10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2015 yılında trend olacak pazarlama stratejileri
Haberler

2015 yılında trend olacak pazarlama stratejileri

Marketing Türkiye
21 Şubat 2015
3 dk okuma

Marka yönetim ve tasarım danışmanlık şirketi BrandSeers’ın Kurucusu Özlem Tuskan, 2015 yılında trend olacak pazarlama stratejilerini marketingturkiye.com için yazdı. İşte 2015 yılının pazarlama trendleri…

– “Dijital Markalaştırma” out! 
Yaşadığımız çağ dijital çağ. Bu çağ da markalaştırma çok kanallı olup, tüketiciyle her noktada iletişime geçmeli. Dijital, pazarlamanın bir dalı olarak kullanılmayacak,  pazarlamanın merkezinde olacak. Pazarlamacıların en büyük problemi ise merkezinde olan bu anlayışı, tüketici deneyiminin tamamına işlemesinde olacak. İşlerimizi büyütmek ve geleceğe dayalı değişime hazır olmak için markalar dijitali benimseyip bununla birlikte ‘big data’ ve ‘small data’yı etkin bir şekilde kullanarak insanlara ve topluma yararlı olmalı. Önemli olan, var olan ‘big data’yı, her müşteriye özel dikilmiş gibi analiz edip hayata geçirmek. Günümüze ayak uydurmak, için dijital bir dünyada marka yaratmak bir gereksinim değil zorunluluk haline geldi. Bir marka dijital deneyiminde sorun yaşatıyorsa, o marka deneyimi bir o kadar tutarsız olacak ve tüketiciye yapay ve kafa karıştırıcı gelecektir. Dijital, hayatımızla iç içe geçtiğinden, kusursuz ve akıcı bir şekilde çevrimiçi ve çevrimdışı kanallarda hayata geçmeli. Dijital, geleneksel kanalların yerine geçmektense onların bir parçası gibi hareket etmeli.

– “Marka Kılavuz” geçmişte kaldı, yerini ‘Marka Parametreleri’ alacak.
Yaratıcılığı ve esnekliği yok eden katı ve sert marka kılavuzlarının artık hayatımızda yeri olmayacak. Markalar, yenilik ve değişikliğe açık olan ilkeleri benimseyecekler. Yakın gelecekte, marka kılavuzları zamanla evrim geçiren belgeler olacaklar, kesin ve kuralcılığını yetirecekler. Marka temsilcileri ise, bu parametreler doğrultusunda markanın özünü, değerlerini ve kişiliğini saniye saniye çevik ve yaratıcı bir şekilde  yorumlayarak tüketicilerin iletişim isteklerine cevap veren kişiler olacaklar. 

– İnovasyon, iş geliştirmenin daha da önemli bir parçası olacak.
Markalar bugünün ticari hedeflerini karşılarken enerjik, dinamik ve canlı kalmak için geleceğe dair derin sorular sorarak uzun vadeye yönelik planlar yapmalılar. Günümüzün dünyası çok hızlı değişiyor, markaların bu için değişime ayak uydurmalılar. Böylece markalar kendilerini değişime göre adapte edip, tekrar konumlandırıp, pazarda aktif bir şekilde rol alıp, tüketicilerinin sağdık kalmasını sağlayacaklar. Günümüze ve geleceğe ayak uydurmaya çalışan markalar ‘inovasyonun’ önemini fark edip yeni bir servis, ürün, deneyim, mesaj ve iş birlikleri için çabalayacak. Markalarının amacı, müşteri odaklı olmaktansa etkileşimi tetikleyecek taze fikirlere sebepler yaratmak. 

– “Big Idea” yerine “var olma amacı” ile tüketiciyle etkileşime geçilecek.
Bugünün dijital toplumunda, geleneksel pazarlama taktiklerinin tüketicileri eskisi kadar etkilemediğini, hatta tüketicilerin buna tepki gösterdiğini görüyoruz. Artık kısa vadeli, çarpıcı, tek bir ‘büyük fikre’ dayanan geleneksel pazarlama taktiklerindense, insanlara ve topluma sağladıkları katma değeri her etkileşim noktalarında tüketiciye hissettiren markalar başarılı olacak. 

Her geçen gün çalışanlar, amacı belirlenmiş ve kültürü değerleri ile örtüşen şirketlerde çalışmak istiyorlar. Bu iki sebep çalışanların ilgisini çekmekle birlikle işlerine tutunup uzun vade de çalıştıkları şirkete bağlı kalmalarına sebep oluyor. Bu sayede çalışanlar daha büyük işler başararak şirketlerin verimliliklerini arttırıyor. Kültür nedir? Kültür:  şirketin amacı, değerleri, iş yapış şekilleri, çalışanları ve yerin bir bütünüdür ve ayrılmaz parçalarıdır beraber çalışmaktadır. Kısaca kültür olmazsa kurum olmaz. 

– Deneyim farklılaşımı – “Experie-Sense”
İnsanlar markaların stratejik değerini ve önemini anladıkça, markaların tüketiciye farklılaşan deneyimler sunmadaki rolünü daha çok takdir etmeye başladılar. 2015 yılında markaların farklılaşmak için yaptığı çalışmalara daha çok yer vereceklerini düşünüyoruz, örneğin WOM ve sadakati arttırıcı özenle tasarlanan marka hikayeleri ve deneyimleri. Tüketiciler, ürün, servis, insan, veya kanal ile farklılaşan markaları fark edecek ve katma değerini takdir edecekler.  Doğru şekilde farklılaşan markalar tüketiciye basit ve taze deneyimler sunarken, o markanın çalışanları gururla arkasında duracaklar. Bunu başarmak için markalar tüketicilerle empati kurarak, onları derinlemesine anlayarak, tüm etkileşim noktalarında ihtiyaçlarına cevap verecekler. Marka deneyimi, sektörler, disiplinler ve kanallar arasında kusursuz olacak. Fiyat ve kolaylık olmazsa olmazlardan olacak. Bu sebepten markalar kendi değerlerine ve marka hikayelerine farklılaşmak için yatırım yapacaklar. Sonuç olarak deneyim kral olacak. 

– Gizlenmek
Gün geçtikçe, tüketiciler kendilerini çevrimiçi ortamlarda gizlemeye başladılar. Bu gizlilik markalar için tüketiciyi tanımakta zorluk çıkarmakta. Sosyal medya, insanlarla nasıl iletişim kurduğumuzu, kararlar verdiğimizi ve fikirlerimizi oluşturduğumuzu etkilemekte. Çevrimiçi yaptığımız bu paylaşımlarda yeni bir ‘ben’ yaratmaktayız. Yarattığımız ‘ben’ ise gerçek kimliğimizi gizlemekte. Sosyal medya sayesinde nasıl göründüğümüzün kim olduğumuzdan daha önemli olduğu bir hayat yaşamaktayız. Bu sayede birden çok ‘ben’ kimliği yaratmaktayız, farklı kişilikler, farklı karakterler. Bu ‘ben’ler sadece çevrimiçi veya çevrimdışı dünyalarda farklı değiller, çevrimiçi dünyada Facebook, Pinterest, Twitter, Linkedin için de farklı farklı ‘ben’ler bulunmakta. İnsanlar bir hikayede baş rol oynamak istiyorlar. Markalar da insanların kendini özgürce yaratmasına kampanyalar ve ürünlerle izin vermeliler.

– İnsan Dokunuşu 
Dijital ve çevrimdışı hayatımız birbirleriyle iç içe geçmeye başladı. Artık robotlarla arkadaş olup, aygıtlardan tavsiyeler alıp, hayat hakkındaki soruları büyük sistemlere sorar olduk. İnsan dokunuşunu kaybetmeden teknolojiyi benimsemeye nasıl devam edeceğiz? Markalar, tasarımcılar ve teknoloji uzmanları bu soruna bir çözüm bulmalılar. İnsan ve robot birbirine karışmaya başladıkça ‘insanlığın’ önemi git gide artmakta. Markalar aslında tüketicinin teknolojiyi önemsemediğini, teknolojinin onların dünyasına ve deneyimlerine sağladığı faydayı ve teknolojinin onlara nasıl hissettirdiğini anlamalı.  

– Gerçek ve kurgu hikaye anlatımı 
Bilgi, tüketicinin güvenini ve sadakatini kazanmak için çok önemli olacak. Gün geçtikçe insanlar hikayenin tamamını duymak istiyorlar- günümüzde markalar için ‘çok fazla bilgi’ diye bir endişe olmayacak. Etiket okumanın popülerliği artacak, tüketiciler gerçek bilgileri ve marka hikayelerini okumak isteyecekler. Karar verirken ürünün hikayesini okuyup, buna göre değer biçecekler. Tüketicinin bu isteğini karşılamak için markalar ambalaj tasarımların da kolay, sade ve anlaşılır bir şekilde ürün hakkında bilgi almasını sağlayacaklar. Ancak, gerçek bilgileri verirken, tüketicinin duygularına hitap eden kurgusal hikayeleri de anlatmaya devam etmeli. Aksi taktirde gerçek hayattan küçük kaçışlar arayan tüketicilerin hayali sukut oluyor. Gerçek ve kurguyu güzel bir dengede tutmak markaların başarılı olmasında önemli rol oynayacak. 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
3 hafta önce
Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri
Haberler
Soğuk havaların en sevilen sıcak eşlikçileri
Nafizcan Önder
1 Mart 2025
Zorlu Holding'in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Haberler
Zorlu Holding’in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Marketing Türkiye
1 Mart 2025
En iyi deneyimi hedef kitlesiyle buluşturan projeler Brandverse Awards’da yarışacak
Haberler
En iyi deneyimi hedef kitlesiyle buluşturan projeler Brandverse Awards’da yarışacak
Sena Tufan
21 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.