16 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Prof.Dr. Gonca Telli Yamamoto yazdı : "Mobil pazarlama nereye koşuyor?"
Haberler

Prof.Dr. Gonca Telli Yamamoto yazdı : “Mobil pazarlama nereye koşuyor?”

Marketing Türkiye
26 Haziran 2016
2 dk okuma

2009 yılında “Mobilized Marketing and the Consumer: Technological Developments and Challenges” başlıklı kitabım ABD’de yayınlandığında kitabımın kapak sayfasını bir alışveriş sepeti şeklinde tasarladılar. Çünkü ABD’de bilinen ve kullanılmaya uygun görülen çevrimiçi (online) pazarlamaydı. Tabii ki bu tarz yaklaşım ağır bastığı için kapağının cep telefonu şeklinde yapılmasını isteme önerilerime rağmen alışveriş sepeti kapaklı olarak yayınladılar. Bu o dönemin başta ABD olmak üzere dünyadaki e-ticaret ve alışveriş anlayışını işaret ediyordu. O dönemde dünyada yazılmış “Mobil Pazarlama” kitapları bir elin parmaklarından azdı ve basımının bir yıl sonrasında yayınevinden teşekkür aldım. Kitabım çok ilgi çekiyordu.

 

Gerçekten de o tarihten bu yana asıl ilgiyi çekmeye başlayan şey mobil pazarlamaydı. Dijital pazarlama alanında çalışma yapanların da dikkatini çekmeye başlayan bir alan olmuştu.

Peki, bugüne gelecek ve 7-8 yıl içinde neler değiştiğine bakacak olursak neler değişmiş neler olmuş? Günümüzde mobil uygulamalar olur mu işe yarar mı gibi soruların ve bunların getirdiği olasılıkların ortadan kalktığını görüyoruz. Artık mobil pazarlama da şirketler tarafından önemsenen ve benimsenen hatta zaman zaman en ön plana alınan bir alan haline geldi. Hatta http://www.theideapress.com/mobile-marketing-really-matters-digital-marketing/ “Mobil Pazarlama Dijital Pazarlama için gerçekten önemli” başlıklı yazıda mobil pazarlama için dijital pazarlamanın geleceği değil – şimdisi deniyor. Özellikle iphone’un akıllı cihazları 2007 yılında dünyaya tanıtmasından bugüne akıllı cihazlar hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesinden sonra da pazarlama dünyasında büyük değişimler yaşanmaya başladı.

Peki dijital pazarlama tarafında mobil pazarlamanın giderek önemli hale gelmesinin sebepleri akıllı telefon kullanım oranları sayılarının artışının yanında neydi?

  1. Mobil tarafta güçlü pazarlama fırsatlarının var olması:

Mobil kanallar pazarlamacıların gerçek zamanlı ve kişisel bir şekilde daha geniş kitlelere ulaşmasını bütün mecralardan daha etkili bir şekilde sağlıyor. Bireyler mobil cihazları yoğun bir alışkanlık düzeyinde kullandıklarından şirketlerin mesajlarını ulaştırabilmeleri mümkün. Eğer doğru bir mesaj politikası uygulanabilirse pazarlama açısından büyük avantajlar yakalanabilir. Ancak müşteriye hitap etmeyen ve fayda görmediği SMS mesajlarının hiç görülmeksizin silindiği de akıldan çıkarılmamalıdır.

  1. Google’ın algoritmasını mobil tarafa göre yönlendirmesi:

Buna göre mobil uyumlu ve okunabilir ulaşılabilir içeriklerin varlığı şirket tarafında büyük avantaj sağlıyor. Mobil uyumluluk güncellemesi aslında Internet erişimindeki alışkanlıklarının mobil taraftan erişime yönlenmesiyle bir nevi zorunluluk haline geldi. Buna yönelik olarak web sitelerinin de değişen taleplere uyumlaştırılması gerekliydi. Aslında bu durum mobil internet erişimi stratejisi olmayan web sitelerini olumsuz etkiledi ve mobil tarafa ağırlık vermeyi destekledi.

  1. Mobil pazarlama veri üretim ve tüketiminde devrim yarattı:

Bugüne kadar süre gelen bilgi birikimi mobil gereçler sayesinde katlanarak inanılmaz boyutlara erişti. Örneğin Youtube kullanıcı sayısı da 1 milyar 300 milyondan fazla ve dünyada her gün 5 milyardan fazla video izleniyor (http://fortunelords.com/27-mind-blowing-youtube-facts-figures-and-statistics-backed-by-data/ ). Bu çekimlerin çoğunu sağlayan mobil gereçler olmuştur. İçerikler resim, müzik, yazı görüntü, iletişim, eğlence, spor vb alanlarda beklenenin çok daha ötesine geçti. Moore Kanunu (https://tr.wikipedia.org/wiki/Moore_yasas%C4%B1 ) dahi çürütüldü. Tabii burada işlemi hızlarının ve kapasitelerinin artması da önemli rol oynadı. Bir yandan içerik çoğalırken bir yandan cihazlar daha kullanışlı ve fonksiyonel hale geldi. Böylece yeni ve bambaşka fırsatları da beraberinde getirdi.

  1. Mobil Pazarlama E-ticarette de devrim yarattı:

Çünkü e-alışverişin masaüstü olarak algılandığı bir devirden bu eylemin telefon ya da mobil cihazlara aktarılmasına sebep olan yeni bir döneme adım atılmıştır. Sadece cihaz değil lokasyon tarafında da ciddi promosyonların geliştirilebileceği sistem ve programların yanında mobil uygulamalar ve sosyal medyanın mobille uyumlaştırılması gibi olanakların geliştirilmesi sayesinde sosyal alışveriş gibi zamanımızda yeni gelişen kurallar ve uygulamalar ile eldeki sürekli taşınan bir cihazdan kolaylıkla işlem yapabilir hale gelinmiştir. Burada da gelişen başarılı e-ticaret uygulamaları ve bunların mobille uyumlaştırılması unutulmamalıdır.

1 Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
2 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
3 Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
4 Markalar dijital yorgunluğu "Moodscrolling" ile yenecek!
Markalar dijital yorgunluğu “Moodscrolling” ile yenecek!
5 Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Güncel Haberler
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
Küçük çantalar büyük hayaller: “İlk Okul Çantam”
Küçük çantalar büyük hayaller: “İlk Okul Çantam”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Artı ve TEV iş birliğindeki “Seçmeyelim” kampanyasına IPRA’dan çifte ödül
Haberler
Artı ve TEV iş birliğindeki “Seçmeyelim” kampanyasına IPRA’dan çifte ödül
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
OpenAI, yeni yapay zeka modeli "o3-pro"yu duyurdu
Haberler
OpenAI, yeni yapay zeka modeli “o3-pro”yu duyurdu
Marketing Türkiye
12 Haziran 2025
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
12 Haziran 2025
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Marketing Türkiye
5 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.