Emlakjet ezber bozuyor…

PAYLAŞ

Sade tasarımı ve “Çevrede Ne Var, Ulaşım Bilgisi, İlan Karşılaştırma, Birlikte Arama, Bölgesel Analiz” gibi rakiplerinde olmayan özellikleriyle fark yaratan Emlakjet bu yenilikçi yaklaşımıyla dikey emlak arama siteleri içinde ikinci sıraya yerleşti. Ezber bozan pazarlama stratejiyle de adından söz ettiren Emlakjet’in başarı hikâyesini markanın Genel Müdürü Gizem Moral Kunter anlattı…

Hızlı, kolay ve keyifli bir emlak arama deneyimi

✓ Emlakjet, 2006 yılında bağımsız girişimciler tarafından kuruldu ve Mayıs 2014’te risk ve girişim sermayesi platformu iLab Holding tarafından satın alındı.

✓ iLab çatısı altına girdiğimiz günden bu yana kısa zamanda hayata geçirilen marka ve teknoloji yatırımlarıyla ciddi bir ürün geliştirme sürecine girdik. Böylece Emlakjet olarak yeni ve teknolojik altyapı çözümlerimizle kullanıcılarımıza daha hızlı, kolay ve keyifli bir emlak arama deneyimi sunmaya başladık.

Kullanıcılarımızın hayallerine dokunmayı amaçlıyoruz

✓ Emlakjet.com bünyesinde 100 kişiyi geçen bir ekip her gün müşterilerimiz için “Ne yapabiliriz?” diye düşünüyor ve canla başla çalışıyor. İşini çok seven bu özel ekibimizle müşteriyi odağına alan bir pazarlama stratejisi benimseyerek markamıza heyecan ve sektöre değişim getirdik.

✓ Kimi zaman oldukça zor hale gelebilen ev arama deneyiminde yeni bir dönemin kapılarını açan Emlakjet’in stratejisi, teknolojik yatırımları sayesinde aranılan evi sadece tek adımda, hızlı, kolay ve keyifli bir şekilde buldurmaya dayanıyor.

✓ Kullanıcı dostu bir arayüz, renk ve dinamizmle son kullanıcılarımızın hayallerine dokunmayı amaçlıyoruz. Emlak arama sektörüne “hız” ve detaylarda boğulmayan “temiz ilan” anlayışı da kazandırdığımızı söyleyebiliriz. Dolayısıyla hızlı arama yaparak aradığına kolayca ulaşmak isteyen hedef kitlemiz genel olarak mobil yaşıyor.

İlk ve tek “Google Partner” emlak motoru

✓ Emlakjet aynı za­manda Türkiye’de ilk ve tek “Google partner online emlak listeleme platformu…” Mayıs 2016’da “Sen o evi hayal et, gerisi Emlak­jet!” sloganıyla reklam çalışmalarına başladık.

✓ Emlakjet üzerinden satılık ya da kiralık konut arayanlar, hayallerine “nokta atışıyla” ulaşabiliyor. Yalnızca Em­lakjet’te bulunan “Yakınında Ara”, Çevrede Ne Var”, “Ula­şım Bilgisi”, “İlan Karşılaştır­ma” ve “Birlikte Arama” gibi bizi rakiplerimizden ayıran pek çok özelliği bir arada sunuyoruz.

Ev arayanlar bölgenin demografisini de görebiliyor

✓ Endeksa.com’un “Bölgesel Analiz” özelliğini de sunarak konut arayanlara bölgenin nüfus yoğunluğu, yaş ortalaması, eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik yapısı gibi demografik konularda bilgi verebiliyoruz.

Sektördeki ilk ve tek dijital sekreter hizmeti olan JETHAT’tan yararlanan emlak ofisi danışmanları gelen tüm çağrıları panellerinde görerek arayan müşteri numaralarını listeleyebiliyor. Böylece cevapsız çağrıları kolaylıkla takip etmek mümkün oluyor.

emlakjet-kampanya

TV kampanyası sonuç getirdi

✓ TV reklam filmimiz sayesinde Emlakjet’i geniş kitlelerle bu­luşturduk. Reklam filminin siteye yönelik trafiğe ve bilinirliğe katkısı oldukça tatmin edici oldu.

✓ Reklam filmimizin sos­yal medyaya yansımalarını analiz ettiğimizde de kadın­ların Emlakjet’e daha çok ilgi gösterdiği verisine ulaştık. Ev arayışında en önemli konu olarak ulaşım öne çıktı. Ulaşımı baz alan kitlenin ziyaret sayısında yüzde 170 artış yaşandı.

8 bini aşkın emlak ofisiyle ortaklığımız var

Emlakjet, bugün itibarıyla ayda 40 milyon sayfa görüntüleme ve 7,5 milyon ziyaretçiyle dikey emlak arama siteleri içinde ikinci sırada yer alıyor. Günde ortalama 240 bin oturum açılıyor ve ziyaretçiler ortalama 4,5 dakika vakit geçiriyor.

✓ Türkiye genelinde 8 bini aşkın emlak ofisiyle iş ortaklığı bulunan Emlakjet’in portföyünde 500 bine yakın ilan bulunuyor. 2017 yılının ilk 10 ayında kullanıcıların yaklaşık yüzde 65’i satılık, yüzde 35’i kiralık emlak ile ilgilendi. En çok 2+1 daire tipi arandı. Kullanıcıların yüzde 49’unu kadınlar, yüzde 51’ini erkekler oluşturuyor. Arama yapanların yaş aralığı ise yüzde 53 ile 25-44 yaş grubunda yoğunlaşıyor.

2018 reform yılı olmalı

✓ Türkiye nüfusunun ve demografik istatistikler, evlenme ve boşanmalarla bit­meyen konut ihtiyacı, sektö­rün dinamikliğini 2018’de de koruyacak. Ancak orta gelir grubuna ev üretmek 2018’in tartışma konularından. Bura­da hâlâ ihtiyacı karşılanma­mış büyük bir kitle var.

Emlakjet verilerine göre 250 bin TL ve altında fiyatta konut arama oranı yüzde 86 iken, markalı projelerde ağırlıkla 350 bin-400 bin TL üzerini görüyoruz.

Yeniliklere imza atmayı sürdüreceğiz

✓ 2018 yılında da hayalindeki evi arayanlara hız, kolaylık ve keyif sunmak için yeni çözümler geliştirerek yeniliklere imza atmayı sürdüreceğiz.

✓ Kullanıcılarımızın webdeki kullanım alışkanlıklarından, ev arayanların eğilimlerine, yeni trendlere kadar pek çok verinin analizini yapıyoruz. Sonrasında da çözümler ve projeler geliştiriyor ve iş ortaklıklarına imza atıyoruz.