Maxus Türkiye CEO’su Neslihan Olcay: “Tüketici 5.0’a çoktan geçti!”

PAYLAŞ

Maxus’un dijitali DNA’sında taşıyan ilk global medya planlama ajansı olduğunu söyleyen Maxus Türkiye CEO’su Neslihan Olcay, “Accel Marketing” anlayışıyla müşterilerine “beceriklilik ve hız” merkezli bir hizmet sunduklarını belirtiyor. “Biz bugün Endüstri 4.0’ı konuşuyoruz ama tüketici 5.0’a çoktan geçti” diyen Olcay ile hem Maxus’un sektöre sunduğu yenilikleri hem de medya planlamanın değişen konumunu konuştuk. İşte o söyleşinin en can alıcı bölümleri…

Maxus becerikli ve hızlı bir ajans…

➠ GroupM bünyesinde faaliyet gösteren Maxus, dijitali DNA’sında taşıyan ve dijital çağda doğmuş ilk global medya planlama ajansı. Ama bu Maxus’un sadece bir dijital medya ajansı olduğu anlamına gelmiyor. Maxus 360 derece hizmet veren bir medya ajansı. Kendimizi yeni nesil medya planlama ajansı olarak tanımlıyoruz.

➠ Dijital, bir adaptasyon gerektiriyor ve bizim de amacımız müşterilerimizin elinden tutarak onların derdine deva olmak. O sebeple hâlâ dijitalden elde ettiğimiz gelir sektör ortalamasının üstünde.

➠ Maxus uzun süredir sektörün yeni yeni benimsemeye başladığı “Accel Marketing” anlayışıyla çalışıyor. Becerikli ve hızlı olmak bizim için önemli. Çünkü reklamverenlerin hızlı çözüme ve uzmanlarla çalışmaya ihtiyacı var.

Türkiye’de dijitalin TV’yi sollaması çok yakın

➠ Türk insanının TV izleme alışkanlıkları Amerikalı ve İngilizlerle benzerlik gösteriyor. O pazarlarda dijital reklam yatırımları TV’yi solladı. Türkiye’de de birkaç yıl içinde dijitalin TV’yi geçmesini bekliyoruz.

➠ Dijitali artık bir mecra değil bir platform olarak görmek gerekiyor. Çünkü dergiden tutun TV’ye kadar her mecra artık dijital üzerinden yayın yapıyor.

➠ Bugün TV’yi iyi bilen insanlar medya planlama ajanslarından el üstünde tutuluyor çünkü en büyük ciro orada. Ama yeni dönemde onların yerini dijitali bilenler alacak.

Hizmet anlayışımızın merkezinde “PACE” var…

➠ Hem engin deneyimli, satın alma kasları güçlü GroupM’in olanaklarını sunuyoruz müşterilerimize hem de müşterisiyle iç içe yaşayan, onunla beraber büyüyen butik bir ajans gibi hizmet veriyoruz.

➠ WWP ajanslarıyla da çok yakın çalışıp birbirimizi eğitiyoruz. Özellikle dijital medya konusunda ciddi bir bilgi transferi sağlıyoruz. GroupM içindeki insanları dijital konusunda dönüştürmek amacıyla ilki haftada bir gün olmak üzere 12 hafta, ikincisi 14 hafta süren eğitimler verdik.

➠ Maxus “Passion (tutku) Accel (beceri), Collaboration (iş birliği), Entrepreneur (girişimci)” kelimelerinin baş harflerinden oluşan ve “hız” anlamına gelen “PACE” prensibiyle hizmet veriyor. Tüketicinin ve reklemveren ihtiyaçları bu denli hızlı değişirken hiçbir kurum tek başına bir şey başaramaz.

➠ Bizi daha çok GroupM ile çalışmak isteyen ama büyük ajansların koridorlarında kaybolmak istemeyen küçük ve orta ölçekli markalar tercih ediyor.

Dijitale direnen reklamverenler var

maxus2➠ İçinden teknoloji fışkıran müşteriler var ki onlar istekleriyle bizim de yeni şeyler keşfetmemizi ve beslenmemizi sağlıyor. Bu reklamverenlerle çalışmayı seviyoruz. Ama dijitale hâlâ direnç gösteren bir reklamveren kitlesi de var.

➠ Djital platformlar sayesinde tüketici ne istediğini markalara doğrudan söylüyor. Böyle bir çağda tüketicinin söylediklerine kulak tıkamak mümkün değil. Biz bugün Endüstri 4.0’ı konuşuyoruz ama tüketici 5.0’a çoktan geçti.

GroupM ajanslarıyla çalışmak bir ayrıcalık

➠ 2014 yılının sonunda global olarak bir “Değişim Planı” yayınladık. “Değişim Planı” üç temel sorudan oluşuyor: “Neden, Nasıl ve Ne…” Çünkü birçok marka neyi nasıl yaptığını çok iyi bilebiliyor ama neden yaptığını bilemeyebiliyor. Oysa bu soruları net bir şekilde yanıtlamalı ki o duygu hedef kitlesine de geçsin. Sorular basit ama süreci oldukça zor ve detaylı bir planlama bu.

➠ Müşterilerimizin kendilerini özel hissetmesini ve bir kulübe ait görmesini istiyoruz. Bunu da onlara “GroupM Life Panel” gibi hiçbir yerde olmayan araştırma ve hizmetleri sunarak sağlıyoruz. Araştırma ve veriye çok ciddi bir yatırım yapıyoruz.

➠ Markaların tüketicilerinde değiştirmek istediği davranışı bulup bunu pazar analizlerinden tüketici analizlerine kadar pek çok çalışma gerçekleştirerek nasıl yapacağımızı belirliyoruz. Sonra da en uygun mecraları seçiyoruz.

2017 zor olacak ama üstesinden geleceğiz

➠ 2017 yılında sektör büyüyecek ama 2016 yılının ilk altı ayındaki rakamlara ulaşamayacağız. Zor biryıl bizi bekliyor ama şu anda sektörde yönetici olanlar üç – beş senede bir kriz gören bir süreçten geliyor ve bu dönemleri nasıl yöneteceğimizi gayet iyi biliyoruz.

➠ Zor dönemlerde reklam yatırımı yapmayanların bu süreç sonrasında ne duruma düştüğünü biliyoruz. Elimizde hem başarısızlık hem de başarı örnekleri var. Bu çok kıymetli bir veri.