İsmail Bütün: “Rekabetin tanımını değiştirdik”

PAYLAŞ

Emocanlar doğdu, Turkcell Platinum ve Dergilik yenilendi, Salla Kazan kampanyası başladı, fizy Tarkan ile yeniden yükselişe geçti… Tüm bunlar ve daha fazlası İsmail Bütün’ün Turkcell’de Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlenmesinin ardından gerçekleşti. Ortaya konan emek, meyvesini de vermişe benziyor. Zira son çeyrek sonuçlarına göre marka tarihinin en düşük müşteri kayıp oranlarına ve en yüksek net müşteri kazanımına ulaştığını gösteriyor. Peki, başarıyı hangi stratejiler getirdi? Yanıtlar elbette İsmail Bütün’de…

Son çeyrekte net müşteri kazanımında rekor kırdık…

✓ Pazarlama stratejimizi 360 derece olarak yürütüyoruz. Her kanalı birbirine entegre ederek müşterilerimize erişiyoruz. Her bir müşterimizi özel kabul ediyor ve beklentilerine uygun olarak özel hizmet sunuyoruz.

✓ Son altı ay içinde Emocanlar’dan tutun da Salla Kazan ve Turkcell Platinum’un yenilenme sürecine kadar pek çok yeniliği müşterilerimizle buluşturduk. Son çeyrekte Turkcell, numara taşınabilirlik çıktığından beri olan en düşük müşteri kayıp oranlarına ulaştı ki bu son dönemde yapılan hizmetlerin tüketicinin teveccühünü kazandığını gösteriyor. Net müşteri kazanımında da rekor kırdık.

“Big question” “big data”dan daha önemli

✓ Big Data önemli ama bize göre artık “Big Question” daha önemli. Big Data’ya anlamlı sorular sorup o sorunun yanıtına göre hizmetleri şekillendirmek fark yaratıyor. Müşterimizi çok iyi tanıyoruz. Örneğin bir bölgede Spotify, fizy’den daha fazla dinleniyorsa o bölgeye yönelik özel kampanyalar geliştirebiliyoruz.

✓ Telekom sektö­rünün temposu bir hayli yüksek. Ancak Turkcell’de tempo çok daha yüksek ki öncü olma sorumluluğumuz bunu gerektiriyor. Biz rekabetin tanımını da değiştirdik. Örneğin artık Spotify da bizim rakibimiz. BiP uygu­lamamız Ukrayna ve Almanya gibi pek çok ülkede kullanılıyor. Kullanıcıların yüzde 15’i Türkiye dışında.

Türk halkı Emocanları sahiplendi

77tt

Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün

✓ Müşterilerimizin iç görülerini dinleyerek, baktıklarında kendile­rini bulacakları yepyeni karakterler yarattık. Emocanlarla Turkcell’in iletişim tarihinde hiç denenmeyen yeni bir dünya oluşturduk.

✓ Emocan karakterler ülkemizin sosyal ve mizah yapısına uygun olarak yapılan tüketici testleri yardımıyla her türlü hedef kitleye konuşan bir yapıda tasarlandı. Kısa zamanda 7’den 70’e herkes bu 7 karakterimizi (Fikriye, Zeki, Racon, Organik, Pamuk, Tıstıs ve Sefa) çok sevdi.

“Salla Kazan” 98 milyon hediye kazandırdı

✓ Salla Kazan adını verdiğimiz kampanyayla Turkcell Hesabım uygulamasına giren müşterilerimiz telefonlarını sallayarak internet, dakika ile TV+, BiP ve fizy servislerine özel GB kazanıyor.

✓ Yine Emocanların yüzü olduğu Salla Kazan kampanyasıyla 28 Kasım’dan bugüne dek 10,2 milyon Turkcell’li 98 milyon hediye kazandı. Kampanyanın başarısı uygulamanın da daha fazla indirilmesini sağladı.

Turkcell Platinum artık daha yeni, daha dinamik

✓ Turkcell’in ayrıcalıklı dünyası Platinum’u, müşteri ihtiyaçlarımıza ve zamanın ruhuna göre yakın zamanda yeniledik. Logodan uygulamasına kadar tümüyle yenilenen ve dinamizm kazanan Platinum’la müşterilerimize dolu dolu içerik sunuyoruz

✓ Turkcell Platinum için hazırladığımız reklam filmi YouTube’ta 8 milyona yakın izlenmeye ulaşarak en çok izlenen reklam oldu.

“Tarkan fizy Konserleri”ni 1,2 milyon kişi canlı izledi

✓ Dijital müzik platformu fizy olarak Türkiye’nin megastarı Tarkan ile iş birliğine gittik. Tarkan’ın 7 yıl gibi uzun bir aranın ardından çıkardığı yeni pop albümü “10”, müzik marketlerle birlikte fizy’de yayınlandı.

✓ fizy’de yayınlanmasının ardından albümden 24 saatte toplam 50 bin, 1 haftada 200 bin şarkı indirildi. Bununla birlikte fizy mobil cihazlara indirilen uygulamalar sıralamasında da birinciliğe yerleşti.

Önceliğimiz topluma fayda sağlamak

✓ Türkiye’deki özel yetenekli öğrencilerin yeni nesil teknoloji ve eğitimlere ulaşmalarını sağlamak ve gelişimlerini desteklemek için 2016 yılında başlattığımız Zeka Küpü Projesi’nde amacımız üç yıl sonunda Türkiye genelinde 10 bin aile, öğretmen ve öğrenciye ulaşmak.

✓ Özel eğitim ihtiyacı olan engelli öğrencilerin eğitimine ve nitelikli istihdama yönelik gelişimlerine destek sağlanması hedefiyle başlattığımız Engelsiz Eğitim Programı ile 2015 yılında 11 okul, 2016 yılında 37 okul, 2017 yılında ise 36 okul ile toplam 84 okula, 45 ilde ulaştık ve hedeflenen rakamın üzerine çıktık.

✓ İstanbul Social Enterprise, İBB ve Metro İstanbul ortak­lığıyla hayata geçirilen “Karanlıkta Diyalog” sergisini “Sessizlikte Diyalog” sergisinin de eklenmesiyle “Turkcell Diyalog Müzesi” adı altında kalıcı bir müze haline getirdik.

✓ Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini “Türkiye’nin geleceğine değer katması”, “fırsat eşitliği yaratması” ve “sürdürülebilir” olması kriterlerine göre belirledik. Dezavantajlı kitlelere fayda sağlamayı ve topluma yatırım yapmayı en önemli önceliğimiz olarak görüyoruz.