Ali SAYDAM

1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi'nden mezun oldu. 1978-1982 yıllarında Milliyet Gazetesi'nde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalışırken aynı dönemde Goethe Enstitüsü’nün İstanbul şubesinde Almanca Öğretmenliği yaptı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ile Genel Müdürlük görevlerini üstlendi ve 11 yayının grup editörlüğünü yürüttü. Bravo Dergisi'nden ayrılarak, Aralık 1985'te çıkmaya başlayan Playboy Türkiye Dergisi'nin Genel Yayın Yönetmenliği'ni yaptı. 1986-1988 yılları arasında Sabah Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. Halen “Bersay İletişim Danışmanlığı”, “Kesişim Yayıncılık ve Tasarım”, “Gravital Dijital İletişim Danışmanlığı” ve "Bersay İletişim Enstitüsü"nün oluşturduğu “Bersay İletişim Grubu”nun Yönetim Kurulu Onursal Başkanlığını yürütmektedir. 1 Ocak 2005 tarihinden bu yana Marketing Türkiye Dergisi'nde yazılarına devam etmektedir.

“Yumuşak Gücünüz” kadar varsınız…

Gayrı Safi Milli Hasıla’da IMF’ye göre Türkiye 16’ncı gelirken, İsviçre 39’uncu sırada… Öte yandan Türkiye’nin THY dışında bir tek uluslararası güçlü markası yok. İsviçre’ninkiler...

İletişimin amentüsü: Müphemiyete engel olmak!

“Siyasi iletişimde reklamlar, billboard’lar, meydana çıkıp çığlık çığlığa bağırmak yeterlidir de biz mi bilmiyoruz?” Gerçekten merak ediyordum! Bilen varsa bir ara bana da anlatırsa...

Reklamcılarda niyet iyi de; ya sonuç?

Geçen hafta PR ajanslarının “hal-i pür melalini” yazmıştık… Reklamcılar bu işi biraz daha ciddiye alıp hem de reklamverenlerle medeni bir şekilde bir araya gelip...

Ya sektör kendine “ayar” verecek, ya da müşteri sektöre…

Yeri geldiğinde Ülkücü, yeri geldiğinde Paralelci, yeri gelince de AK Parti militanı kesilen, eğer günün birinde CHP’nin yıldızı yükselecek olursa onun en ön saflarında...

Geç kalmak istemeyenlere…

Günün birinde “Nerede hata yaptım, neden geç kaldım, neden ben değil de o, neden üniversitenin olanaklarından yararlanamadım?” diye hüsran ve düş kırıklığı içinde söylenmek...

Ajanslar birleşip güçlenmeli

İletişim danışmanlığı ajanslarının kendi ülkelerinde kurdukları meslek örgütlerinin üye olabildiği (bizden de İDA'nın) uluslararası çatı örgütü ICCO’nun iki yılda bir düzenlediği “Zirve”, 2014 yılında Hindistan’nın...

Üniversite mezunları ABD’de de sorunlu…

İletişim sektörünün, “aşkın” (explicit) olanları dışarıda bırakırsak, “içkin” (implicit) üç temel meselesi vardır. Bi­rincisi, tabii ki sermaye ye­tersizliğidir. Kapitalizm “Kapital” sözünden gelir. Yani “Sermaye”…...

İyi ki varsın Cem İlhan…

Marketing Türkiye’nin Eylül sayısında yazdığımız yazılar genellikle iletişim sektörünün bugünü ve gelecek tasarımı üzerine tartışılacak konuları içeriyor. Bu yazılar üzerine ortaya çıkıp fi­kir serdetme...

Ödüller “müptezelliğin” sınırında…

Ödüle bir türlü doyamayan, ödülün kendi itibarını bir anda göklere çıkaracağına inanan “hizmet gören”in günahı büyüktür. Bir şeyin fazlalığı nedeniyle değer kaybetmesi, Türk Dil...

“Oh ne iyi, herkes dalga geçiyor!”

Özlem Gürses her zaman “doğrudan siyasete” yakın durmuştu. Bu nedenle de Ekmeleddin Bey’in iletişim danışmanlığını severek kabullenişine hiç şaşırmadım… Beni şaşırtan, bir röportajında “iletişim...

Stratejik İletişim Planı” (SİP) artık demode!

Zaman içinde hem SİP demode oldu, hem de danışmanlık unvanları… İnanılmaz bir yalınlık ve ekonomiklik her alan gibi iletişim dünyasına da hakim olmalıydı. Oldu...

Burger King Norveç’in kampanyası bizde çalışmaz

Matematikte negatif bir rakamın yine negatif bir rakamla çarpımının pozitif sonuç vermesi, dil ve mantık yapısına da işlemiştir. “Aptalsan bu ürünü almazsın!” söylemi onlarda...