Ali SAYDAM

1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi'nden mezun oldu. 1978-1982 yıllarında Milliyet Gazetesi'nde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalışırken aynı dönemde Goethe Enstitüsü’nün İstanbul şubesinde Almanca Öğretmenliği yaptı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ile Genel Müdürlük görevlerini üstlendi ve 11 yayının grup editörlüğünü yürüttü. Bravo Dergisi'nden ayrılarak, Aralık 1985'te çıkmaya başlayan Playboy Türkiye Dergisi'nin Genel Yayın Yönetmenliği'ni yaptı. 1986-1988 yılları arasında Sabah Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. Halen “Bersay İletişim Danışmanlığı”, “Kesişim Yayıncılık ve Tasarım”, “Gravital Dijital İletişim Danışmanlığı” ve "Bersay İletişim Enstitüsü"nün oluşturduğu “Bersay İletişim Grubu”nun Yönetim Kurulu Onursal Başkanlığını yürütmektedir. 1 Ocak 2005 tarihinden bu yana Marketing Türkiye Dergisi'nde yazılarına devam etmektedir.

5N1K öldü, yaşasın “2H”!

İletişimlerini yönetmek isteyen kurum ve kişiler, dünyanın iletişim aşamasında geldiği noktada, kendilerinin her türlü “kurum”, “ürün” ve/veya “hizmet” performanslarının 5N1K kuralıyla yazılmış basın bültenleriyle...

Popüler kültürde bağımsızlık olmaz…

“Kurtlar Vadisi” (“Pusu” ve “Filistin”) son dönemde başlamış olan “Reaksiyon” çok başarılı işlerdir. Beğenirsiniz beğenmezsiniz, o sizin şahsi tercihinizdir, ancak bu tür işlerin hatta...

“Ezber bozan ayar verir” ya da “Haklı çıkmaktan bıkmadım”…

Bizim bu köşede iletişim dünyasının temel meselelerini tartışmamızdan ve karınca kararınca entelektüel katma değer getirmeye, eyyamcı (oportünist) ve teflon yaklaşımları bir kenara bırakmaya çalışmamızdan,...

“Basın bültenini öldürüyoruz!”

Son yıllarda giderek daha sık duymaya başladığımız “Marka Gazeteciliği” bugün çok farklı bir boyuta evrilmekte. 17 Ocak günü Dünya gazetesinde Sevda Yüzbaşıoğlu imzasıyla yayınlanan...

Bülent Korman’la buluşmak…

Zekâ ve mizah bir araya geldi mi, hele de buna yaşamın derinliklerinden süzülen bir deneyim zenginliği eklendi mi, tadından yenmez bir durum ortaya çıkabilir…...

Müzik hem ruhun hem iletişimin gıdasıdır

Neva Çiftçioğlu Banes’in 29 Mayıs 2012 tarihli makalesinden öğreniyoruz:  Bilim insanları müziğin hasta tedavisi üzerindeki etkisini incelerken karşılarına "müzikle tedavi tarihinde" Osmanlılar çıkıyormuş. 874-950 yıllarında...

PR ajanslarına “ahlaklı” teklifler …

Genellikle Hıristiyan Batı entelijansiyanın, iletişim konularındaki genellemelerinin her ulusal algı sistemi için geçerliliği olmadığını bildiğimizden geçen ayın başında PR Daily portalında yayınlanmış sekiz maddeye...

Ödül iletişimi “Kortizon Tedavisi” gibidir…

Dünyada belli bir ödeme karşılığı ödül dağıtan onca kuruluş olduğunu, başta medya olmak üzere Türkiye’de “etkileyiciler” ve “karar vericiler” arasında bilmeyen kalmamıştır. Hal böyle...

Zorlu İstanbul markasını uçurabilir

Benim çalışma odamdan Zorlu Center’in yükselişini ve son dönemdeki donanımını adım adım izlemek mümkün oldu. Dev yatırım, sadece burnumun dibinde olması nedeniyle dikkat odağımda...

Bond filmiyle didişmek…

Özellikle son yıllardaki, Barcelona’yı (Vicky Cristina Barcelona), Paris’i (Midnight in Paris), Londra’yı (You Will Meet a Tall Dark Stranger), New York’u (Whatever Works) arka...

İyi niyet bazen yetmez…

Almanya’daki sevgili meslektaşım, iş arkadaşım ve aile dostumuz Christian Langer geçenlerde iki kupür göndermiş… Bir de not eklemiş. Diyor ki: “Die Zeit çok etkili bir...