Ali SAYDAM

1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi'nden mezun oldu. 1978-1982 yıllarında Milliyet Gazetesi'nde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalışırken aynı dönemde Goethe Enstitüsü’nün İstanbul şubesinde Almanca Öğretmenliği yaptı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ile Genel Müdürlük görevlerini üstlendi ve 11 yayının grup editörlüğünü yürüttü. Bravo Dergisi'nden ayrılarak, Aralık 1985'te çıkmaya başlayan Playboy Türkiye Dergisi'nin Genel Yayın Yönetmenliği'ni yaptı. 1986-1988 yılları arasında Sabah Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. Halen “Bersay İletişim Danışmanlığı”, “Kesişim Yayıncılık ve Tasarım”, “Gravital Dijital İletişim Danışmanlığı” ve "Bersay İletişim Enstitüsü"nün oluşturduğu “Bersay İletişim Grubu”nun Yönetim Kurulu Onursal Başkanlığını yürütmektedir. 1 Ocak 2005 tarihinden bu yana Marketing Türkiye Dergisi'nde yazılarına devam etmektedir.

Keşke bilerek “Evet” ya da “Hayır” desek!

  Siyasi iletişim tarihimizde önemli yer tutacak bir se­çim atmosferi içindeyiz. En önemli durum şu: Neye “Evet” veya “Hayır” diyece­ğini bilenlerin sayısı o kadar az...

Hesap ve çarşı meselesı…

Yakında yeni bir seçim var. Siyasi iletişim yine ön plana çıkacak. Evlere şenlik bir sürü gaf işiteceğiz demektir bu. Kılıçdaroğlu gerekli belgeleri tamamla­mayı unuttuğu için...

İletişimde popülizm duygusallık ve yüzeyseliğin yılı…

David Bowie, Prince ve Leo­nard Cohen… Batı basınında birçok yazar, bu yıl birbir­lerine çok yakın tarihlerde dünyaya veda eden bu üç sa­natçının ardından şu...

Bir “Keçi” hikâyesi…

1978’den bu yana şu veya bu şekilde iletişim dünyasının içinde bulundum, bu kadar ilginç bir konkur çağrısıyla karşılaşmamıştım. Okullarda anlatacağımız derslerde kullanabileceğimiz hayli şirin...

Bu kampanya bizde de çalışır…

Teknoloji bağımlılığını kendine dert edinen Save the Children isimli uluslararası yardım kuruluşu “Telefonsuz Cuma” adlı bir kampanya başlattı. Katılımcılardan toplanan paralarla yoksul kişilere telefon...

Kitleyi anlamak için Diriliş’i “okumak” lazım…

“Eğer iletişim işinden anladığın yolunda bir hüsnü kuruntun varsa, sadece onun gereği olarak bile, bir dizinin halka nasıl olup da bu kadar ‘geçebildiğini’ anlaman,...

Ödüllere doyamıyoruz…

Haziran’ın 14’ünde burada sözünü etmişiz. Ödül hika­yesinin suyu çıktı diye… Her şey fazlalığında, gereğinden çok ortalığa döküldüğünde değerinden kaybeder ya; bu nedenle çok dik­katli...

Bu STK’ya dikkat!..

Türkiye’de STK meselesi bir iletişim kaosu halinde. Tarihte vakıflar gibi hayır hasenat ve sivil toplum örgütlenmesinin tohumlarının ilk kez atılmış olduğu bu topraklarda, işin...

Effie henüz itibarını kaybetmemişken…

  Dünyada bir ödül enflasyonudur gidiyor. Sebil gibi dağıtılıyor ödüller… Yurt dışındaki ödül simsarlarının haddi hesabı yok. Stevie gibi sadece ödül vererek geçim sağlayan kuruluşların...

Bir kampanya beş çelişki…

Türkiye’nin en iyi ajanslarından biri olan ve mensubu olmaktan onur duyduğum Bersay İletişim Danışmanlığı da dahil olmak üzere zaman zaman PR ajanları hatalı işlere...

Bir kampanya beş çelişki…

Türkiye’nin en iyi ajanslarından biri olan ve mensubu olmaktan onur duyduğum Bersay İletişim Danışmanlığı da dahil olmak üzere zaman zaman PR ajanları hatalı işlere...

Toksik”leri CV’ye bakıp anlayamazsınız!

  Harvard Business School hocalarından Dylan Minor ile Yetenek Yönetimi ve İK Destek şirketi Cornerstone OnDemand’in Şef Analisti Michael Housman bir araştırma yapmışlar. Bu araştırma...