Fatma ÇELENK

Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Dekor Kostüm Tasarımı Bölümü mezunu olan Fatma Çelenk, iş hayatına 1990 yılında TRT’de başladı. İngiltere Pinewood Stüdyoları ile ABD Universal ve MGM Stüdyoları’nda sinema ve tv endüstrisi üzerinde proje bazlı çalışmalar yaptıktan sonra, iş hayatına radyo programcılığı ve Doğan Grubu bünyesinde Halkla İlişkiler Müdürü olarak devam etti.1999’da Orsa Stratejik İletişim Danışmanlığı’na geçerek şirket ortağı-yönetim kurulu üyesi oldu. 2001 yılında 4FACE İletişim Danışmanlığı şirketini kurdu. Profesyonel iş hayatına Ciner Grubu Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Müdürü olarak geri dönen Çelenk; 2006 yılında Soyak’ta Kurumsal İletişim Takım Lideri olarak görevine devam etti.2008’de Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü olarak atandı ve halen Gayrimenkul, Enerji, Döküm ve Çimento Gruplarındaki 11 şirketin iletişim faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumludur.

Pazarlamacıların rotası “Millennials”a döndü

Yeni bin yıla girerken iş hayatının en önemli konularından biri “Problem 2K” olarak adlandırılan, bilgisayarların sistemlerinin alt üst olacağı, bankaların sistemlerinin çökeceği korkusuydu. Bu korkuların...

Markanı değil, amacını anlatma zamanı

Bugün artık pek çok insan, sadece para kazanmak için çalışmak yerine, inandıkları bir işte çalışmanın daha önemli olduğunu düşünüyor. Günümüz iş dünyasına baktığımızda da...

Türkiye’nin inovasyonla yükselişi “tasarım odaklı düşünme” ile mümkün (mü)

“Design Thinking” (Türkçeye çevrilme çabaları doğrultusunda en fazla kullanılan tabir olarak “tasarım odaklı düşüme”), kavram olarak ortaya çıktığı 1968’den itibaren ABD’nin ünlü Stanford Üniversitesi’nde...

Türkiye’nin “Marka Gazeteciliği” ile imtihanı

Pazarlama ile ilgili alanlarda çalışanlar arasında, son 5 senedir pazarlamanın tam da odağına oturan “içerik pazarlama” kavramını duymayan yoktur. Son yılların moda deyimi ile...

Markalar siber krizlere hazır mı?   

Teknolojinin yaşantımızın bu kadar merkezinde yer alması özel yaşamımızı, şirket bilgilerimizi ve hatta kurumsal itibarımızı tehdit edecek boyuta ulaşmaya başladı. Bilgi, büyük bir güç...

Sürdürülebilirlikle Pazarlamanın rengi değişiyor mu?

Şirketlerin ve ürünlerin iletişim mecralarında yer alan, ispatlanmamış, doğrulanmamış, bağıntısız ve saptırılmış sürdürülebilirlikle ilgili söylemler green washing/ yeşil badana olarak adlandırılıyor. Kökeni ise “bir...

Dijitalde olmak ya da olmamak! İşte bütün mesele bu

Dijital teknolojiler günlük alışkanlıklarımızı hızla değiştirirken, şirketlerin dijitalleşme adımları da daha çok tüketici bakış açılarıyla şekilleniyor. İletişim önemli bir yönüyle dijital ortama taşınırken, sosyal ve...

Güven verin, itibar görün!

Kurumsal itibar, geçmişte şirketlerin ne kadar para kazandığı, günümüzde şirketlerin nasıl kazandığıyla ilgiliyken, yakın zamanda ise şirketlerin kazandıklarını nereye harcadıklarıyla ilgili olacak. Kurumlar artık...

Dijital Dönüşüm ve Sürdürülebilirlik

Fatma ÇELENK Mobil telefon ve akıllı cihazların hızla yaygınlaşmasıyla artık bilgiye 7 gün 24 saat ulaşılabilen bir dünyanın kapıları ardına kadar açıldı. Bir dönemin en...