“Çatlat Yaratıcılığınla!” Envy Awards yakında!

Şüphesiz pek çok reklam yaratıcısının kariyerinde önemli bir yere sahip olan Copy Break’i belli bir yaşın üzerindeki hemen herkes hatırlar. Yoğun çalışma temposu arasında reklam yaratıcılarına nefes aldıran ve kazanılan başarılarla yeni kariyer olanaklarına da kapı açan bu efsane yarışma yeni adı ve formatıyla yeniden başlıyor. “Çatlat Yaratıcılığınla!” sloganıyla reklam dünyasında ses getirmeye hazırlanan Envy Awards’un başvuru sürecinden oylama mekanizmasına kadar tüm aşamaları dijital olacak. Reklam Yaratıcıları Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğiyle gerçekleşecek yarışmanın detaylarını Reklam Yaratıcıları Derneği Başkanı Çağlar Gözüaçık ile konuştuk.

Söyleşi: Berkan Kişin [email protected]

Reklam Yaratıcıları Derneği Başkanı Çağlar Gözüaçık

Türkiye’nin en büyük jürili genç ve dinamik reklamcılık yarışması” olan Envy Awards nasıl bir içgörü üzerine ortaya çıktı?

Siz de biliyorsunuz Reklam Yaratıcıları Derneği bu yıl 30’uncu yılını kutluyor. RYD’nin sektörümüz için önemini şöyle ifade edebiliriz: RYD kurumların alınmadığı ve reklamcıların bireysel olarak üye olabildiği tek dernek. Biz de bu sorumlulukla sektörümüze pek çok ilki kazandırdık. Türkiye’nin ilk yaratıcılık maratonu “Beyin Fırtınası”nı organize ederek reklamcı dostlarımıza bir günde kampanya yapmanın heyecanını yaşattık. Bunun yanında “Copy Club Söyleşileri” ve “Cumartesi 3-5 Buluşmaları” ile tecrübeli reklam yaratıcıları ve farklı uzmanlıklardan iletişimcileri genç üyelerimizle ve üniversite öğrencileriyle buluşturduk. Bugün YouTube kanalımız RYD Ekran’da yayınladığımız reklamcılık söyleşilerinin izlenme sayısı toplamda 300 bini geçti. Unutmadan ifade edelim, tüm sektörümüzü YouTube’daki RYD Ekran Kanalımıza abone olmaya davet ediyoruz.

Envy Awards, Copy Break’in devamı mı olacak?

Tüm bunlara ek olarak tabii ki sektörün en stressiz ve en keyifli yarışması Copy Break’i hayata geçirdik ve yıllarca devam ettirdik. Copy Break bugün senior yazarların, senior sanat yönetmenlerinin, yaratıcı bölüm başkanlarının ve hatta ajans başkanlarının en az bir kez katıldığı; kimilerinin aldıkları birincilikleri CV’lerine yazdığı ve bu başarılarının etkisiyle görüşmelerde öne geçtikleri sektörümüz adına çok önemli bir yarışmaydı. Önceleri 15 günde bir sonradan her ay Marketing Türkiye dergisiyle yayınlanan brief’e çalışan en az iki, en fazla üç kişilik ekipler ajanstaki işlerinden uzaklaşıp en azından birkaç saatliğine sadece daha yaratıcı olmayı düşünerek zihinlerini boşalttılar. Yaratıcılıklarını da aynı oranda bileme şansı buldular. Envy Awards’da işte bu ruh ve başarının temelleri üzerinde yepyeni ve modern bir formatta ortaya çıktı. Envy

Awards’da başvuru süreci nasıl işleyecek ve ne tür çalışmalar değerlendirmeye alınacak?

Envy Awards brief aşamasından sonucuna kadar dijital bir yarışma. Sadece ödülü verme konusunda bazı sürprizler düşünüyoruz. Onu da şimdilik söylemeyelim. Yarışma brief’leri sponsor firmalar tarafından hazırlanacak. Ancak ticari bir ürün brief’i olmayacak. Örneğin bir telekom markası yeni modeliyle ilgili değil de telefon bağımlılığı ya da FOMO konusunda brief verecek. Bu brief’ler 60 saniyelik videolardan oluşacak. Ve hem yarışma sitemizde hem de sosyal medya kanallarımızda yayınlanacak. Yaratıcı ekiplerimizin yapması gereken bu brief doğrultusunda bir ana görsel (key visual) hazırlayıp online olarak başvurmak. Yarışmaya RYD üyeleri katılabilecek. Bu konuda da aslında biraz esnek davranıyoruz. Yarışmacı ekipteki kişilerden birinin aktif üyemiz olması yeterli.

Envy Awards sadece gençlere yönelik mi olacak?

 Envy Awards’da herhangi bir yaş sınırı bulunmuyor. Hazırlanan mevzuat gereğince, Türkiye’de ve Kıbrıs’ta faaliyet gösteren tüm reklam ajanslarında çalışan bireyler ekip arkadaşlarıyla birlikte katılabilecek. Önceden çalışmış, mevcutta reklam ajansı çalışanı olmayan bireyler, reklamverenlerin kendi bünyelerinde çalışan reklam yaratıcıları ve serbest çalışanlar (freelancerlar) en az bir aktif reklam ajansı çalışanıyla birlikte ekip olarak katılabilecekler. Tabii az önce de belirttiğim, başvuran ekiptekilerde en az bir kişinin aktif üyemiz olması şartımız var. Envy Awards yaratıcılığını beslemek isteyen, bu konuda bir iddiası olan tüm reklam yaratıcılarına açık.

Peki, bu ekipler klasik görev tanıtımındaki gibi bir reklam yazarı ve bir art direktör şeklinde mi olmak zorunda?

Hayır, böyle bir zorunluluk bulunmuyor. RYD’nin tüzüğünde reklam yaratım sürecinde yer alan yazar ve tasarımcılar üyemiz olabilir diyoruz. Dolayısıyla günümüz gerçeklerinde bu kişiler markalar için yaratıcı içerikler hazırlayan sosyal medya uzmanları da olabilir, markası adına rich media dediğimiz özel bannerları tasarlayan bir dijital tasarımcı da olabilir. Zaten yarışmada ekiplerden istediğimiz bir ana görsel (key visual) çalışmaları.

Yarışmanın jürisi kimlerden oluşacak ve ödüllendirme sistemi nasıl işleyecek?

Envy Awards’un kazananı Türkiye’nin en büyük jürisi tarafından yarışma sitesinde verilen oylarla belli olacak. Sadece aktif olan RYD üyeleri şifreleriyle giriş yapabilecek. Eğer üyemiz aynı zamanda yarışmaya da çalışmasıyla katıldıysa elbette kendi işine oy veremeyecek. Çalışmalar sitede başlıkları ya da rumuzlarıyla görüntülenecek. Çalışmayı yapanların isimleri ya da ajansları jüri tarafından görülmeyecek. Başvuran işler öncesinde mecralarda da yayınlanmadıkları için jürinin hangi işin kime ait olduğunu bilmesi de mümkün olmayacak. Dolayısıyla tamamen tarafsız bir değerlendirme sonucunda en yüksek skoru alan ekibe ödülü verilecek. İlk etapta üç ayda bir yapılacak bu yarışmada sadece bir ekibe ödülümüz var. Bu da her bir Envy’i daha da değerli kılıyor. Şöyle düşünün Envy’den bir yılda sadece birkaç tane verilecek ve bu ödülü almak kesinlikle bir prestij unsuru olacak. Aynı zamanda ödül heykelciklerinin üzerinde brief numarası yer alacak. Yani her bir ödül de aslında eşsiz olacak. Özetle Envy Awards’un baştan sona özgün bir proje olduğunu ifade edebiliriz.

Envy Awards diğer yarışmalara göre ne tür yenilikleri içinde barındırıyor?

Envy Awards baştan sona yenilikçi bir yarışma. “Anlamlı Markalar” kavramını sıkça konuştuğumuz şu günlerde öncelikle brief’i yaşayan markaların vermesi sektörümüz adına sevindirici. Bunun yanında bir “Ana Görsel”in yarışması olmasıyla da farklı. Şu an zaten ajanslarımızda önce fikri ve ana görseli oluşturuyoruz. Ardından yarattığımız bu dünyayı web sitesine, dijital filme, sosyal medyaya, açık havaya ve daha pek çok mecraya uyarlıyoruz. Yani diyebiliriz ki Envy fikrin filiz yapraklarının yarıştığı ve RYD üyesi dev jürinin oyladığı özgür ve taptaze bir yarışma. Envy Awards’la ilgili güncel bilgiler yarışma sitemiz envyawards.com’da. Tüm sektörü bu eğlencenin ve dinamizmin bir parçası olmaya davet ediyoruz.

İLGİLİ HABERLER