14 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
​Günün 20 saati online alışveriş yapıyoruz...
Haberler

​Günün 20 saati online alışveriş yapıyoruz…

Marketing Türkiye
15 Aralık 2016
2 dk okuma

Avantajix.com, değişik yaş gruplarının online alışveriş alışkanlıklarını belirlemek amacıyla araştırma yaptı. Araştırmaya göre, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla online alışveriş Türk insanının vazgeçilmezleri arasına girerken, 02:00-06:00 saatleri dışında günün 20 saati sanal mağazaların müşterilerle dolu olduğu belirlendi.

Bankaların resmi rakamlarına göre 2015 yılında 619 bin kredi kartıyla yapılan günlük online alışveriş adedi 2016’nın ilk dokuz ayında yüzde 19 artarak 722 bine çıktı. Avantajix’in dataları kullanılarak, Avantajix.com’un partnerlerine ve sektörün diğer oyuncularına yol göstermek amacıyla yapılan araştırmada, sanal mağazalarda en fazla yoğunluğun öğle tatiline de denk gelen 11:00-14:00 saatleri ile akşam 20:00-23:00 saatlerinde yaşandığı belirlendi.

Araştırmaya göre, değişik zaman dilimlerinde sanal mağazalarda yaşanan yoğunluklar ve müşteri profilleri şöyle:

06:00-09:00 saatleri: Günlük alışverişin yüzde 2’lik kısmı bu saatler arasında yapılıyor. Bu saatlerde alışveriş yapanların başında 60 yaş ve üstü emekli erkekler geliyor.

09:00-11:00 saatleri: 25-45 yaş rubundaki ev kadınlarının çoğunlukla tercih ettiği bu saatlerde yapılan online alımlar, toplam alışverişin yüzde 8’ini oluşturuyor.

11:00-14:00 saatleri: Sanal mağazaların toplam cirolarının yüzde 24’ü bu saatler arasında yapılıyor. Bu saatlerde genellikle 21-40 yaş arası çalışan kadınlar, alışveriş amacıyla bilgisayar başında oluyorlar.

14:00-17:00 saatleri: Toplam online alışverişin yüzde 7’lik bir bölümünün yapıldığı bu saatleri kullananlar arasında genellikle eşit bir dağılım görülüyor.

17:00-20:00 saatleri: Genellikle 35-50 yaş arası çalışan erkekler online alışveriş için mesai bitimini bekliyorlar. Bu saat dilimlerinde günlük online alışverişin yüzde 19’u yapılıyor.

20:00-23:00 saatleri: Dijital alışverişin en yoğun olduğu bu saat dilimini çoklukla 18-24 yaş grubundaki öğrenciler ile 18-40 yaş grubundaki çalışanlar tercih ediyor. Toplam online alışverişin yüzde 26’sı bu saatlere denk geliyor.

23:00-02:00 saatleri: 50-60 yaş grubu emekli kadın ve erkeklerin çoğunlukla tercihi olan bu saat dilimlerinde, online alışverişlerin yüzde 13’ü gerçekleştiriliyor.

02:00-06:00 saatleri: Online alışverişin yok denecek kadar az olduğu ve toplam alışverişlerin yüzde 1’inden daha düşük bir bölümünü oluşturan bu saat dilimini, uykusu kaçan birkaç kişi dışında kimse kullanmıyor.

 

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
4 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
Teknoloji sağlık sektörünü şekillendirdi. Peki sonrası?
Teknoloji sağlık sektörünü şekillendirdi. Peki sonrası?
otonom
Otonom sürüşe kadınlar daha hazır
gazete
TV izleyenler azalıyor, YouTube ve Netflix ana ekrana dönüşüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

e-ticaret
Haberler
Küçükten büyüğe evrilmek isteyen işletme, yönünü e-ticarete çeviriyor
Seda Başpınar
3 hafta önce
Kriz Samsung'u da vurdu! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Kriz Samsung’u da vurdu! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
1 hafta önce
çikolata
Haberler
Türkiye hangi çikolatanın bağımlısı?
Seda Başpınar
25 Haziran 2022
Heineken
Haberler
Heineken, birayı ayaklar altına aldı!
Seda Başpınar
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.