Ali SAYDAM

1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi'nden mezun oldu. 1978-1982 yıllarında Milliyet Gazetesi'nde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalışırken aynı dönemde Goethe Enstitüsü’nün İstanbul şubesinde Almanca Öğretmenliği yaptı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ile Genel Müdürlük görevlerini üstlendi ve 11 yayının grup editörlüğünü yürüttü. Bravo Dergisi'nden ayrılarak, Aralık 1985'te çıkmaya başlayan Playboy Türkiye Dergisi'nin Genel Yayın Yönetmenliği'ni yaptı. 1986-1988 yılları arasında Sabah Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. Halen “Bersay İletişim Danışmanlığı”, “Kesişim Yayıncılık ve Tasarım”, “Gravital Dijital İletişim Danışmanlığı” ve "Bersay İletişim Enstitüsü"nün oluşturduğu “Bersay İletişim Grubu”nun Yönetim Kurulu Onursal Başkanlığını yürütmektedir. 1 Ocak 2005 tarihinden bu yana Marketing Türkiye Dergisi'nde yazılarına devam etmektedir.

Spotify DNA’larımızla birleşiyor

Köklerimizin nereden geldiğine o kadar meraklıyız ki… Hatırlayalım; E-devlet sisteminde alt-üst soy bilgisi sorgulama hizmeti açıldığında, sistem nasıl kilitlen­mişti. Hatta altyapı kaldırmadığı için hizmet...

Ne şarbon kriziymiş ama!

Kurban Bayramı’ndan bu yana bir şarbon krizidir gidiyor. Krizi, yönetmesi gerekenler dışında herkesin yönettiği, olaydan birinci derece etkilenen et ürünü satan markaların, onların meslek...

Sosyal medya nasıl itibar kazanır?

Sosyal medya yaygın olmasına rağmen itibarı ve inandırıcılığı yerlerde sürünüyor. Can Yücel’in ölüm yıldönümünde yayınlanan bir araştırma, internet ortamında 50’ye yakın “çakma” Can Yücel...

Marka yoksa “inovasyon” da yok

Ajans Press’in Dünya Fikri Haklar Örgütü (WIPO) Cornell Üniversitesi ve INSEAD iş birliğinden ortaya çıkan veri bütünüy­le medya yansımalarını birleştirerek ya­yınladığı analize göre Türkiye,...

Volkswagen’den bir “ısı kalkanı” dersi

Bu markanın başına gelenlerin onda biri herhangi bir savunmasız markanın başına gelseydi şimdiye kadar on kere batmıştı. Ancak Volkswagen bana mısın demedi. Bırakın yıkılmayı...

İsmailağa Cemaati’nin marka yönetimi

İsmailağa Cemaati ile cemaatten ayrılan Fatih Medreseleri grubunun “İsmailağa markasını kullanma” konusundaki anlaşmazlıkları ve sonrasındaki mahkeme süreci iletişim, marka yönetimi konusunda vaka analizi yapmak...

İletişim sektörü seçimlere ne kadar hazır?

Ne yazık ki ya PR sektörü uzak durur siyasî iletişimden ya da siyasiler PR sektöründen… Oysa ciddi bir potansiyel vardır bu alanda. İki tarafın...

18 Mart’ta Doğtaş çıkartması vardı

Pek çok eş dost o videoyu bize gönderdi. What­sApp grupları o videoy­la yıkıldı… Onur Air ve THY de benzer bir yak­laşım sergilemişlerdi ancak gemiler,...

PR sektörüne dirlik düzenlik geliyor

Dokümanlardan biri, daha ön­ceden tamamlanmış olan, ile­tişim ajanslarıyla müşterileri arasındaki ilişkiyi düzenleyen “Örnek Sözleşme”, diğeri ileti­şim danışmanlığı hizmeti almak üzere konkur düzenleyen şirketlerin, konkur...

Başarı için risk almak ve cesaret şart

Kendini ilk yenileyenlerden biri mesela Coca-Cola idi. “Think glo­bal act local” numarasını kaldırıp bir kenara attılar ve aslanlar gibi cesaretlerini toplayıp “Think local act...

İletişim altın yılını yaşayacak

Bilindiği gibi, ekonomik ve finansal daralmaların yaşandığı resesyon dönemlerinde ilk kısılan bütçeler iletişim harcamaları olmuştur… Mevcut iktidar 2019 seçimleri öncesinde böyle bir zaafa düşmeyi...

Doğuş’tan örnek KSS girişimi

Türkiye’de şimdiye kadar herhalde çok az KSS projesi için 1 milyar liranın üzerinde bir kaynak ayrılmıştır. Böyle bir çalışmanın iletişim boyutunda mutlaka üç aşamasının...