“Avrupa’nın en iyi pazarlama yapan takımı: Anadolu Efes”

Anadolu Efes Spor Kulübü son yıllarda spor alanında olduğu kadar pazarlama alanındaki başarılarıyla da adından söz ettiriyor. EuroLeague tarafından üç kez “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Takımı” seçilen kulüp, bu ödüle layık görülen ilk Türk takımı ve ödülü üç kez kazanan iki takımdan biri olma başarısı gösterdi. Tarihindeki en başarılı sezonlardan birini geride bırakan Anadolu Efes Spor Kulübü’nün Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü Gökçe Dayı ile bu başarının altındaki stratejiyi konuştuk…

Tarihimizin en başarılı sezonlarından birini geçirdik

✓ EuroLeague tarafından üç kez “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Takımı” seçilen ilk Türk takımı ve ödülü üç kez kazanan iki takımdan biri olan Anadolu Efes Spor Kulübü olarak tarihimizin en başarılı sezonlarından birini geçirdik.

✓ Bu başarılara ulaşırken taraftarlarımızdan, partnerlerimizden ve medyadan büyük destek aldık. Bu katkıda saha içi sonuçlar ile birlikte #BenimYerimBurası stratejimizin büyük rolü oldu.

✓ Tahincioğlu Basketbol Süper Ligi ve Cumhurbaşkanlığı Kupası’nda şampiyonluğun yanı sıra Türkiye Kupası ve EuroLeague’de ikincilik elde ettik. Ayrıca EuroLeague Devotion Pazarlama Ödülleri’nde Gümüş Ödül’ün sahibi olduk.

Efes ruhu geri döndü

✓ Taraftarlarımızla ilişkimizi kuvvetlendirmek ve daha fazla kişinin hayatının bir parçası olabilmek için uzun süreli çalışmalar yürütüyoruz. #BenimYerimBurası’nın merkezinde basketbolseverler yer alıyordu. Kampanyada tarihimizin en önemli günlerini sporseverlerle paylaştık ve spor dünyasında önemli bir motivasyon yarattık.

✓ Taraftarlar, eski oyuncular, altyapı oyuncuları, A Takım oyuncuları, antrenörler, medya mensupları yani Anadolu Efes ailesinin üyeleri, #BenimYerimBurası kampanyasının bir parçası oldu. Bu çalışmalar sonunda “Efes Ruhu Geri Döndü.”

✓ “Unutulmayanlar” isimli mini belgeselimizde efsane antrenörümüz Aydın Örs, Baş Antrenörümüz Ergin Ataman ve efsane oyuncularımızdan Tamer Oyguç geçmişteki tarihi başarıları anlattı. Çok iyi geri dönüşler aldık. Kısa süre içerisinde basketbolseverler sosyal medyada #BenimYerimBurası etiketini kullanmaya başladılar.

Kimliğimiz artık daha çağdaş

✓ Stratejimizin en önemli adımlarından biri de yeni amblemimizdi. Kimliğimizin daha çağdaş, modern ve yenilikçi bir dış görünüşe sahip olması adına amblemimizi değiştirdik. Brown&Co tarafından tasarlanan yeni amblemimizi ilk olarak sosyal medyada “Hazırsan Başlıyoruz” kampanyasıyla tanıttık.

✓ Yeni amblemimizin merkezinde adanmışlığa, gelişmeye ve hiçbir zaman pes etmemeye vurgu yapan mavi ok ile zaferleri, liderliği, etik kuralları, altyapı eğitim sistemini ve tutkuyu simgeleyen meşalenin birleşiminden doğan “Alev Alan Yıldız”a yer verdik.

Spor kulüpleri bazında en profesyonel pazarlama departmanı bizde

✓ Anadolu Efes Spor Kulübü olarak ülkemizde spor kulüpleri bazında en profesyonel pazarlama departmanına sahibiz. Bu ekibin sorumluluğunda; pazarlama, medya ilişkileri, sportif faaliyetler ve kurumsal ilişkiler ile dijital ve sosyal medya yönetimi yer alıyor.

✓ Ayrıca kulübümüzün hizmet aldığı 10’un üzerinde ajans bulunuyor. İletişim, tasarım, topluluk yönetimi ve etkinlik yönetimi gibi alanlarda hizmet aldığımız ajanslar, pazarlama departmanımızın bir parçası olarak büyük özveriyle görev yapıyor. Sinan Erdem Spor Salonu’nda oynadığımız iç saha karşılaşmalarında, maç deneyiminin en üst seviyede olması için 500’ün üzerinde kişi görev yapıyor.

Her partnere farklı çözümler sunuyoruz

✓ Mevcut ve potansiyel her partnere farklı paketler sunuyoruz. Çünkü kulübümüzü çok farklı yaş gruplarından kişiler takip ediyor. Her partnerimiz farklı kitlelere hitap ettiği için de bu yöntemle partnerlerimize azami fayda sağlıyoruz.

✓ Temmuz 2019 itibarıyla kulübümüzün partner markaları arasında Adel, KIA, Anadolu ISUZU, Alternatif Bank, Anadolu Sağlık Merkezi, Damla Su, Powerade, Coca-Cola, Migros, Metro FM, Okyanus Kolejleri, Kahve Dünyası, Sarar, Sportive, Sporx, Supplementler.com, Tepe Güvenlik, Türk Hava Yolları ve TAV Passport yer alıyor.

Marka iş birlikleri

✓ Partnerlerimize hedef kitleleriyle daha güçlü bağlar kurma ve yeni hedef kitlelerle iletişime geçme imkanı sunduğumuz kimi uygulamaları şöyle sıralayabiliriz: EuroLeague’deki 400’üncü maçımızda KIA Stonic hediyeli şut yarışması düzenledik ve taraftarımız Murat Değirmencioğlu bir KIA Stonic kazandı.

✓ Sinan Erdem Spor Salonu’ndaki maçlarda Migros ile cazip hediyeli devre arası yarışmaları düzenliyoruz. Sinan Erdem Spor Salonu VIP Lounge’unda Kahve Dünyası noktaları oluşturduk. Benzer bir çalışmayı Coca-Cola için de gerçekleştirdik.

✓ Sporx.com ile birlikte www.anadoluefessk.sporx. com mikro sitesinin hayata geçirdik. Anadolu Sağlık Merkeziyle de meme kanserinde erken tanı konusunda farkındalık yaratmak için altı yıl önce “Pembe Top Sahada” projesini hayata geçirdik.

✓ Okyanus Kolejleri ile altyapı oyuncularımızın eğitim hayatları için iş birliği yaptık. Sportive’in Sinan Erdem Spor Salonu’nda açtığı pop-up mağazada taraftarlarımız çeşitli ürünleri indirimli olarak satın aldı. Adel ile salonumuzda yüz boyama alanları oluşturduk.

 

İLGİLİ HABERLER