Genç aslanlar Akmerkez’de yarıştı!
Cannes Lions Türkiye temsilcisi Doğan Burda ile Reklamcılık Vakfı’nın, Akmerkez sponsorluğunda, 20 – 23 Mart tarihleri arasında gerçekleştirdiği Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması Türkiye Elemeleri’ne, Reklamverenler Derneği ve Getty Images destek verdi. 22 – 23 Mart tarihlerinde yapılan jüri değerlendirmelerinin ardından gerçekleştirilen ödül töreni ile Türkiye’yi temsilen Cannes’da yarışmaya hak kazanan ekipler açıklandı. Genç pazarlamacılar, film, internet, basın ve medya kategorisi birincileri, Doğan Burda’nın davetlisi olarak Cannes Yaratıcılık Festivali’ne gidecek ve Genç Aslanlar Yarışması’nda Türkiye’yi temsilen yarışacaklar. Akmerkez’de rekor katılımla gerçekleştirilen Türkiye elemelerinde, film kategorisinde 24 ekip, siber kategorisinde 19 ekip, basın kategorisinde 49 ekip, medya kategorisinde 18 ekip ve genç pazarlamacılar kategorisinde 21 ekip, toplam 262 genç profesyonel yarıştı. “Cannes Genç Yaratıcılar Yarışması” Türkiye elemeleri Jüri Başkanı, dönemin Reklamcılık Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı olan Haluk Sicimoğlu – Alice BBDO oldu. Bu yıl Türkiye’de ilk kez gerçekleşen medya kategorisi ülke elemelerinde katılımcılardan brief konusuna ilişkin lansman kampanyası için yaratıcı bir medya fikri ve uygulaması üzerine çalışmaları istendi.
Genç Pazarlamacılar kategorisinde yarışan ekiplerden kendilerine verilen brief’e ilişkin strateji oluşturmaları, bir iletişim briefi hazırlamaları, jüriye sunmaları istendi. Film kategorisindeki ekipler 30 saniyelik bir reklam filmi, basın ve internet kategorilerindeki ekipler ise basın ilanı ve banner çalıştılar. Brief’ler aşağıdaki konularda verildi:
Medya kategorisinde; hayvan hakları liderleri, medya temsilcileri, iş dünyasından temsilciler ve akademisyenlerin girişimleriyle kurulan AnimalWatch isimli girişimin, sahipleri tarafından sokağa bırakılan evcil hayvanlara dikkat çekilmesine yönelik kampanya için bir medya fikri ve fikrin uygulaması üzerine çalışmaları istendi. Genç Pazarlamacılar kategorisinde katılımcılardan, klasik batı müziğini Türkiye’ye sevdirmeye yönelik pazarlama planı ve iletişim briefi hazırlamaları istendi. Siber kategoride yarışan ekiplerden, Greenpeace’in küresel ısınmanın dünya üzerindeki etkilerine dikkat çektiği ve dünya liderlerinden destek talebinde bulunduğu “Save the Arctic” on-line platformuna yönlendirecek bir banner hazırlamaları istendi. Film kategorisinde yarışan ekiplerden, ‘Lale Kolonyaları markasının tekrar popüler olması ve pazar payını artırmasına yönelik bir film hazırlamaları istendi. Basın kategorisinde yarışan ekiplerden, dünyadaki su kaynaklarının sınırlı olduğuna dikkat çekilmesi, bilinçli su tüketimine yönelik bilincin artırılmasına yönelik bir basın ilanı hazırlamaları istendi. Jürinin yaptığı değerlendirmeler sonucunda genç pazarlamacılar, film, internet ve basın kategorilerinde birincilik, ikincilik ve üçüncülük alan ekipler aşağıdaki gibi gerçekleşti.
Medya Kategorisi Birincileri
İrem Şancı Starcom
Nihal Arınık Starcom
Genç Pazarlamacılar Birincileri
Seyran Doğan Vodafone
Almula Söylem Vodafone
Film Kategorisi Birincileri
Gözde Dilek Grey İstanbul
Ezgi Iraz Midillioğlu Grey İstanbul
İnternet Kategorisi Birincileri
Emir Anarat 41? 29!
Ahmet Terzioğlu 41? 29!
Basın Kategorisi Birincileri
Ümit Aydın Leo Burnett
Cem Etyemez Modiki
Medya Kategorisi İkincileri
Ertan Güneş Universal McCann
Tuğçe Yamanel Universal McCann
Genç Pazarlamacılar İkincileri
Berat Çağlar Karagöz YıldızHolding/Ülker
Lale Taşkın Yıldız Holding/Ülker
Film Kategorisi İkincileri
Gökhan Buluk Leo Burnett
Melik Atalay Ogilvy&Mather
Güncel Haberler