Growth Hacking ve İçerik Pazarlama

iProspect Türkiye SEO Direktörü Aykut Aslantaş, konuk yazarımız olarak Marketing Türkiye’de Growth Hacking ve İçerik Pazarlamasını yazdı.

Büyümekte olan bir marka veya pazarlamacı olarak muhtemelen growth hacking’i işiniz sırasında fark etmiş ya da bu terimi daha önce duymuşsunuzdur; duymamış da olabilirsiniz. Aslına bakarsanız bu uygulama, yeni başlatılan bir oluşumu yerleşik ve başarılı bir şirkete dönüştürmenin en hızlı yollarından biri olmaya doğru hızla gidiyor.

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking tam da söylendiği gibi bir şeydir. Dönüşümlere yol açacak trafiği çekmek üzerine odaklanan bir pazarlama stratejisidir. Çeşitli büyüme biçimlerini baz alan geleneksel pazarlamanın aksine, ilgi çeken ve marka oluşturmada kullanılan growth hacking, rakamlar etrafında döner. Aslında inbound marketing’in mottosu olan “unpaid traffic source” yani ücret ödemeden trafik elde etme growth hacking için de geçerlidir. Bu konu hakkında konunun öncülerinden Neil Patel’in dokümanını okuyabilirsiniz.

Kullanılan stratejiden bağımsız olarak, pazarlamacı tarafından dikkate alınan herhangi bir karar, büyüme potansiyeli nedeniyle seçilmiştir. Önemli olan başka bir amaç ya da taktik bulunmamasıdır.Yerine getirilecek görevlerin her biri yalnızca hedef odaklı olmalıdır: bu hedef ise büyüme ile ilgili proje sonunda ortaya çıkan rakamlardır.
Başlangıç pazarlamacısı Sean Ellis tarafından ortaya atılan bu kavram ve ya uygulama, akıllıca ama basit taktikleri hızlı ve ölçülebilir büyümeye çeviren bir metodolojidir. Growth hacker olmak isteyen pazarlamacılar, ölçülebilir sonuçlar elde etmek için psikolojiden ve akıllı mühendislik taktiklerinden yararlanmalıdır. Her zaman yaratıcılık ve tek noktaya odaklanmak gereklidir.

Konuyu basitçe ele alırsak, diğer pazarlama türleri arasında en önemli olandır. Yeni bir başlangıç ve yeni bir marka bu safhada sonsuza kadar kalamaz. Sonuç olarak bir yandan sürdürülebilir ve uzun ömürlü bir büyüme elde ederken bir yandan da markaların oluşturulması gereklidir. Growth hacking bu sonuca ulaşmanın bir yoludur. Tabi asla teknik bir bilgiye sahip olmadan bu seviyeye ulaşmak biraz zordur!

Growth Hacking, içerik pazarlama ile neden ilgilidir?

İçerik pazarlama trafik çekmek ile ilgilidir. Bu şekilde, markanızın sayfasına yeni ziyaretçiler çekersiniz, sohbetlere başlarsınız, dikkat çekersiniz. Aynı zamanda satış yapabilmek için neyse ki öncesinde neler sunabileceğiniz hakkında daha çok bilgi edinerek müşterilerinize yol gösterirsiniz.

Uygulama, büyüme ile ilgili olduğundan, growth hacking şemşiyesinin altında toplanır. Son hedef aynıdır: büyümek. O nedenle bu ikisinin ortak hareket etmemeleri için hiçbir sebep bulunmamaktadır.

5 maddede içerik pazarlamasına growth hacking uygulamak

İçerik oluşturmadaki hedeflerinizi düşünün. Şu an ve her zaman bir “beğeni”, “paylaşım” veya “retweet” almaktan fazlasını mı istiyorsunuz? Evet, istiyorsunuz. Nihayetinde markanıza değer katan, dönüştürme yapan, anlamlı oranda trafik çekmek istiyorsunuz. Growth hacking metodolojilerini uygularak, içerik pazarlama inisiyatiflerinizi artırmak için birkaç yöntem deneyin.

1- Manşetle Başlamak:
Halihazırda farkında değilseniz, manşetler ilgi çekmenin en önemli adımlarından biridir. Sadece bir ziyaret yapmakla ekranı kaydırmak arasındaki fark gibidir. Ancak, önemli olsalar da, içerik pazarlamacıların çoğu tembelleşir. Dikkat çeken manşetler yerine jenerik manşetler kullanmaya başlarlar.

Daha fazla yaratıcı olmak için, her bir yazı için birden fazla manşet atmayı deneyin. Hedef piyasanızı etkileyebilecek kelimeleri ve rakam listelerini düşünün. Kalın harflerle iddialı olun, şok edin, ilgi çekin. Bunların birkaçını dikkate alın. En sevdiğiniz ve orada işe yarayan bir tanesini seçin. Sonunda uygulama sizde alışkanlık haline gelecektir. Tabi ki de asla haber sitelerinde yapıldığı gibi manşet ile haberin alakasız olduğu durumları sitenize uygulamayın!

2- İnfografi Kullanmak
İnfografiler son birkaç yılda fazlasıyla popüler hale gelmiştir. Mantıklıdır, karmaşık bilgi kümelerini anlaşılması kolay ve manalı hale getirirler. Geleneksel, metin bazlı içerik bölümlerine kıyasla bilgiyi daha kolay erişilebilir ve ana noktaya ulaşmada daha etkili hale getirirler.

Etkili bir infografi oluşturmak için, hedef piyasanızın ilgisini çekebilecek bilgiler düşünün ve uygulamaya geçin. Unutmayın, en basit yol her zaman en iyi yollardan biridir. Karmaşık fikirleri ne kadar çok anlaşılması kolay, ufak bilgi kırıntılarına dönüştürürseniz, infografiniz o kadar başarılı olur. ARGGIS (Jeolojik terim olan entegre bir cografi bilgi sistemi) sistemlerini piyasaya süren bir şirket, anlaşılmaz derecede büyük bir alanla ilgili istatistik tutabilir ve buna görsel çekicilik katmak için bu alanı belli sayıda futbol sahasına veya ülke topraklarına benzetebilir. Bütün mesele okuyucunun sunulan bilgiyi ne kadar entegre ettiğidir.

3- Paylaşım Potansiyelinizi Düşünün

Bilgi paylaşılamazsa, içerik, hacking teması içinde düşünülemez. İçerik yalnızca viral hale geldiğinde paylaşılır, bu da sadece kullanıcının o bilgiyi paylaşmaya değer bulmasıyla ilgilidir. Viral de bildiğiniz üzere artık o kadar da basit değildir!

Paylaşım butonlarını sayfanızda birden çok yere koyarak görünür hale getirin. Harekete geçmek veya markanızın içeriğini paylaşmak için promosyon veya kampanyalar yapın. Okuyucularınızdan paylaşım yapmalarını rica edin. En önemlisi, çok sayıda insana uygun bir içerik yazın, böylece yazıyı daha en baştan paylaşmaya değer hale getirmiş olursunuz.

4- Call to Action Eklemeleri Yapın
Bazen bazı şeylerin söze dökülmesi gerekir. Her bir makaleyi ya da içeriği insanlara harekete geçmeye çağırarak bitirmeye çalışın. Okuyucuları okudukları yazıları paylaşmaları için cesaretlendirin. Onları alışveriş sayfasına veya kendi alışveriş sepetlerine yönlendirin. Belli başlı ürünlere vurgu yapın. Bu her türlü formda olabilir, ancak büyüme en önemli önceliğimiz olduğundan, her zaman yaptığınız hareket çağrılarının hedefe uygun olduğundan emin olun.

5- Farklı Bir Şey Sunun
İster özel bir promosyon, ister ücretsiz indirme, sektörünüzle ilgili bir rehber ya da ürün olsun veya oyun gibi bir şey olsun. Bu türleri yaptığınız pazarlamada öne çıkarın. Böylece sunduğunuz içeriğe şöyle bir bakmaları için potansiyel ziyaretçilerinize açık bir teşvik sağlamış olursunuz.

Growth Hacking Vaka Çalışmaları:

AirBNB
– Craigslist’in çalışması ve yayınlanan yerel listeler
– Piyasanın listelerle doldurulması
– Yaratılan binlerce gmail adresi
– Önceden oluşturulmuş 2 taraflı bir platformun üzerinde olması

Paypal
– Mevcut platformun (e-Bay) üzerine kurulma
– eBay ürünlerini satın alan bir buton oluşturulması
– Satıcılara ödeme yapmak amacıyla Paypal’ın kullanılması için istenen bot
– Hatalı geleneksel reklamcılık
– Her yeni kullanıcıya üyelik sırasında 10 dolar ödenerek pazarlama bütçesinin harcanması

Dropbox
– Anasayfada kaydolma butonu ( UX/UI çalışmaları)
– Yönlendirmeler (Depo alanında 500MB artış)
– Sosyal Akış (Depo alanında 125MB artış)
– Çoklu cihazlar (Her yerden erişim)

Hubspot
– Yepyeni bir pazarlama stratejisinin oluşturulması
– Dünyadaki en iyi içerik pazarlamaya sahip olması
– Girişimcilere yardım sağlayan kaynaklar 
– Öncü webinarlar, e-kitaplar ve bloglar
– Konvansiyonel Pazara Saldırılması

Aykut Aslantaş Kimdir?
40 ülkede 50’den fazla ofisiyle Dünya’nın ilk search ajansı olan iProspect Türkiye’de SEO Director olarak çalışan Aykut Aslantaş, 2010 yılında bu yana tüm Dünya’da 35 Ülkede bulunan Google Developer Group Türkiye’de gönüllü olarak digital marketing çalışmaları yapmaktadır. SEO&SEM ve Android Mutfağından Seçmeler kitaplarının da yazarıdır.

İLGİLİ HABERLER