Bonus kafa artık reşit!

PAYLAŞ

Bir marka düşünün ki günlük konuşma diline yeni bir tabir kazandırsın… Hem de kalıcı olarak! Tam 18 yıl önce doğan Bonus kampanyalarında kabarık kıvırcık saçları “bonus kafa” olarak tanımlayınca işte bunu başaran nadir markalardan biri oldu. Bu sempatik tavrıyla her üç kişiden birinin cebine girip Türkiye’nin en sevilen kredi kartı olmayı da başardı. En son A.L.F.A. Awards’da yılın “Customer Brand”i seçilen Bonus’un başarısının sırrını Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Işıl Akdemir Evlioğlu ile konuştuk.

Söyleşi: Ferruh Altun

aaa
Işıl Akdemir Evlioğlu – Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü

En sevilen kredi kartı markası Bonus

✓ Bonus, Türkiye ödeme sis­temleri pazarında fark yara­tan, bu pazarın gelişmesinde önemli rolü olan bir marka. Kurulduğu günden itibaren samimi ve şeffaf müşteri memnuniyeti çalışmaları, müşteri ihtiyaçlarını analiz ederek planlanan pazarlama stratejileriyle 18 yılın sonun­da Türkiye pazarında geniş bir yer edindi.

✓ Bankacılık sektörünün ciddi duruşunun yanında biz markamızın yanına kalp koyabilme gücünü yine müşterilerimizden aldık, böylece Bonus Türkiye’nin en sevilen kredi kartı markası oldu. Türkiye’de ilk defa bir kredi kartı markası 8 yıl üst üste “lovemark” seçildi.

Her 3 kişiden birinin cebinde Bonus var

✓ 18 yıl boyunca aldığımız pek çok ödül de yıllardır müşterilerimizin kalplerinde özel bir yere sahip olduğumuzu kanıtladı. Tabii ki bu noktada tüketiciyi önemseyen ve odağına alan markamızı sadece Garanti Bankası’nın değil, tüm banka müşterilerinin kullanabilmesi ve herkesin cebinde bir Bonus olması hedefiyle hareket etmemizin önemli rolü var.

✓ Bonus, Türkiye ödeme sistemleri sektöründe lisans verme yöntemini uygulayan ilk marka. Şu anda 9 ayrı banka müşterilerine Bonus kredi kartı sunuyor. Türkiye’de kredi kart kullanan her 3 kişiden birinde Bonus var. Doğal olarak hem iletişim çalışmaları, hem günlük hayatta müşterilerimizin cüzdanlarında olması markanın gücünü arttırıyor.

Bonus yeşili, Bonus kafası ve jıngle’ı…

✓ Bankanın resmi duruşunun yanında eğlenceli, renkli ve daha hızlı hareket edebilen bir marka şeklinde doğan Bonus, kredi kartı sektörünün de gidişatını tamamen değiştirdi. Mevcut finansal içerikli iletişimlerden farklı olarak bu pazara samimiyet ve canlılık getirerek girmeyi başardı. Marka iletişiminde ayrı bir renk, ayrı bir strateji kullanıldı. Bonus yeşili, Bonus kafası ve jingle’ı ile halen herkes tarafından bilinen ve takip edilen bir başarı hikayesine imza attı. Yenilikçi ve samimi iletişim stratejisiyle sektörün de iletişim dilini değiştiren marka oldu.

✓ Bizden sonra diğer markalar tarafından yapılan iletişim çalışmaları da daha eğlenceli bir dille yapılmaya başlandı. Bonus bugün 18 yaşında ve o günden bugüne kredi kartı pazarındaki en belirleyici, algısı en yüksek oyuncu olarak yerini koruyor.

✓ Bugün “güvenilir, eğlenceli, en çok tercih edilen, lider, en sevilen…” gibi kriterlere göre pek çok araştırma şirketi ve kurum tarafından marka ölçümlemeleri yapılıyor. Ne mutlu ki Bonus uzun yıllardır ipi en önde göğüsleyen kredi kartı markası olmayı sürdürüyor.

Bonus yağmurlu havada bulunan taksi gibi…

✓ Bonus sadece müşterilerine sunduğu birçok yenilik ve finansal faydayla değil pazarda yarattığı şeffaf ve samimi iletişim sonucunda da diğer bankaların takip ettiği bir marka haline geldi. Çünkü biz sadece yenilikçi ürünlerimizle değil gönüllere dokunan projelerimizle de “Bonus” duygusunu yaşatmaya çalışıyoruz.

✓ Kredi kartı kimliğimizden bir adım öteye geçip bonusseverlere küçük mutluluklar yaşatmak ve hayattaki “Bonus” anlarının sıcaklığını onlarla paylaşabilmek üzere farklı projelere imza atıyoruz. Örneğin “yağmurlu bir günde bulunan taksinin yaşattığı bonus hissini” sokakta gördüğümüz herkese yaşatmaya çalıştık ya da günün en yoğun saatinde bir tekneyle Kabataş vapur iskelesine yanaşıp bir önceki vapuru kaçıranlara keyifli bir yolculuk hediye ederek karşıya ücretsiz geçmelerini sağladık.

İlklere imza atıyoruz

✓ Bonus, müşteri ihtiyaçlarını doğru analiz ederek sektörde ilk olan pek çok ürün ve hizmet sunarak Türkiye’nin ilklerine imza attı.

✓ Müşteri ihtiyaçlarını doğru adresleyebilmenin yolu müşteriyi doğru anlamaktan geçiyor. Gelişen teknoloji artık bizim müşterilerimizin harcama alışkanlıklarını görebilmemize ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını net anlayabilmemize imkan veriyor. Bu analizler sonucunda müşterilerimize özel fırsatlar sunabiliyoruz.

✓ Ödeme sistemleri müşteriyle etkileşim içeriği ve sıklığı oldukça yoğun bir sektör. Biz bu ilişkiyi doğru yorumlayarak iletişime geçmeye, ihtiyaçlara hızlı ve doğru yanıt vermeye gayret ediyoruz.

Bonus A.L.F.A. Awards’da yılın “Customer Brand”ı seçildi

✓ Bonus Card, bu sene müşteri deneyimini en iyi yöneten markaların ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards’da yılın “Customer Brand”i seçildi. Biz müşteri deneyimi için yaptığımız tüm çalışmalarda, müşteri eğilimlerini anlamayı hedefleyen modeller kullanarak, doğru kredi kartını ya da doğru hizmeti, doğru müşteriyle, doğru zamanda buluşturmaya çalışıyoruz. Bu kullandığımız modeller geliştikçe müşteri deneyimini daha da iyileştirebiliyoruz. Bu çalışmaların yarattığı verimlilik aynı zamanda müşteri memnuniyetinin artmasına olanak sağlıyor.

✓ Teknolojik altyapımızı ve tecrübemizi kullanarak her zaman pazarda yapılmayanı yapma, ihtiyacı doğmadan ön görerek bu yönde çözümler sunma ve müşterilerimizi her zaman önceliğimiz yaparak mutlaka onlara fayda sağlaya­cak ürün ve hizmetleri geliştirmeyi hedefliyoruz. Önceliği­niz müşteriniz olduğu noktada bilgi, birikim ve tecrübeyi de doğru kullanarak fark yaratmak her zaman mümkün.

Alışverişin odağında “aile” var

✓ 18 senedir daha iyi ne yapabiliriz diye araştırıyor, trendleri takip ediyor ve yenilikleri hayata geçirerek kendimizi düzenli olarak geliştirmeye gayret ediyoruz. Yaptığımız bu araştırmalar sonunda kart kullanıcılarımızın en fazla market, akaryakıt ve eğitim sektörlerinde harcama yaptıklarını gördük. Aslında bu noktada “aile” için yapılan harcamaların yoğunlukta olduğunu söyleyebilirim.

✓ Kredi kartlarımızı kullanırken en fazla ailelerimiz için harcama yapıyor. Buradan yola çıkarak 4 sene önce “Aile” konsepti üzerinden bir marka stratejisi geliştirdik. “Aile” bütün müşteri segmentleri arasında geçerli olan en yaygın ve kritik konsept. Hepimizin ortak paydada en önem verdiği nokta aslında ailemiz oluyor. Bu nedenle iletişim çalışmalarımızda da aileyi ön plana çıkarıyoruz.

✓ Anne, baba ve bonuscuktan oluşan çekirdek Bonus Ailesi’yle onların samimi, içten ve eğlenceli maceralarıyla ürün iletişimlerimizi yapmak müşterilerimizde de marka algımızın samimiyetini üst seviyelere taşıdı. Bonus’un büyük ilgiyle takip edilen Bonus Ailesi, son olarak 7 filmden oluşan yazlık maceralarıyla takipçilerini eğlendirmeye devam ediyor.