Fatma ÇELENK

Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Dekor Kostüm Tasarımı Bölümü mezunu olan Fatma Çelenk, iş hayatına 1990 yılında TRT’de başladı. İngiltere Pinewood Stüdyoları ile ABD Universal ve MGM Stüdyoları’nda sinema ve tv endüstrisi üzerinde proje bazlı çalışmalar yaptıktan sonra, iş hayatına radyo programcılığı ve Doğan Grubu bünyesinde Halkla İlişkiler Müdürü olarak devam etti.1999’da Orsa Stratejik İletişim Danışmanlığı’na geçerek şirket ortağı-yönetim kurulu üyesi oldu. 2001 yılında 4FACE İletişim Danışmanlığı şirketini kurdu. Profesyonel iş hayatına Ciner Grubu Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Müdürü olarak geri dönen Çelenk; 2006 yılında Soyak’ta Kurumsal İletişim Takım Lideri olarak görevine devam etti.2008’de Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü olarak atandı ve halen Enerji, Gayrimenkul, Döküm ve Çimento gruplarındaki şirketlerin iletişim faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumludur.

Herkesin bir hikayesi var…

Bilimin bugüne ulaşmasında en önemli insan olarak anılan ve fizik alanında bugün bildiklerimizin temelini atan bilim adamı Sir Isaac Newton’u pek çoğumuz biliriz. Ancak...

Reklamın iyisi kötüsü

Pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası olan reklam, gerek yaygın erişimi gerekse görsel zenginliğinden tüketici davranışlarında belirleyici bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. Pazarlama ve iletişim...

Globalleşen markalar-Yerelleşen markalar

Gelişen teknoloji ve hızla dolaşan bilginin etkisini artırması, ekonomik ve sosyal sınırların ortadan kalkması ve dünyanın tek bir pazar haline gelmesi iş dünyasında da...

İlham veren tüketici çağında amaçsız markalar gözden düşüyor

Dünya üzerindeki gelir farklılığı, insanların politika gibi birçok konuda fazlaca anlaşmazlığı aslında toplumların birçok ayrık gruplardan oluştuğunu gösteriyor. Seth Godin, Türkçe’ye “Takım Oyunu” olarak...

Venüs gerileme döneminde ama kadın yükseliyor

Tüm dünyada kadının sosyal ve ekonomik anlamda öne çıkmaya başlaması, kadınları artık hedef kitle olarak tam da göbeğe yerleştirdi. Eskiden, ekonomik gücün erkeğin elinde...

Logoların hikayesi 2

Önceki yazımda markalaşma sürecinde oldukça önemli bir yere sahip olan logo tasarımlarını değiştiren şirketlerden bahsetmiştim. Peki günümüzde teknoloji profesyoneli haline gelmiş hedef kitle ile...

Logoların Hikayesi

Markaların isimleri kimi zaman unutulsa da logoları hafızada yer ediyor. Titizlikle hazırlanan ve markalaşma sürecinde oldukça önemli bir yere sahip olan logo tasarımları, marka...

Pazarlamacıların rotası “Millennials”a döndü

Yeni bin yıla girerken iş hayatının en önemli konularından biri “Problem 2K” olarak adlandırılan, bilgisayarların sistemlerinin alt üst olacağı, bankaların sistemlerinin çökeceği korkusuydu. Bu korkuların...

Markanı değil, amacını anlatma zamanı

Bugün artık pek çok insan, sadece para kazanmak için çalışmak yerine, inandıkları bir işte çalışmanın daha önemli olduğunu düşünüyor. Günümüz iş dünyasına baktığımızda da...

Türkiye’nin inovasyonla yükselişi “tasarım odaklı düşünme” ile mümkün (mü)

“Design Thinking” (Türkçeye çevrilme çabaları doğrultusunda en fazla kullanılan tabir olarak “tasarım odaklı düşüme”), kavram olarak ortaya çıktığı 1968’den itibaren ABD’nin ünlü Stanford Üniversitesi’nde...

Türkiye’nin “Marka Gazeteciliği” ile imtihanı

Pazarlama ile ilgili alanlarda çalışanlar arasında, son 5 senedir pazarlamanın tam da odağına oturan “içerik pazarlama” kavramını duymayan yoktur. Son yılların moda deyimi ile...

Markalar siber krizlere hazır mı?   

Teknolojinin yaşantımızın bu kadar merkezinde yer alması özel yaşamımızı, şirket bilgilerimizi ve hatta kurumsal itibarımızı tehdit edecek boyuta ulaşmaya başladı. Bilgi, büyük bir güç...