Müşterilerin yaşını ve cinsiyetini tahmin eden kameralar artık kullanımda
Amerika’daki bazı süpermarketler ziyaretçilerinin cinsiyetini ve yaşını tahmin edebilen kameraları kullanmaya başladı.
Müşterilerin bireysel özelliklerine göre reklam görmesini sağlayan kameraların, mağazaların satışını artırabileceği düşünülüyor. ABD’deki süpermarketler, reklamların gösterildiği ekranlara yerleştirilen kameralar sayesinde müşterilerin yaşını ve cinsiyetini tahmin edebilecek. Henüz başlangıç aşamasındaki bu yeni teknoloji, şimdiden pek çok markette kullanılmaya başladı. Müşterilere dair çok sayıda veri toplayabilen kameralar, Amazon gibi online mağazalarla rekabet edebilmeleri için perakendecilere satılıyor.
Akıllı ekranlar tanıtıldı
Kameraları üreten Cineplex Dijital Medya adlı şirket, alışveriş merkezlerine veya otobüs duraklarına yerleştirilebilen bu “akıllı” ekranları tanıttı. Bireylerin gözlük takması ya da sakal bırakması durumunda yeni gözlük çerçevesi ya da tıraş makinesi gibi ilgili ürünlere yönelik reklamlar gösteren ekranların, mağazaların satışını artırabileceği düşünülüyor.
Müşterilerin hangi noktalara baktıkları tespit edilebilecek
ABD’li zincir eczane grubu Walgreens, 6 farklı yerdeki şubesine kameraların bulunduğu otomatik kapılar yerleştirdi. Bu kameralar, müşterilerin yaşını tahmin etmenin yanında, ekranda hangi noktaya baktığını da tespit edebiliyor. Ancak mağaza yetkilileri, şimdilik bu özellikleri aktive etmediklerini ve söz konusu kapıları, mağazanın önünden kaç müşteri geçtiğini hesaplamak için kullanıldıklarını belirtti. Walgreens söz konusu özellikleri, müşteri mahremiyeti çerçevesinde değerlendirdikten sonra kullanıma açabileceklerini ifade etti.
Kaynak: Independent