Atıf ÜNALDI

Atıf Ünaldı, Boğaziçi Üniversitesi Fizik Bölümünde eğitim aldığı yıllarda Türkiye’de ilk kez BBS sistemini kurarak Türkiye’deki ilk internet ağını oluşturmuştur. 1992 yılında başladığı yayıncılık serüveninde Kanal D, BRT Televizyonu, Technology Channel, Star TV ve Kral Tv gibi medya kuruluşlarında programcılık ve yöneticilik yapmıştır. Marmara Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olan Ünaldı, IPTV Derneği'nin Kurucusu ve Genel Başkanıdır. Atıf Ünaldı'nın Amazon.com'da basılıp satılan biri İngilizceye de çevrilmiş 4 kitabı bulunmaktadır.

Türkiye’nin en başarılı girişimleri!

  Wired UK, Ağustos ayında Türkiye’nin en başarılı girişimlerini seçmiş. Listeyi büyük bir heyecanla inceledim. Ancak umduğumu bulduğumu söyleyemeyeceğim.  İninal ve Onedio dışındaki projeler benim listemde...

Sanal gerçeklik ve yepyeni hizmetler

İnsanların uzaya otel açtığı, sürücüsüz araçların hayatın bir parçası olduğu, küçük paketlerin drone’larla teslim edildiği, Chappie gibi robotların bebeklerden bile daha hızlı öğrendiği, “Her”...

Teknolojik gelişmeleri nasıl okumalı?

Gelecek tahminleri yapabilmek için “rassal yürüyüş”ten biraz anlamak gerektiği söylense de ben danışanlarıma çok daha basit bir yöntem öneriyorum. Nasıl başladığını bildiğiniz bir teknolojiyi...

“Gelecek 201”de bizi neler bekliyor?

2018 yılında kredi kartı alan ve alım gücü oluşan Z kuşağının en önemli ihtiyacı mutluluk. Bu nedenle de iş tercihi yaparken çok kazanmak yerine...

Yapay zeka ve pazarlamaya etkisi

Ya yapay zeka insanın geleceğindeki en büyük tehdidin yine insan olduğunu fark ederse! Matrix’deki gibi Ajan Smith’ler insanların cennette bile uslu durmayan yapılarından rahatsızlık...

Oyunun kurallarını kim koymalı?

Televizyoncular, geri bildirimleri ciddiye almayı programlarda “ne kadar şekersiniz” yazan binlerce faksı okumaya başladıkları gün bıraktılar. Öyle ya negatif yorumlar, kamera önünde okunamazdı. Onlar...

Başarılı projelerin sırrı!

Hem Türkiye içinden hem de yurt dışından farklı internet yarışmalarının jüri üyeliğini yapıyorum. Benim için Şubat ayı bu alanda değerlendirmelerin yoğunlukla yapıldığı aylardan biri....

Abone kazanmak için itibardan vazgeçilir mi?

Demet Sabancı ile MediaSA projesine başladığımızda kuracağımız kanalın 360 derece pazarlama yapması­nı stratejiler arasına yerleş­tirmiştik. Bu amaçla da turizm sektöründe satış faaliyetleri gösterecek olan...

Onlar kuyruklu yıldıza araç indirdi, biz internet yasaklarını konuştuk!

2014 günahıyla sevabıyla ge­ride kaldı. Koca bir yılın ha­yatımıza birçok etkisi oldu. Profesyonel arkadaşlarıma sorduğumda, pek mutlu ol­madıkları bir yıl olduğunu belirtmelerine rağmen, hareketli...

Apple, saat sektörü için tehdit mi?

Apple yeni saatini beklenildiği gibi 9 Eylül’deki organizasyonunda duyurdu. Beklenilmeyen şekilde ismi “iWatch” yerine “Apple Watch” oldu. Ancak bu duyurudan çok kısa bir süre...

Dijitalin altı trendi

Değer verdiklerimizin, sermaye olarak gördüklerimizin değiştiği bir dünyaya giriyoruz. İlk büyük değişiklik tam da bu noktada. Eski dünyanın sermaye anlayışı olan finansal değerler, yerini...

Dünyada en çok tüketilen video içeriği artık oyun!

Geçenlerde dünyada tüketilen video içeriği konusunda konuşurken, yıllardır Vevo ile de sabitlediğim, emin olduğum müzik içeriğinin öncülüğü kaybetmiş olduğunu fark ettim. Dünyada en çok...