Sonra şöyle yazacaklar: İçkiliydi Bilmem Ne

Kendine özgü içerik üretme başarısıyla son yıllarda sosyal medyada öne çıkan hesapların başında geliyor “İçkiliydi Bilmem Ne”… Oluşturdukları “temiz mizah” anlayışı sayesinde Türkiye’deki bir boşluğu dolduklarını belirtiyor “İçkiliydi Bilmem Ne” hesabının eğlenceli ve hırslı yöneticileri Ömer Faruk Çiçek, Hasan Hüseyin Akyıldız, Fatih Yetkin ve Oğulcan Üğüten. Başarılarının altındaki nedeni ise şöyle açıklıyorlar: “Herkesi günlük hayattaki arkadaşımız gibi düşündük. Çoğu video bu yüzden viral oldu.”

Söyleşi: Berkan Kişin  [email protected]

Ömer Faruk Çiçek:

Beklentimizin ötesinde ilgi gördü

✓ Sosyal medyada iyi mizah yapan bir hesabın boşluğunu görüyorduk ve bu alanda bir şeyler yapmak istiyorduk. Bir gün Üsküdar’da turlarken bir anda aklıma o meşhur video geldi, o akşam da açtık sayfayı. Aslında ilk açıldığında bir ilgi göreceğini bekliyorduk ama beklentimizin de ötesine geçti ilgi.

✓ İçkiliydi Bilmem Ne’yi 2015’in Temmuz ayında kurduk. İlk mecramız da Facebook’tu. Aslında ondan da eski olan Twitter’da daha çok kişisel olarak kullandığım Farukken hesabıyla başlamıştık. Daha sonra Instagram’ın aktifliğini gördükten sonra hesapları daha çok oraya kaydırdık.

✓ Ekosistemimiz içinde “İçkiliydi Bilmem Ne”, “Anlamsız Fotoğraflar”, “Commet Şelalesi”, “Cine&Geek” ve “Farukken” var. Hepsi 4 kişilik ekibin elinin altında. Bir de Facebook’ta AVSEQ.DAT diye bir grup var. İnsanlar videoları ve fotoğraflarını rahatça paylaşabiliyor.

Ozan Güven bizi sevmiyor

✓ Malum videoda geçen söz her magazin izleyişimizde içimizden geçen şeydi. Adam gelip bana karımı soracak, ben ünlü olsam ben de “Hadi ulan oradan” derim. Aslında “ İçkiliydi bilmem ne” cümlesi içindeki isyan bizim hoşumuza gitti. Ben sana herkesin verdiği tepkiyi veriyorum ama yarın diyecekler ki “Ayyaş, içkiliydi bilmem ne”. Yani çok özdeşleştirdik, o yüzden bu ismi verdik.

✓ Ozan Güven, dijital işlerini yaptırdığı bir ajans üzerinden iletişime geçti bizimle. O dönem “İçkiliydi Sinema” diye sayfa açmıştık. O sayfanın da profil fotoğrafında Ozan Güven’in görseli vardı. Onlar da doğal olarak düzeyli bir şekilde, sayfanızı beğeniyoruz ama sinema hesabı açıp Ozan Güven’in fotoğrafını kullanmanız yanlış anlaşabilir bir sinema sanatçısı olarak dediler. Onu kaldırmamızı rica ettiler, biz de kaldırdık.

✓ Ozan Güven bizi sevmiyor. Biz de bu durumu çok garipsemiyoruz. Muhtemelen hayatından silmek istediği bir lafı her gün milyonlarca insan görüyor. Bir ara ismini değiştirmeyi düşündük ancak sonra vazgeçtik. Bir de artık dile pelesenk oldu, istemeyiz değiştirmeyi. Artık sayfanın mottosu haline geldi. İsmini çok seviyoruz.

Fatih Yetkin:

Markaların içerik üretim sürecine dahil olmak istiyoruz

✓ Markalara özel içerik de hazırladığımız için markaların içerik üretim sürecine dahil olmak istiyoruz. Derdimiz her şeyin içinde olalım değil, hakikaten güzel işler ortaya çıksın istiyoruz. Çünkü iyi içeriğe açız. Strateji, etkinlik, kreatif süreçlerini bilen bir ekibiz.

✓ Dijital mecranın kodlarını çözen markalar da bize içerik talebiyle geliyor. Mesela Samsung’un içeriklerini direkt biz üretiyoruz. Paylaşımda ne Samsung yazıyor ne de etiket var. Ama paylaşımın içinde Samsung’u görüyorsunuz. Açıklamadaki şakada Samsung’a sempati kazandırıyor. Ve kimse reklam yaptığımızı bilmiyor.

✓ İyi bir içerik oluşturduğunuzda takipçiler yapılanın bir reklam olduğunu anladığında da sorun olmuyor. TLC için de yaptığımız çalışmalar çok beğenildi. Çünkü reklamı yine kendi mizahi tarzımızla yapıyoruz. Böylesi kullanıcıyı rahatsız da etmiyor. Önümüzde bir A101 projesi var şimdi. 5 bölümün senaryosunu yazdık.

İnsanlar artık o işlere iyi iş demiyor

✓ Ajanslar “Şöyle bir şey yaptık, bunu ne kadara paylaşırsınız?” diyor. Oysa bu aşamaya gelmeden önce bizi sürece dahil etse ortaya daha verimli bir iş çıkardı. Ajanslar içeriği kendileri “halletmek” istiyor ama gerçekçi olalım, “halledemiyorlar”. Ortaya çıkan 10 işin sekiziyle dalga geçiliyor. Ama kurum içinde çok övülüyor. “Bu içeriğimiz 10 milyon kişi tarafından izlendi” diyorlar ama bunun 9 milyonu küfür etmiş. O şişirme rakamlar gerçeği yansıtmıyor. Kime ulaştı, nasıl yorumlandı kimsenin umurunda değil.

✓ TikTok markalar için de fırsatları içinde barındırıyor ABD’li müzisyen Migos parçasını TikTok’tan duyurdu. TikTok fenomeni bir içerik yayınlıyor 400 bin beğeni alıyor. İndirim marketlerinin yerinde olsam TikTok mecrasını kullanırdım. A101 en iyi TikTok’u çekene bir aylık mutfak masrafı karşılama kampanyası başlatsa Anadolu’daki 1 milyon kişi marketlere akın eder.

Hasan Hüseyin Akyıldız:

Herkesi arkadaşımız gibi görüyoruz

✓ Kendimize özel dilimiz var. Kendi oluşturduğumuz kalıplar var. Diğer sayfalardan farkımız bu. Sadece caps paylaşan bir sayfa yerine caption yazarak komik içerikler üretiyoruz. Sosyal medyada milyonlara ulaşan çoğu sayfa kendinden bir şaka katamıyor. Sanki robot yönetiyormuş gibi

✓ Takip eden herkesi arkadaşımız gibi görüyoruz. Herkes herkesi salak görüyor ve şakayı parantez içinde açıklıyor. Açık var dediğimiz nokta da oydu. Herkesi günlük hayattaki arkadaşımız gibi düşündük. Videoların üstüne yazdığımız açıklama çok etkili oluyor. Şu anda bütün olayımız caption. İnsanlar video ve fotoğraftan çok yazdığımız açıklamalara gülüyor.

Her gün ortalama 15 içerik çıkıyor

✓ Şu ana kadar 20-30 bin şaka yapmışsızdır. Arşivde 5-6 bin şaka daha var. Her gün ortalama 15 içerik yayınlıyoruz. Çok sıkı bir kontrol mekanizmamız var. Çünkü insanlar paylaşımların altındaki yorumları da okuyor. Bu yüzden hakaret edenleri, taciz edenleri anında engelliyoruz. Nihayetinde sayfaların değerini korumanız gerekiyor. Aksi takdirde hesabınız değersizleşiyor

İLGİLİ HABERLER