Koray ÖZDEMİR

Alışveriş merkezi yatırımcıları artık hayalperest olmak zorunda

Zaman tam da hayal etme zamanı. Olmayanı düşünmek, yeni hayaller kurmak ve yaratıcı olabilmek zamanı. Hotiç, Beta ve Yeşil Kundura gibi birçok marka daha...

Değişime hızlıca adapte olabilenler krizi fırsata çevirebilir

Disney Enstitüsü’nden aldığım müşteri deneyimi eğitimiyle ilgili üçüncü yazıyı yazmayı planlıyordum. Ancak geçtiğimiz ay sadece bir haftada Türkiye’de o kadar çok şey değişti ki...

İyi deneyim doğru personelle yaratılır

Haziran ayındaki köşe yazımda dünyanın en büyük deneyim şirketi olan Disney markasının Disney Üniversitesi’n­den aldığım müşteri deneyimi eğitimini aktarmaya başlamıştım. Bir yazıya sığ­dıramayacağım kadar...

Müşteri deneyimi tasarımında en büyük faktör insan

Deneyim tasarımını sizlere anlatırken en çok örnek verdiğim ve üstünde durduğum marka şüphesiz ki Disney markası. Çünkü Disney tema parkları deneyim tasarımı konusunda dünyada...

“Adapte ol, değiş ve öncü ol” ya da bir inşaat yığını...

Sanal gerçeklik modülleri hayatımıza girdi girmesine ama halen emekleme döneminde. Yine de teknolojiyi henüz başında takip etmek ve o hızlı adımlarla koşarken ucundan yakalamak...

Taşıma suyla değirmen dönmüyor

Artık sadece etkinlik yaparak alışveriş merkezini canlı tutmak mümkün değil. Üç şarkılık imza günleriyle gelen kuru kalabalık ciro ve gelir yaratmıyor. Düşük bütçelerle yapılan...

AVM’ler sosyal medya hesaplarını nasıl yönetmeli?

Markaların tüketicilerle birebir iletişime geçebildiği sosyal medya alışveriş merkezleri için de her geçen gün daha da önemli bir kanala dönüşüyor. Ancak AVM’lerin pazarlama bütçeleri...

Koray Özdemir yazdı: “Bir başka beton yığınına daha ihtiyacımız yok!”

Geçtiğimiz süre boyunca alışveriş merkezleri konusunda birçok pazarlama ve rekabet analizi yaptık. Yüksek rekabet ortamında nasıl farklılaştırabileceğimizi ve ciro bazlı müşteri artışını nasıl sağlayabileceğimiz...

Sanal dünya ve gerçek dünya etkileşimi: Phygital!

Marketing Türkiye içinde oluşturduğumuz “Alışveriş Mer­kezleri” bölümünde Türkiye ekonomisinin en önemli sektörlerinden birini yakından izlemeye başladık. Yazılarımda stratejileri, rekabetleri, trendleri ve pazarlama aktiviteleri konularında...

Hızlı değişenlerin altın çağı başlıyor…

Sektör olarak çok farklı bir yılı; eğitim ve dönüşüm dolu 2017’yi geride bıraktık. Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen terör eylemleriyle sosyal hayatımız yeniden şekillendi. Değişen...

AVM sektöründe bütçe kısıtlamaları kısır döngü yaratıyor

Türkiye ekonomisinin amiral gemilerinden biri olan alışveriş merkezi sektörü bu yıl önemli bir durgunluk içinde. Bir yanda rekabet korkusuyla durdurulan yatırımlar, diğer yandan nitelikli...

Çanlar fiziki mağazalar için çalıyor

Teknolojinin uzanmadığı hiçbir yer kalmadı. Dijital dönüşüm milyarlık şirketlere bir günde rakip yaratıyor. Rekabetin en etkili olduğu iş alanlarından biri de fiziksel mağazacılık. ABD’de...