Derinlikli bir kadın kanalı: Woman TV

Türk medya sektöründe kuruluşlar bir bir kapanırken, Woman TV “Türkiye’nin ilk ve tek kadın kanalı” sloganıyla yayın hayatına başladı. Kuruluş aşamasında “Tam bir macera, deli işi” gibi tepkilerle karşılaştıklarını belirten Woman TV Genel Yayın Yönetmeni Ahu Özyurt, “Ama şimdi görüyoruz ki herkesin buna ihtiyacı varmış” diyor. Özyurt, kriz dönemlerinde tematik yayınların yükselişe geçtiğini ve TV izleme oranlarının arttığını söylüyor.

Söyleşi: Berkan Kişin [email protected]

Günde 8 saat canlı yayın yapıyoruz

✓ Aynı zamanda bir girişimci olan Woman TV Kurucusu Recep Canpolat ekonomik olarak sıkıntılı dönemlerde tematik kanalların başarıyla ayakta kalabildiğini görerek, tematik bir kadın kanalı kurmak fikriyle yola çıkmış.

✓ Woman TV, 8 saat canlı yayın yapan bir platform. 24 Aralık’ta ilk yayını yaptık ve ikinci ayımızı tamamlıyoruz. Fena da gitmiyoruz. Sabah­la akşam arasında bir canlı yayın akışımız var. Canlı ya­yınlardan sonra ise program­ların tekrarı yayınlanıyor

✓ TV’lerin kadın kuşağında daha çok yemek pişirme, sağlıklı beslenme ve moda gibi konular işleniyor. Bizde ise sanatın yanı sıra hukuki desteği konuştuğumuz, hobileri ele aldığımız, kadın meselesini sosyolojik ve hukuki boyutuyla ele aldığımız programlar var. Başarılı kadın girişimcileri ve rol model kadınları ele aldığımız kuşaklarımız var. Bu derinlikli yaklaşım bizi diğer kanalların kadın kuşaklarından farklılaştırıyor.

Hedefimiz daha çok insana ulaşmak

✓ Mart ayında kapsamlı bir yenilenme sürecine gireceğiz. Ekranda, içerikte ve gelir modelinde de güncellemeler yapacağız, ekranımızı çeşit­lendireceğiz. Şu anda web, D-Smart ve uydudan yayın yapıyoruz. Yeni dönemde Digiturk üzerinden daha çok insana ulaşmayı hedefliyoruz. Temel amacımız erişimimizi artırmak.

✓ Sitemizi de farklılaştıracağız ve içeriklerimizi YouTube’un yanı sıra web sitemize de koyacağız. İnternet sitemizde blog yazılarının, köşe yazılarının ve kısa haberlerin olmasını istiyoruz. Çünkü yazmak ve insanlara yazı yazacakları alanlar açmak da medya olarak görevimiz.

Sorunları kadın – erkek omuz omuza çözeceğiz

✓ Sadece kadınlara özel değil yayınlarımız. Geçenlerde mobbing dosyası yaptık. Yayında bir erkek konuğumuz işyerinde nasıl mobbinge uğradığını anlattı. Bu konuyu sadece kadınların perspekti­finden verebilirdik ama mob­bing mağduru erkekler varsa onları da yayına alıyoruz

✓ Öncelikli hedefimiz kadını bilinçlendirmek, güçlendir­mek, onlara daha iyi örnekler vermek. Ama bunu erkeksiz yapamayız zaten. Kadının kendi kendine “Aman da ne güzelsin” demesi pek mümkün olmuyor. Erkekten destek almadan bir yığın şeyi yapamayız.

✓ Buna belki sevgili feminist arkadaşlarımız, STK’cılarımız kızabilir ama yan yana, omuz omuza yürürsek, farklılıklarımızla birbirimizi beslersek düzeltebiliriz yanlışları. Kadın kendi başına kendi sorununu çözemez bu ülkede. Birlik olursa evet. Ama yine de yetmez. Kadınlar olarak bizim erkeklerden öğreneceğimiz şeyler de var. Onlarla konuşmaya da çok ihtiyacımız var.

Kadınlara fayda yaratan markaları öne çıkaracağız

✓ Büyük kanallarımız son birkaç yılını çok büyük paralar harcayarak ve biraz da batırarak geçirdi. Halbuki bizimki gibi tematik bir kanal çok küçük paraya çok hızlı döndürebiliyor işi. Kriz dönemleri tematik kanallar için bir fırsat.

✓ Şimdilik ekranımıza celeb­rity almak gibi bir düşüncemiz yok. Ancak yaza doğru böyle bir dönüşüme gidebiliriz. Ko­nusunda uzman ünlü isimlerin olduğu bir kuşak oluşturmayı düşünebiliriz. Fakat bütün kanalı celebrity üzerinden inşa etmek doğru olmaz.

✓ Biz iyi bir içerik oluşturmayı hedefliyoruz. Markalara özel projeler de üretiyoruz. Kadınlar için fayda sağlayan, kadınlara güç veren, reklamlarında kadınları metalaştırmayan markaları ekranlarımıza daha çok taşımak istiyoruz.

✓ Kanalı kurduğumuzda pek çok önemli isimden teklif geldi. Keşke hepsini alabilsek, çok da iyi olurdu. Biz de isteriz Derya Baykal’ın burada program yapmasını. Ama şimdilik dengeli gitmeye çalışıyoruz.

Sorunları konuşma vakti geldi

✓ Kurulduğumuz andan itibaren “Tam bir macera, deli işi” gibi tepkilerle karşılaş­tık. Ama şimdi görüyoruz ki herkesin buna ihtiyacı varmış. Biz bu kanalın kadınlara açık olduğunu göstermek istiyoruz. Woman TV’de anlata anlata özellikle kadına yönelik şiddet meselesinin yumuşayacağını, birbirimizi dinleyerek daha iyi anlaşacağımızı düşünüyoruz.

✓ Türkiye çok sıkıntılı bir süreçten geçiyor. Şiddet dozunun çocuğa, hayvana, kadına yönelik arttığı birkaç yıl geçirdik. Şimdi bunun için biz bir kapı aralıyoruz ve bu sorunları konuşalım diyoruz. Niye böyle olduğumuzu konuşalım ve çareler üretelim, birbirimize destek olalım, kimse yalnız hissetmesin, kadınlar hiçbir şekilde yalnız hissetmesinler.

Kriz dönemlerinde TV izleme oranı artıyor

✓ Türkiye’de televizyon izleme alışkanlıkları benim gördüğüm kadarıyla çok da azalmadı. Özellikle kadın nü­fusun ve bu ekonomik sıkıntı dönemde iş bulamayan nü­fusun evde oturma ve TV izle­me oranı artıyor. CNBC-e’nin ilk kurulduğu dönemde de aynı şeyi yaşamıştık. Kriz dönemlerinde insanların en­teresan bir şekilde TV izleme oranı artıyor. Ama haber kanallarını çok izlemiyorlar.

✓ Televizyonun gücünü kul­lanmamız gerekiyor. İnsan­ları bilgilendirme, güçlen­dirme, evlerinde eğlendirme hedefimiz var. Sıradan bir aile televizyonu açtığında televizyon üç saat açık kalsın ama hiçbiri izlerken rahatsız olmasın izlediklerinden. Bir cinayet vakası ya da bir en­sest vakası konuşulsun ama öyle konuşulsun ki evdeki küçük çocuğu arka odaya göndermek zorunda kalmayalım.

İzleyici ekrandaki “Kıyımı” sevmedi

✓ Doğan Grubu Nisan ayında Demirören Grubu ile anlaşma imzaladı ve büyükçe bir ekran yüzü kitlesi olarak Mayıs ayında topluca işten çıkarıldık. Demirören Grubu ve yeni yöneticiler on gün içerisinde ekranda gördüğünüz hemen herkesle çalışmamayı tercih etti. Seçime gittiğimiz şu süreçte izleyici ekrandaki o “kıyımı” sevmedi.

✓ Çünkü güvendiği insanları sadece kendisini iyi hissettirsin diye seyretmiyordu. İki tarafı da verebileceğini düşündüğü için seyrediyordu. Ekrandaki yüzlerin üzerinden biçerdöverle geçer gibi geçerseniz izleyici de “Bunlar da diğerleri gibi oldu” der. Nitekim öyle de oldu. Ondan sonra da izlenme doğal olarak düşer.

✓ Bir yığın iyi Hürriyet yazarı siteye zaten girilmiyor diye her sabah bin kişiye WhatsApp mesajıyla köşe yazısını yollatıp tıklatmak istiyor, okunmak için şahsi bir mücadele veriyor. Bu da markanın sıkıntıda olduğunu gösteriyor. Bunu çözmeniz gerekir. Hâlâ okurun haber almadaki algoritmasını çözememiş durumdalar. Televizyonlar da bence o hatayı yapıyor.

İLGİLİ HABERLER