kazanan Audi

bmw-yi-tebrik-eden-audi

Subaru sessizliğini bozar: “Güzellik yarışması birincileri BMW ve Audi’yi tebrik ederiz.”
-2006’nın en iyi motoru seçilen Subaru

audi-ve-bmw-ye-laf-sokan-subaru-600x449

Fatality: Reklam yapmaya bile gerek duymamasıyla bilinen Bentley.

bentley-game-over-467x600Otomobil markaları savaşlarının bu reklamla bittiği rivayet edilir.