Ali SAYDAM

1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi'nden mezun oldu. 1978-1982 yıllarında Milliyet Gazetesi'nde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalışırken aynı dönemde Goethe Enstitüsü’nün İstanbul şubesinde Almanca Öğretmenliği yaptı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ile Genel Müdürlük görevlerini üstlendi ve 11 yayının grup editörlüğünü yürüttü. Bravo Dergisi'nden ayrılarak, Aralık 1985'te çıkmaya başlayan Playboy Türkiye Dergisi'nin Genel Yayın Yönetmenliği'ni yaptı. 1986-1988 yılları arasında Sabah Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. Halen “Bersay İletişim Danışmanlığı”, “Kesişim Yayıncılık ve Tasarım”, “Gravital Dijital İletişim Danışmanlığı” ve "Bersay İletişim Enstitüsü"nün oluşturduğu “Bersay İletişim Grubu”nun Yönetim Kurulu Onursal Başkanlığını yürütmektedir. 1 Ocak 2005 tarihinden bu yana Marketing Türkiye Dergisi'nde yazılarına devam etmektedir.

Ödüller “müptezelliğin” sınırında…

Ödüle bir türlü doyamayan, ödülün kendi itibarını bir anda göklere çıkaracağına inanan “hizmet gören”in günahı büyüktür. Bir şeyin fazlalığı nedeniyle değer kaybetmesi, Türk Dil...

“Oh ne iyi, herkes dalga geçiyor!”

Özlem Gürses her zaman “doğrudan siyasete” yakın durmuştu. Bu nedenle de Ekmeleddin Bey’in iletişim danışmanlığını severek kabullenişine hiç şaşırmadım… Beni şaşırtan, bir röportajında “iletişim...

Stratejik İletişim Planı” (SİP) artık demode!

Zaman içinde hem SİP demode oldu, hem de danışmanlık unvanları… İnanılmaz bir yalınlık ve ekonomiklik her alan gibi iletişim dünyasına da hakim olmalıydı. Oldu...

Burger King Norveç’in kampanyası bizde çalışmaz

Matematikte negatif bir rakamın yine negatif bir rakamla çarpımının pozitif sonuç vermesi, dil ve mantık yapısına da işlemiştir. “Aptalsan bu ürünü almazsın!” söylemi onlarda...

Kriz anında çalışmayan “ön kabuller”…

Şirket bir iki ay önce ajans değiştirmiş. İletişim özürlü oldukları için açıp telefonu soramıyor, gerekçesini öğrenemiyoruz. Eski iletişim danışmanları Zarakol. Zarakol’u çok yakından tanırım....

Ülke markası “yamalı bohça”yla zor yönetilir…

TİM ve davetine icabet eden ülkenin bilim, iş ve sanat insanları, iletişimcileri, basın mensupları, siyasileri; çok zahmetli başarılı bir konsept, anlam, kilit mesaj ve...

Türkiye sallanıyor, iletişimciler ne yapıyor?..

Türkiye bazılarına göre dış güçlerin de rol aldığı çok ciddi bir siyasi çatışma ve bilek güreşinin, bazılarına göre siyasetin içine çöreklenmiş suîistimal ve irtikap...

İletişim sektörü kaç yıl geride?

Fee’ler (hizmet bedelleri) düşüyor, ücretler düşüyor, kurumsal vatandaşlık ilkeleri dahil kurumsallaşmanın hiçbir gereği gündeme gelemiyor. Bunun sonucu olarak çalışanlar kültür, değerler, gelecek tasarımına göre...

Size bir “Spiritüel Yaşam Koçu” versem?

Gülnur Ünal, Etiler’de bulunan ofisinde kişilerin gelişim ve dönüşüm yolculuklarına destek vermeye devam ederken bir yandan da Türkiye’nin önde gelen özel şirketlerinin çalışanlarına yönelik...

“Bakkal mıyım, neyim?”

Her sabah süt, ekmek, gazete servisi; bir telefonla altı yumurta, bir küçük paket tereyağı ısmarlamaca; sıcak dostça ilişkiler… Ama olmuyor işte! İlle de süpermarket…...

5N1K öldü, yaşasın “2H”!

İletişimlerini yönetmek isteyen kurum ve kişiler, dünyanın iletişim aşamasında geldiği noktada, kendilerinin her türlü “kurum”, “ürün” ve/veya “hizmet” performanslarının 5N1K kuralıyla yazılmış basın bültenleriyle...

Popüler kültürde bağımsızlık olmaz…

“Kurtlar Vadisi” (“Pusu” ve “Filistin”) son dönemde başlamış olan “Reaksiyon” çok başarılı işlerdir. Beğenirsiniz beğenmezsiniz, o sizin şahsi tercihinizdir, ancak bu tür işlerin hatta...