Ali SAYDAM

1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi'nden mezun oldu. 1978-1982 yıllarında Milliyet Gazetesi'nde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalışırken aynı dönemde Goethe Enstitüsü’nün İstanbul şubesinde Almanca Öğretmenliği yaptı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ile Genel Müdürlük görevlerini üstlendi ve 11 yayının grup editörlüğünü yürüttü. Bravo Dergisi'nden ayrılarak, Aralık 1985'te çıkmaya başlayan Playboy Türkiye Dergisi'nin Genel Yayın Yönetmenliği'ni yaptı. 1986-1988 yılları arasında Sabah Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. Halen “Bersay İletişim Danışmanlığı”, “Kesişim Yayıncılık ve Tasarım”, “Gravital Dijital İletişim Danışmanlığı” ve "Bersay İletişim Enstitüsü"nün oluşturduğu “Bersay İletişim Grubu”nun Yönetim Kurulu Onursal Başkanlığını yürütmektedir. 1 Ocak 2005 tarihinden bu yana Marketing Türkiye Dergisi'nde yazılarına devam etmektedir.

18 Mart’ta Doğtaş çıkartması vardı

Pek çok eş dost o videoyu bize gönderdi. What­sApp grupları o videoy­la yıkıldı… Onur Air ve THY de benzer bir yak­laşım sergilemişlerdi ancak gemiler,...

PR sektörüne dirlik düzenlik geliyor

Dokümanlardan biri, daha ön­ceden tamamlanmış olan, ile­tişim ajanslarıyla müşterileri arasındaki ilişkiyi düzenleyen “Örnek Sözleşme”, diğeri ileti­şim danışmanlığı hizmeti almak üzere konkur düzenleyen şirketlerin, konkur...

Başarı için risk almak ve cesaret şart

Kendini ilk yenileyenlerden biri mesela Coca-Cola idi. “Think glo­bal act local” numarasını kaldırıp bir kenara attılar ve aslanlar gibi cesaretlerini toplayıp “Think local act...

İletişim altın yılını yaşayacak

Bilindiği gibi, ekonomik ve finansal daralmaların yaşandığı resesyon dönemlerinde ilk kısılan bütçeler iletişim harcamaları olmuştur… Mevcut iktidar 2019 seçimleri öncesinde böyle bir zaafa düşmeyi...

Doğuş’tan örnek KSS girişimi

Türkiye’de şimdiye kadar herhalde çok az KSS projesi için 1 milyar liranın üzerinde bir kaynak ayrılmıştır. Böyle bir çalışmanın iletişim boyutunda mutlaka üç aşamasının...

İş Bankası ile müthiş bir yolculuk

Müsaadenizle, biraz abarttığım izlenimi yaratacak olabilse de düşüncemden çok duygularıma dayanarak ifade etmek istiyorum: Türkiye iletişim tarihinin en ilginç, en etkileyici olaylarından birine tanıklık...

İngiltere’deki türden PR skandalı bizde olmaz

Geçen yıl Ağustos ayında PR sanayiinin en bü­yüklerinden Bell Pot­tinger’in kurucu ortağı Lord Bell’in istifası ve firmayı terk etmesinin ardından Ey­lül ayının üçüncü günü...

Turkey (Go) Home Kampanyası

Başlıktaki kavram ilk kez dünyada anti Amerikan kampanyalarda kullanılmıştı. “Yankee Go Home” şeklinde… Şimdi benzer bir kampanya özellikle Hristiyan Batı ülkelerinde Türkiye’ye karşı yürütülüyor....

KİD’ler için mesleki gelişim

Mesleğe yeni başlamış kurumsal iletişimciler, kariyerine kurumsal iletişimci olarak devam etmek isteyen diğer meslek mensupları ve bu alanda kariyer yapmak isteyenler için yeni bir...

İletişimciler sadece LCV mı yapar?

“Eğer iletişim işinden anladığın yolunda bir hüsnü kuruntun varsa, sadece onun gereği olarak bile, bir dizinin halka nasıl olup da bu kadar ‘geçebildiğini’ anlaman,...

Türkiye “Pi-Ar” yapıyor”!..

Türkiye’de ne hikmetse PR hizmeti almak, “algıyı yö­netmek”, olumsuz anlamda kullanılır. İletişim hizmeti alanı ve bunu planlı prog­ramlı yapanı “Pi-Ar yapıyor!”; kara propa­gandayla karıştırdıkları...

Nisan, yağmurları kadar krizleriyle de anılacak

Referandum dönemi siyasi iletişim muhabbetine burada girmeyeceğim. Bu mevzuyu hariç tutarsak bize göre Nisan ayı iletişim literatürüne geçecek boyutta derin ve bol krizlerin yaşandığı...