29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
felaket kaydırması
Araştırma

Sosyal medyanın yeni imtihanı: “Felaket kaydırması”

Gizem Yıldız
22 Ağustos 2021
2 dk okuma

Uzun bir süredir felaket haberlerinin ardı arkası kesilmiyor. Bu toplumsal felaketler yaşanırken günlük rutininde paylaşım yapmaya devam eden hesaplar ise sosyal medyanın linçine uğruyor. Linç edenler toplumsal felaketler yaşanırken yapılan rutin paylaşımları saygısızlık ya da duyarsızlık olarak görüyor, paylaşımı yapanlar ise temel hak ve özgürlüklere işaret ediyor. Pollective ve The Planner Co. iş birliğiyle gerçekleştirilen “Toplum Duyarlılığı ve Kişisel Özgürlükler” araştırması tam da bu konudaki ayrışmaya ışık tutuyor. Araştırma tarafların birbirini anlayabilmesi adına da ayrıca önem taşıyor.

18-45 yaş aralığında Türkiye’nin 68 şehrinden 1500+ katılımcıyla gerçekleştirilen araştırma kapsamında, ülke gündeminde felaketler varken yapılan kişisel paylaşımlar soruldu. Katılımcıların sadece yüzde 9’u gündemde felaketler varken sosyal medya hesapları üzerinden yapılan kişisel paylaşımları saygısızlık olarak nitelendiriyor. 

25 yaş üstü katılımcılar konuya daha tepkili!

18-24 yaş arası gençlerin yüzde 6’sı felaket zamanlarında sosyal medya üzerinden yapılan kişisel paylaşımlardan rahatsız olurken, bu oran 25 yaş üzerindeki kitlede yüzde 10’a yükseliyor. Araştırma katılımcılarının yüzde 29’una göre bu dönemlerde kişisel paylaşımların devam etmesinin nedeni “Toplumun duyarsızlaşması”. Bu bağlamda yapılan paylaşımlara daha negatif yaklaşanların oranını toplamda yüzde 38 olarak çıkıyor karşımıza. Katılımcıların kalan yüzde 62’lik kısmının ise daha nötr bir yaklaşım sergilediği görülüyor.

Katılımcıların yüzde 34’ü Türkiye’de felaketlerin günlük yaşantının bir parçası olduğunu, bu sebeple paylaşım yapılabileceğini düşünüyor. Yüzde 15’i ise hayatın devam ettiğini ve kişilerin paylaşımlarında özgür olduğunu ifade ediyor. Geriye kalan yüzde 13 ise genel olarak kimin ne paylaştığıyla ilgilenmediğini ve buna karışmak gibi bir düşüncesinin de olmadığını belirtiyor.

Çoğunluk tepkileri “kişisel hayata müdahale” olarak görüyor

Katılımcılara “Bu tarz paylaşımların tepki çekmesi sizce kişisel özgürlüklere müdahale mi?” sorusu sorulduğunda yüzde 30, bu tepkinin duruma ve olaya göre değerlendirilmesi gerektiğini söyleyerek olay bazlı değerlendirme ve derecelendirme yapıyor. Aynı kesim, kendi kişisel değer yargılarına göre bir tepki gösterdiğini de belirtiyor. Yüzde 25 “kesinlikle müdahale” olduğunu düşünürken, yüzde 16 kısmen “müdahale” olduğunu düşünüyor.

Her 10 kişiden 4’ü “Türkiye’de gündemdeki olaylar sona ermiyor” diyor

Cevaplar detaylandırıldığında kişisel paylaşımları sinir bozucu gören yüzde 9’luk kitlenin içinde bulunan yüzde 16’lık kesim aynı zamanda bu paylaşımlara karışılmasını kişisel hak ve özgürlüklere kısmen veya tamamen müdahale olarak nitelendiriyor. Geri kalan yüzde 84’lük kısım ise bu paylaşımların tepki almasını kişisel hak ve özgürlüklere karışılması olarak yorumlamıyor. 

Sosyal medya düzenlemesine birinci ağızdan açıklık getirildi!

featured Pollective The Planner Co
1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
4 IKEA eski mobilyaları hack'leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
IKEA eski mobilyaları hack’leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Pringles'tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
ekonomi
Dünya ekonomisindeki canlanma maaşlara yansımadı
OkCupid LGBT+ Onur Yürüyüşü
OkCupid: “Biz de buradayız aşkım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın etkileşim şampiyonu markaları belli oldu!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşim şampiyonu markaları belli oldu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Tooken Kurucu Ortağı Orkun Bulut
Haberler
Tooken Kurucu Ortağı Orkun Bulut: “NFT pahalanmayacak, ucuzlayacak”
Nafizcan Önder
8 Nisan 2022
Veri odaklı bir işletme olmanın 7 özelliği
Haberler
Veri odaklı bir işletme olmanın 7 özelliği
Berçem Sultan Kaya
13 Nisan 2022
sanal alem
Haberler
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
Seda Başpınar
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.