7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!
Haberler

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Marketing Türkiye
12 Ağustos 2015
4 dk okuma

Like a Girl”, “Red Light”, “Life Paint”, “Touch the Pickle”, “The Lucky Iron Fish Project”, “The Berlin Wall Of Sound” ya da “I Will What I Want… Bu yıl gerçekleşen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde tabiri caiz ise marka ve reklam ajansları dünyayı kurtarmak için yarıştı! Peki, “dünyayı kurtarmaya odaklanan” reklamcıların başlattığı “Goodvertising”in temel ilkeleri neler? Gerçekten böylesi önemli bir misyon reklamcıların sorumluluk alanına giriyor mu? İşte reklamcı ve markaların “Goodvertising”e bakışı…

Haber: Canan Eseler

Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivalinde en başarılı sosyal sorumluluk kampanyalarını, reklam ajansları ve markaların 8 ismine sorduk.

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Can Faga Lowe Yaratıcı Grup Başkanı

Goodvertising Artık Dünyanın Bir Gerçeği

“Şunu söylemekte fayda var; Goodvertising dediğiniz şey bir reklamcılık trendi değil. Bu, artık dünyanın gerçeği. Artarak devam edeceği de aşikâr. Eskiden case video’ların sonunda ‘satışlarımızı/ takipçilerimizi/pazar payımızı şu kadar artırdık’ derlerdi şimdi ‘trafik kazaları şu kadar azaldı’, ‘ölümler şu oranda azaldı’, ‘organ bağışı için sıra bekleyen kalmadı‘ gibi başarılardan bahsetmeye başladı markalar. Özetle, kimse ne kadar satış artırdığınızla değil, dünyada kötü giden şeyleri ne kadar azalttığınızla ilgileniyor.”

 

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Kerem Özkut Concept Kreatif Direktörü

Amacı İyilik Olan İş Diğerlerinden Ayrışıyor

“Dünyaya pozitif mesajlar vermenin tek yolu bir iyiliği yapmaktan da geçmiyor. Cannes Lions’da Outdoor jürisinde Grand Prix ile ödüllendirdiğimiz Apple’ın ‘iPhone 6 ile çekildi’ kampanyasının kullanıcıyı bu kadar kahramanlaştırmasının, dünyayı normal insanlar gözünden bu kadar güzel göstermesinin de içinde bir pozitif mesaj, en derininde bir iyilik olduğunu düşünüyorum. Gücünü de buradan alıyor zaten.”

 

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Tugbay Bilbay Manajans/ JWTBaşkanı

Keşke Her İş Dünya Yararına Olsa!

“Bu yıl Cannes’da jüri görgü ve mesleki mükemmellik yerine vicdanıyla karar verdi sanki. Ama bu normaldir. Birkaç sene içinde bu tür işleri bu yoğunlukta göreceğimizi sanmıyorum. Ama yine eski çığırtkan ya da sadece hikâye anlatan işler de geri gelmeyecek. İnsan odaklılık devam edecek. Bu işlerin samimiyetini ölçen bir cihaz bilmiyorum ve ben sonuca bakarım. Sonuçlar gayet etkili gözüküyor. Demek ki yeterince samimiymiş bu işler. Keşke her iş dünya yararına olsa.”

 

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Arda Erdik Tribal Worldwide Istanbul Kreatif Direktörü

Bu Yıl Batılılar Dünyayı Kurtardı

“Cannes’da bu yıl dünyayı kurtarmayı amaçlayan işlerin jüri tarafından daha çok tercih edildiğini görüyoruz. Bu da doğal bir süreç. Çünkü jüri olarak önünüze gelen işlerden biri dünyayı kurtarmayı diğeri ise daha fazla satacağını iddia ediyorsa, siz de dünyayı kurtaran çalışmayı tercih ediyorsunuz. Yine işlere ve konuşmalara bakınca ‘batılılar sosyal sorumluluk kampanyalarıyla dünyayı kurtarmaya çalışırken, Uzakdoğulular ekonomi ve teknolojiyle dünyayı fethediyor’ diyebiliriz.”

 

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!
 

Serhat Akkılıç Project House Havas Yönetici Ortağı

Şeffaflık Samimiyeti Zorunlu Kılıyor

Markanın üretim, dağıtım ve tanıtım faaliyetlerini işin doğası olarak gerçekleştirirken sürdürülebilir, hayat kalitesini tüm paydaşlar için artıran bir dünyaya gerçekten katkıda bulunması önemli. Yapılan işin operasyonuyla hiç alakası olmayan bir ‘sosyal sorumluluk kampanyası’nı kırk yılda bir ve bütçeler uygun olduğunda yapmak değil. Üretirken insanları zehirleyen bir ürünün satışlarına endeksli sosyal sorumluluk kampanyasıyla yok olan samimiyet artık birkaç tweet ötede deşifre oluyor zaten.”

 

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Yaşar Akbaş Happy People Project Başkanı

Reklamcılık İlacı Şekerle Kaplamaktır

“Goodvertising, geleceğin reklamcılığı mıdır? Tek başına emin değilim. Reklamcılığın içinde yeni bir damar demeyi daha doğru buluyorum. Neil French, ‘Reklamcılık ilacı şekerle kaplamaktır’ der. İnsanların markalara ve reklamlara karşı hisleri 30-40 yıl önceki gibi değil. Artık birçok şeyi sorgulayabiliyorlar. Markaların iletişimlerinde kendilerinden çok insana yönelmeleri epey bir süredir var. Bunun sebebi de internet.”

 

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Diğdem Cengiz Gürsel Pegasus Kurumsal İletişim ve Sponsor İlişkileri Pazarlama Müdürü

“Marketing for Good” Uzun Zamandır Gündemde

“Ekonominin temel taşlarından biri olan markaların, kendilerini sivil toplumun da ayrılmaz bir parçası olarak görmeleri tüm dünyanın üzerine eğildiği bir konu. ‘Marketing for good’ teması kısa süre önce geride bıraktığımız Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde dünyanın önde gelen iletişim ve pazarlama liderlerinin de üstünde çok durduğu bir konuydu.”

 

Dünyayı Kurtaran Reklamcılar!

Nilay Gözegir Unilever Yumoş Marka Müdürü

Reklamverenlere Önemli Rol Düşüyor

“Y ve Z kuşakları daha duyarlı ve kendilerini sorunun bir parçası hissediyor. Herhangi bir küresel ya da yerel sorunla baş başa kaldığımızda sosyal medyadan ‘etiket’lerle yaptıkları yorumlar, paylaşımlar, hep bu kendini bir parçası hissetme kültürüne ait. Fakat sorunların varlığı hakkında toplumun geri kalanını haberdar etmek, hareketi sosyal medyadan başlatan bireylerin tek başına yapabileceği bir şey değil. Büyük reklamverenlere ve etki yaratan pazarlama profesyonellerine önemli rol düştüğünü düşünüyorum.”

Daha fazlası Marketing Türkiye Ağustos sayısında

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
Haberler
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
Haberler
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Getir Araç Tiktak'a satıldı
Haberler
Getir Araç Tiktak’a satıldı
Sena Tufan
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.