Havas İstanbul “Anlamlı Markalar” yaratmaya odaklandı

Tabiri caiz ise Havas Istanbul bu yıl yaratıcılık dozu yüksek işleriyle sektörde fırtına gibi esiyor… Social Media Awards’da 12’si jüri 4’ü veri kategorilerinde ve biri de büyük ödül olmak üzere tam 17 ödül kazanan ajans, NewYork Festivals’dan ödülle dönen tek Türk ajansı oldu. Cannes Lions’a da umutla gidiyor… Peki, Havas Istanbul’un bu başarısının ardından nasıl bir süreç yatıyor? Ajansın geçtiğimiz yıl başlattığı ve “Anlamlı Markalar Yaratmak” etrafında şekillendirdiği yeniden yapılanma sürecinin bu başarıdaki katkısı ne?

Serhat Akkılıç,  2018’i Çift haneli büyümeyle kapattık

✓ HAVAS 30 bin çalışanı ve 300’e yakın ofisiyle dünya üzerindeki en büyük reklam networkleri arasında altıncı sırada. Türkiye pazarındaki yapılanmamız 24 yıl önceye gidiyor, 2017’ye kadar satın almalarla, yerel ortaklıklarla ve çok ortaklı, çok markalı ajanslarıyla ilerlese de 2017 sonunda HAVAS yaratıcı dört ajansıyla bir portföy yönetimi yapıp ülke stratejisini daha net hale getirdi.

✓ Bugün Türkiye’deki kreatif varlığımız HAVAS Istanbul, Project House, Engage ve Havas Health ile veri biliminden sahada pazarlamaya kadar büyük bir yelpazede anlamlı markalar yaratmak için çalışan uzmanlıkları içeriyor. Görece Türkiye ve sektör için zor bir dönem olan 2018’i çift haneli büyümeyle kapattık, önemli sayıda yeni müşteri de kazandık.

Cüneyt Devrim, Tüketici” Actıvıst markalar” istiyor

✓ Havas Istanbul sadece iyi bir ajans alternatifi olmak için yola çıkmadı, var oluş amacını net tanımlayarak müşterilerine, çalışanlarına ve paydaşlarına bunu yaşatabilmeyi hedefliyor. Değer üretebilen, anlamlı markalar yaratabilmek en büyük hedefimiz. Günümüzde tüketicilerle bağ kurabilmenin başka bir yolu olduğunu düşünmüyoruz.

✓ Tüketicilere sorduğumuzda hayatlarındaki markaların yüzde 77’sinin yarın yok olduğunda umurlarında olmayacağını söylüyorlar. Bu markalar için korkutucu bir tablo. Reklam görmek istemeyen, tıklamak için 5 saniye zor bekleyen tüketicilerle ilişki kurabilmek için bildiğimiz reklam kalıplarının dışında bir değer ilişkisi üretmeniz gerekiyor. Ürettiğiniz anlam ve değer birçok alt açılıma ayrılabilir, iyi ürün, doğru, ilham veren, eğlenceli, bilgilendirici, çevreye ve doğaya saygı bunlardan sadece birkaçı.

✓ Artık kullanıcılar markaların sadece bir marka amacının (purpose) olmasını yeterli bulmuyor, activist markalar istiyorlar. Havas’ın globalde de 10 yılı aşkın bir süredir yaptığı “Meaningful Brands” araştırması da tam bu noktada müşterilerimiz için farklılaştırdığımız kreatif stratejilerin omurgasını oluşturmamızı sağlıyor. Son dönemde fark ederseniz çıkardığımız işlerin çoğunda bu imzayı hissedersiniz. Önümüzdeki dönemde daha sıkça duyuyor olacaksınız.

Daha yeni başlıyoruz

✓ HAVAS Istanbul grubun amiral gemilerinden biri olarak yaptığı özel işlerle 2019 yılının başlarında yerel ve küresel pek çok yarışmada ödülleri toplamaya başladı. Diğer amiral gemisi Project House, şu anda dört kıtada dijital çözümler üreten bir teknoloji ajansı haline geldi.

✓ HAVAS Istanbul’un yaratıcı ajans sıralamasında hızla yukarılara çıktığı bir 2019 yarıyılı yaşadık. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bu ivmeyi artırarak devam edeceğiz. HAVAS, Türkiye’de de reklamverenler için iletişimin her alanında kritik bir iş ortağı haline geliyor ve daha yeni başlıyoruz!

Ergin Binyıldız, Kafaca dönüştük

✓ 2018 bizim için sistemimizi oturtma, düşünce biçimimizi değiştirme senesiydi. İyi bir fikrin gücüne, başarabileceklerine tüm ajans inanmalı. Fikir üreten herkes hem biçim hem içerik olarak kendi konvansiyonlarının dışına çıkacak cesarete ulaşmalı. Ve tabii gerçek anlamda yeni nesil bir ajansın tüm nimetlerinden faydalanabilmek için herkes birazcık da olsa birbirinin neler yapabileceğine dair fikir sahibi olmalı. Bunlar bir gecede olmuyor. Bunları amaçladık, bilinçli olarak uğraştık ve sabrettik. Meyvelerini almamızın en az bir seneyi bulacağını hepimiz biliyorduk.

✓ Üretme şeklimizi radikal biçimde değiştirdik. Kafaca dönüştük. Farklı açılardan bakabilen ama kimyamıza uyan isimleri aramıza kattık. Heyecanımıza markalarımızı ortak ettik. Ve yavaş yavaş sonuç almaya başladık. İnsanları şaşırttığımızı görmek güzel. Ama biz şaşırdık dersem yalan olur. Bir süredir sabırsızlıkla bekliyorduk açıkçası.

✓ Bu yıl Genç Aslanlar’a dokuz ekiple katılıyoruz. 18 genç. Yazar, çizerlerin yanında aralarında yazılımcılar da müşteri ilişkileri yöneticileri de var. Sosyal medya stratejisti, proje yöneticisi de var, data analisti de. Ve tüm gruplar melez. Bakış açımızın bir yansımasıdır, özetidir bu. Kazanır mıyız bilemem. Ama kazanmadan kazanmışız gibi hissediyorum

Ceren Çubukçu, Sürekli değişen ve gelişen bir kültür yarattık

✓ Daha önce ekipler disiplinleri itibarıyla daha net sınırlarla ayrılmıştı. Aslında meseleye bir bütünün bölünmüş parçalarını farklı bir bütünü oluşturmak için birleştirmek olarak baktık. Öncelikle baştan itibaren bir kültürün diğerini öldürmediği ama sonsuza kadar değiştirdiği, her kafadan ses çıktığı, neden olmayacağını değil birlikte nasıl olabileceğini konuştuğumuz mümkün olduğunca şeffaf bir organizasyon hayal ettik.

✓ Ekipler birbirini tanıdıkça birlikte çalıştıklarında projelerin farklı seviyeye çıkabildiğini gördüler ve sonrasında işimiz çok kolaylaştı. Bu da durumsal liderlikleri, fikir etrafında heyecanlanan, proje etrafında kenetlenen hibrid ekipler oluşturdu. Yönetim olarak ister istemez bir dolu karar aldık ve uyguladık. Asıl değişimi farklı tutkularını iş etrafında birleştirmeye açık, gece gündüz tartışan, çalışan, birbirini geliştiren ve değiştiren ekipler gerçekleştiriyor. Her gün birbirimizden öğreniyoruz ve bu gerçekten çok keyifli.

İLGİLİ HABERLER