“Türkiye’nin sos uzmanıyız”

Türkiye’nin en büyük ketçap, mayonez ve sos üreticisi Assan Foods, 4 kıtada 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyor. Her yıl yüzde 60 büyüyerek yoluna devam eden Assan Foods’un Genel Müdürü Hakan Koçoğlu hem private label alanında hem de Colorado, Kingtom ve Oba markalarıyla yurt içi ve yurt dışı pazarlarda işlerini iki kat büyütmeyi hedeflediklerini söylüyor. Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar’ın wasabili mayonez sosunun da fikir babası olduğunu kaydeden Koçoğlu, “Wasabili mayonez sosu müşterilerimizden büyük beğeni topladı” diyor.

Assan foods Türkiye’nin ilk ketçap ihracatçısı

✓ Assan Foods bundan 20 yıl önce salça üretmek için Kibar Holding tarafından Karacabey’de kurulan ilk fabrikayla sektöre adım atıyor. O zamanlar özel­likle Türk salçası oldukça popüler ve Assan Foods da kısa zamanda modern üretim tesisleriyle dünyadaki en büyük oyunculardan birine dönüşüyor. Daha son­ra ketçap ve mayonez üretimine başlanıyor.

✓ Türkiye’nin ilk ketçap ihracatçısı Assan Foods özellikle Avrupa’da yürüttüğü PR çalışmalarıyla dünya genelinde çok önemli bir private label oyuncusu olmayı başardı. Ardından Colorado ve Kingtom gibi kendi markalarını yarattı.

✓ Avrupa’da aklınıza gelebilecek tüm perakende zincirleriyle çalışıyoruz. Türkiye’deki uluslararası ve yerli fast food markalarının pek çoğunun soslarını biz yapıyoruz. Kingtom markamızla salça, ketçap ve soslarımız birçok bölgede pazar lideri.

Pazarın en büyüğüyüz

✓ Üretim kapasitesi olarak Türkiye’nin en büyüğüyüz. 350’ye yakın ürün çeşidimiz var. Pazarlama departmanıyla Ar-Ge’nin ortak çalışmasıyla geliştirilen yeni ürünlerimizi dünya pazarına ulaşıyoruz. Ev dışı pazarda da Kingtom ve Colorado markalarımızla tüketicilere ulaşıyoruz. B2B tarafında bu iki markaya oldukça ciddi yatırımlar yaptık ki özellikle Colorado sos tarafında çok önemli bir marka haline geldi.

✓ Sürdürülebilir ve akıllı tarımı destekliyoruz. Tohum üretiminden ürünlerin toplanmasına kadar tüm sürecin içerisindeyiz. Ürünlerimizin kalitesini çok önemsiyoruz. Bu kaliteyi yakalamanın yolu da kaliteli hammaddeden geçiyor. Onun için de tarım üretiminin tüm safhalarını tasarlamanız gerekiyor.

1 Milyon dolarlık danışmanlık anlaşması imzaladık

✓ Fabrikamıza çok ciddi yatı­rım yapıyoruz. Şu ana kadar Karacabey’deki fabrikamıza 50 milyon dolar yatırım ger­çekleştirdik. Yakın zamanda sadece danışmanlık hizmeti almak için yaklaşık 1 milyon dolarlık bir sözleşmeye imza attık. Türkiye’de bugün üre­timin ve yatırımın durmasına karşın biz dünyada önemli bir oyuncu olabilmek adına böyle bir yatırım gerçekleştirdik. Bu aslında Kibar Holding Yöne­tim Kurulu’nun vizyonunu da gösteriyor.

✓ Bizim oyun alanımız ev dışı ürünler ve Türkiye’de de çok yüksek bir pazar payımız var. Türkiye’de Burger King, Köfteci Yusuf, Domino’s, KFC, Pizza Hut, Popeyes gibi birçok fast food zincirine, BİM, Metro ve Hakmar zincir marketlerine ketçap, mayonez ve sos üretiyoruz. Aynı zamanda Unilever, Nestlé, Japonya’da Ishimitsu gibi global gıda şirketlerinin endüstriyel ambalajda domates ve biber salçası, biber suyu tedarikçisiyiz.

✓ Yakın gelecekte hızlı tüketim pazarına girmeyi planlamıyoruz ancak koşullar oluştuğu takdirde, uzun dönemde bir marka satın alarak bu pazarda da yer almayı düşünüyoruz.

Elimizde avrupa’nın lezzet haritası var

✓ Yıllar içerisinde de­nemelerle müşterileri­mize yaptığımız ürün­lerin performansıyla oluşmuş çok ciddi bir global data var elimiz­de. Tüm Avrupa’nın lezzet haritasını çıkara­biliyoruz.

✓ Trendleri yakından takip ederek pazardaki boşlukları tespit ediyoruz. Böylece dün­yanın farklı bölgelerindeki müşterilerimize pro-aktif pro­jelerle yeni soslar sunuyoruz. Trendlerin dışında aklımıza gelen ve piyasada olmayan soslar da geliştiriyoruz. Ör­neğin Türkiye pazarı için bir simit sosu ürettik.

✓ Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, son çıkardığımız soslardan biri olan wasabili mayonez sosunun fikir babası oldu. Wasabili mayonez sosu müşterilerimizden büyük beğeni topladı.

✓ Tüketiciler artık katkı maddesi içermeyen ve etiketini okuduğunda içinde ne olduğunu net olarak anlayabildiği ürünler istiyor. Bu istek Kuzey Avrupa’da başlayan “Clean Label” trendini yarattı.

Sos pazarı her yıl yüzde 30’un üstünde büyüyor

Türkiye’de zincir restoranlar hızla büyüyor. Bu büyüme sos pazarını da tetikliyor. Ayrıca Y ve Z jeneresyonu hem daha çok sos tüketiyor hem de yeni soslar talep ediyor. Türkiye sos pazarı çok büyük bir pazar olmasa da her sene yüzde 30’ların üstünde büyüyor. Assan Foods ise her yıl yüzde 60 civarında büyüyor. Yani pazarın iki katı hızla büyüyoruz.

Siyah ambalajla satışlar 5 kat arttı

✓ 2013 yılında ciddi bir portföyle lanse ettiğimiz Colorado’yu bir yıl sonra premium bir marka olarak konumlandırmak için çalışmalara başladık. Türkiye’de Ar-Ge birikimimize ve tecrübemize sahip başka bir firma yok. Bu sebeple marka hikayemizi “Türkiye’nin sos uzmanı” söylemi etrafında şekillendirdik. Marka hikayesini önce satış ekibiyle paylaştık.

✓ Bizim oyun alanımız ev dışı ürünler ve Türkiye’de de çok yüksek bir pazar payımız var. Türkiye’de Burger King, Köfteci Yusuf, Domino’s, KFC, Pizza Hut, Popeyes gibi birçok fast food zincirine, BİM, Metro ve Hakmar zincir marketlerine ketçap, mayonez ve sos üretiyoruz. Aynı zamanda Unilever, Nestlé, Japonya’da Ishimitsu gibi global gıda şirketlerinin endüstriyel ambalajda domates ve biber salçası, biber suyu tedarikçisiyiz.

✓ İkinci aşamada Colorado’nun görsel kimliğini değiştir­dik. Riskli bir karar alarak siyah ambalajlar tasarladık ve tüketici testleri yaptık. Testlerde tüm rakiplerimizden daha iyi bir performans aldık. Araştırma verileriyle yönetim kurulunu da ikna ettikten sonra ürünü lanse ettik. Siyah ambalajlarımızla satışlarımız yaklaşık 5 kat arttı. Colorado ile her yıl 3 yeni sos lanse etme hedefimiz var. Diğer bir hedef de Colorado’yu bir dünya sos markası yapmak.

Rakamlarla assan foods

30 4 kıtada 30’dan fazla ülkeye ihracat yapıyor

350 350 ürün çeşidiyle müşterilerine hizmet veriyor

2,500,000 Markanın Susurluk ve İzmir’de bulunan iki tesisi 2,5 milyon adet ürün üretme kapasitesine sahip.

%100 Assan Foods 2023’e kadar yüzde 100 büyümeyi hedefliyor 50,000,000 Şirketin endüstriyel yatırımı 50 milyon doların üzerinde.

İLGİLİ HABERLER