BNI Türkiye’den dört yılda 290 Milyon TL’nin üzerinde iş hacmi…

PAYLAŞ

Sadece Türkiye’den değil, dünyanın 73 ülkesinden gelen iş yönlendirmeleri, düzenli bilgi akışı, ücretsiz eğitimler… Bir işletme sahibi için her biri başka bir cazibe merkezi olan bu cümleler, aslında referans pazarlamasının olmazsa olmazları.

Dünyanın en büyük iş ağı organizasyonu olan BNI (Business Networking International), üyelerini kendi geliştirdiği bir pazarlama metodu olan ‘referans pazarlaması’ ile tanıştırıyor. Dünyada bu metodu uygulayan tek organizasyon olan BNI, ofisinin bulunduğu her ülkede ‘business networking’ yani ‘referans pazarlaması’ kavramının yerleşmesi için çalışıyor.

‘Business Networking’ kavramının yaratıcısı olarak bilinen Dr. Ivan Misner tarafından 1985 yılında ABD’de kurulan BNI, şu anda 73’den fazla ülkede 847 franchise bölgesi ve 210 binden fazla aktif üyesi ile faaliyetlerini gösteriyor. Dünyanın en etkili iş geliştirme yöntemi olan referansla iş yaratma sistemini, üyelerinin günlük iş yaşantısına taşıyan organizasyon, düzenlediği ücretsiz eğitimlerle iş sahiplerinin ve profesyonellerin kişisel gelişimlerini de destekliyor.

BNI gruplarında her bir meslek kategorisinden tek bir kişinin temsil edilmesine izin veriliyor. Böylece hem grup içindeki rekabeti ortadan kalkıyor hem de üyelerin birbirine verdiği destek artıyor. 2016 yılında sene sonu itibariyle, organizasyonun dünya genelindeki üyeleri arasında 8.8 milyon adet iş yönlendirmesi yapıldı. Bu yönlendirmelerle 11.2 milyar doları aşan bir iş hacminin oluşmasını sağlanmış durumda.

Türkiye’de 50 binin üzerinde iş yönlendirmesi…

Türkiye’de ise 2012 yılından bu yana faaliyet gösteren BNI, şu anda 15 grup ve 570 üyesi ile yoluna devam ediyor. Kurulduğundan bu yana yaptığı 50 binin üzerinde iş yönlendirmesi ve üyeleri arasında yarattığı 290 Milyon TL üzerinde iş hacmiyle hatırı sayılır bir başarı elde eden BNI Türkiye, özellikle KOBİ’lere ve yalnız iş sahiplerine muazzam faydalar sunuyor.

BNI, organizasyona dâhil olan iş sahiplerine büyük bir görünürlük sağlıyor. Global ailesinden gelen 35 yıllık bilgi birikimi ile her alanda önemli bir ivme yakalayan BNI, insanların interaktif olabileceği, kendilerini ifade edebilecekleri, kendilerini besleyebileceği, vizyonlarına vizyon katarak, iş hayatı ile ilgili paha biçilemez bir farkındalık yakaladıkları son derece etkin bir platform olarak öne çıkıyor.

73 ülkedeki tüm üyelerini “BNI Connect” adını verdiği bir sistem üzerinden birbirine bağlayan organizasyon, böylece ihtiyaç halinde 210 binden fazla üyenin iletişim kurmasına ve iş bağlantısı gerçekleştirmesine imkân tanıyor.

Şu anda sadece İstanbul’da ofisi bulunan BNI Türkiye, 2018 Eylül ayına kadar sekiz ilde, 16 franchise ile faaliyetlerine devam etmeyi planlıyor. İş yaşamında belli bir başarı elde etmiş, vizyon sahibi, girişimci, koçluk yapılabilecek, lider vasıflı, topluma değer katma konusunda istekli kişilere franchise vermeyi planlayan BNI, yatırım bedeli düşük, başarısız olma riski ise sıfıra yakın franchise modeli ile dikkat çekiyor.

2025’e kadar üyeleri arasında yıllık 300 milyar TL’lik iş hacmini sağlamayı hedefleyen organizasyon, 15 bin başarılı iş sahibini; işlerini, kendilerini, ülkelerini sürekli geliştiren ve içinde bulundukları topluluktaki genç girişimcilerin tutkularını kazanca dönüştürmeleri için mentörlük yapan girişimciler haline getirme hedefiyle çalışıyor.

BNI Global Yapı

  • BNI (Business Networking International), iş sahiplerinin ve mesleğinde uzman profesyonellerin bir araya geldiği bir iş geliştirme platformu.
  • BNI, ‘Business Networking’ kavramının yaratıcısı olarak bilinen Dr. Ivan Misner tarafından 1985 yılında ABD’de kuruldu.
  • ‘80’li yılların ikinci yarısında Dr. Ivan Misner’in kendi ihtiyacını analiz edip, bu ihtiyacı nasıl karşılayabileceğini düşünerek geliştirdiği BNI, şu anda 73 ülkede faaliyetlerini sürdürüyor.
  • Üyelerine referansla iş yaratma imkanının yanı sıra lokal, global destek ve bilgi birikimi de sunan BNI, ABD dışında ilk olarak Kanada ve İngiltere gibi İngilizce konuşulan ülkelerde yayılmaya başladı.
  • Ardından tüm Avrupa’ya hızlı bir şekilde yayıldı.
  • Platform, öncelikli olarak İngilizce konuşulan ülkeler olmak üzere, zaman içinde tüm dünyada kabul gördü.
  • Referans ile pazarlama organizasyonu olarak da adlandırılan sistemin, şu anda 73 ülkede 847 franchise bölgesi ve 210+ bin aktif üyesi bulunuyor.

 BNI Türkiye Hakkında

  • BNI, Türkiye’de 2012 yılından bu yana faaliyet gösteriyor.
  • Şu anda lansman ve destek direktörlerinin de arasında olduğu ortalama 27 kişilik bir ekip ile çalışmalarını sürdürüyor.
  • 14 aktif grup, sekiz çekirdek grup ve 570+ üyesi bulunuyor.
  • BNI Türkiye, şimdiye kadar yarattığı 58 binin üzerinde iş yönlendirmesi ve üyeleri arasında yarattığı 293 Milyon TL üzerinde iş hacmiyle, hatırı sayılır bir başarı yakaladı.
  • 2016 yılında İstanbul’daki gruplarıyla 672 toplantı düzenleyen organizasyon, üyelerine 210 saati aşkın eğitim verdi.
  • BNI toplantıları, 2016 yılında 4 bin 225 iş sahibini misafir olarak ağırladı.
  • 2016 yılında 26 binin üzerinde iş yönlendirmesi ve 36 Milyon TL’nin üzerinde iş hacmi sağladı.

BNI Sistemi Nasıl İşliyor?

  • BNI, dünyanın en etkili iş geliştirme yöntemi olan referansla iş yaratma sistemini (referans pazarlaması) üyelerinin günlük iş yaşantısına taşıyor.
  • Her sektörden sadece tek bir temsilcinin yer aldığı gruplar, haftalık olarak bir araya geliyor.
  • Şu anda, dünya genelinde 7 bin 835 aktif çalışma grubu, her hafta düzenli olarak toplantı gerçekleştiriyor.
  • Her grupta her bir meslek kategorisinden tek bir kişinin temsil edilmesine izin verildiği için, grup içindeki rekabet ortadan kalkıyor.
  • BNI, organizasyona dâhil olan iş sahiplerine hem büyük bir görünürlük sağlıyor hem de iş ağını genişletmesine ve kazancını artırmasına imkân tanıyor.

Referans Yöntemi İle Pazarlama Nedir?

  • Dünyanın en büyük iş organizasyonu BNI, üyelerini kendi geliştirdiği bir pazarlama metodu olan ‘referans pazarlaması’ ile tanıştırıyor.
  • Referans pazarlaması; iş ilişkisi kurma, iş ilişkisini koruma, yönetme ve sonuçlar üretme metodu olarak anılıyor.
  • Dünyada bu metodu uygulayan tek organizasyon olan BNI, ofisinin bulunduğu her ülkede ‘business networking’ yani ‘referans pazarlaması’ kavramının yerleşmesi için çalışıyor.
  • Üyelerine sosyal sermaye olarak tanımlanan referans birikimini, nasıl yöneteceğini, buna nasıl yatırım yapacağını anlatıyor.
  • BNI, 20 ülkede 12 bin iş sahibi ile bir araştırma yaptı.

Bu araştırmaya katılan iş sahiplerine, ‘Müşterilerinizi en çok nasıl elde ediyorsunuz?’ diye de bir soru yöneltildi.  Ankete katılanların yüzde 98’i, ‘müşterilerimizin hepsini referanslarla elde diyorum’ cevabını verdi.

Araştırma sonuçlarına göre her 100 iş sahibinin 98’inin yeni kazançlar elde etmesi, çevresinden referans ile alacağı işlere bağlıdır.

Yine aynı iş sahiplerine bu pazarlama yönteminde herhangi bir stratejiye sahip olup olmadıkları sorulduğunda ise sadece %3’ünün bu konuda bir stratejiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. BNI, bu alandaki boşluğu sistematik ve global bir kültüre dayalı çalışma prensibiyle doldurmuştur.

  • BNI’ın 73 ülkedeki tüm gruplarının ve 210+ bin üyesinin dahil olduğu online platformu BNI Connect ile de, dünyanın farklı ülkelerindeki üyeler birbirleriyle iş bağlantıları gerçekleştirebiliyor.

Nasıl Üye Olunur?

  • Üye kabulü sunulan iş referansları, mülakat ve grupların üyelik komitelerinin onayı ile gerçekleşiyor.
  • Üye adayının üç yıllık bir sektör deneyiminin bulunması ve şirketinin en az iki yaşında olması gerekiyor.
  • Üyelik sözleşmesinde yer alan üye taahhütleri ve etik davranış kuralları her iki tarafça da onaylandığı takdirde, BNI’a katılım sağlanıyor.
  • Üyelerin sistemi kullanarak elde ettikleri kazançlardan asla bir komisyon talep edilmiyor.
  • Üyelerin kendi çalışma gruplarına katkıda bulunmalarına yönelik sorumlulukları bulunuyor.
  • Tüm üyeler düzenlenen toplantılara yüzde 90 oranında bir katılım göstermek durumunda.
  • Bir yıl içinde 6 kez toplantıya gelmeme ve 6 kez de bir temsilci gönderme hakları bulunuyor.
  • Resmi ve Dini tatiller haricinde toplantılar her hafta belirlenen gün, saat ve mekânlarda 4 yıldır gerçekleştiriliyor.
  • Gruplarına nitelikli iş yönlendirmesi yapmaları ve çevrelerini açmaya gönüllü olmaları da diğer kurallardan bazıları.

BNI Yeni Ofisler \ Franchise Koşulları

  • 2017 yılında İstanbul dışında da bu iş geliştirme modelini iş sahipleri ile tanıştırmayı planlıyor.
  • BNI, 2017’nin Mart ayı itibariyle belirlenecek pilot bölgelerde çalışmalara başlayacak.
  • 2018 Eylül ayına kadar sekiz ilde, 16 franchise ile faaliyetlerini sürdürmeyi amaçlıyor.
  • Dünyada kurulu franchise modelleri içerisinde ilk 10’da gösteriliyor.
  • BNI; iş yaşamında belli bir başarı elde etmiş, vizyon sahibi, girişimci, koçluk yapılabilecek, lider vasıflı, topluma değer katma konusunda istekli adayları bekliyor.
  • İngilizce bilmek aranılan temel özelliklerden.
  • BNI franchise modeli hem yatırım bedeli düşük hem başarısız olma riski düşük bir iş fırsatı sunuyor.
  • BNI, globalde ilk franchise’ını 1996 yılında verdi.
  • Şu anda 73 ülkede 847 Franchise bölgesi var.
  • Franchise’lardaki üyelik sayısı son 5 yılda her yıl yüzde 35 oranında yükseldi.

2025 Hedefleri

  • BNI daha geniş kitlelere ve daha çok KOBİ’ye ulaşmayı hedefliyor.
  • Oluşum, ilk olarak Ankara, İzmir, Bursa gibi büyük kentlerde ve nüfusu 1 milyonun üzerindeki şehirlerde ofis açmak istiyor.
  • Yakın bölgelerde birden fazla franchise vererek bölgeler arası sinerji oluşturmayı arzuluyor.
  • 2018 Eylül ayına kadar sekiz ilde, 16 franchise ile faaliyetlerini sürdürmeye başlamayı planlıyor.
  • 2025’e kadar üyeleri arasında yıllık 300 milyar TL’lik iş hacmini sağlamayı hedefliyor.
  • 20 bin başarılı iş sahibini; işlerini, kendilerini, ülkelerini sürekli geliştiren ve içinde bulundukları topluluktaki genç girişimcilerin tutkularını kazanca dönüştürmeleri için mentörlük yapan girişimciler haline getirmek istiyor.
  • Türkiye’nin her yerindeki KOBİ ve girişimcilerin, BNI sistemi ile işlerine ve çevrelerine değer katmalarını sağlamak,
  • BNI’ı Türkiye’nin her noktasındaki iş sahibi için vazgeçilmez bir gelişim ve pazarlama stratejisi kaynağı haline getirmek ise oluşumun diğer hedefleri arasında.

Sosyal Sorumluluk Projeleri

  • BNI, sosyal hayata katılımda fırsat eşitliği sunan, “Best Buddies” programına destek vererek, gönüllü üyeleriyle engelli gençleri bir araya getiriyor.
  • Dünyadaki en geniş gönüllülük gücüne sahip organizasyonlardan biri olan Best Buddies, Türkiye’de AYDER, Alternatif Yaşam Derneği tarafından beş yıldır başarılı bir şekilde yürütülüyor.
  • Program, zihinsel olarak farklı gelişen birey ile toplumun ‘normal’ normlarındaki bireyleri arasında eşit, karşılıklı ve güçlü arkadaşlık bağları kurmayı hedefliyor.
  • BNI’ın kurguladığı Vatandaşlık Programı kapsamında; BNI üyeleri haftada bir kere telefon, mesaj ve sosyal medya aracılığı ile iletişime geçtikleri engelli gençlerle, ayda iki kere de yüz yüze görüşerek, sosyal bir etkinlik gerçekleştiriyor.
  • Bir yıl boyunca bu arkadaşlığı devam ettirerek, onlara yaşamlarında yol gösterip, destek oluyor.
  • Diğer bir sosyal sorumluluk projesi ise “Kariyer Kapısı”. Yine AYDER işbirliğinde düzenlenen bu proje ile yılda birkaç kez düzenlenen kariyer günleri ile üyeler ile engelliler bir araya geliyor.
  • Engellilere hem iş fırsatları anlatılıyor hem de CV yazımı, mülakat teknikleri gibi konularda destek veriliyor.
  • 2017 yılı sonuna kadar BNI üyelerinin yüzde 80’inin bu sürece katılım göstermesini hedefleniyor.