Yeni iş yapış biçimlerini keşfetti her yıl iki haneli büyüyor

Eroğlu Holding 30. kuruluş yılında. Bu süre içinde yurtdışındakiler de dâhil pek çok kriz yaşamış olmasına rağmen çift haneli büyümeye devam ediyor.

Bir yandan kendi markasını dünyaya taşırken diğer yandan küresel markaların onayladığı kalitede fason üretim yapıyor. Yurtiçine de, küresel rekabette avantaj sağlayabileceğini düşündüğü ucuz işgücünün bulunduğu doğuya da yatırım yapıyor. Holdingin değişen dünya konjonktürüne odaklanarak aldığı kararlar ve geçtiği yollar oldukça öğretici.

“Çalışarak başarılabileceklerin de bir sınırı var.” diyor ihracatçılarımız, o halde artık daha akıllı çalışma zamanıdır. Bu söylemden de anlaşılıyor ki 2023’e konulan 500 milyarlık ihracat hedefi şimdiki kilo/dolar büyüklüğüyle tutmayacak. Tekstilde 30 yıldan bu yana başarılı işler yapan Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu da aynı görüşte. Holdingin iki tekstil şirketi Erpa ve Eroğlu Giyim’deki başarılarıyla İTKİB tarafından ödüllendirilirken, “Teknolojiye dayalı katma değerli ürünlerle dünya pazarına çıkmalıyız.” diyor. Eroğlu ile geçmiş 30 yılı ve geleceği konuştuk.

Eroğlu, 1983’ten bugüne kardeşleriyle güçlü bir birliktelik sağladıklarına vurgu yapıyor. 2. kuşak işe başlamış ancak aile anayasasında objektif değerlendirme için çocukların babalarıyla çalışmayacağı kuralı konulmuş. Eroğlu Holding, 13 bin kişiye istihdam sağlıyor. 12 ülkeden malzeme alıp 38 ülkeye ihracat yapıyor. İnşaat ve tekstilden oluşan 2013 konsolide bütçesi 1 milyar 250 milyon dolar. Tekstilin bütçedeki payı yüzde 70. 2014 hedefi ise yüzde 25 büyüme.

Tekstil üretiminin yüzde 80’i yurtdışına ihraç ediliyor. İhracat yapılan ülkeler yelpazesi oldukça geniş. Rusya ve Ukrayna’da jean pazarında Colin’s markasıyla lider konumda. Her iki Rus’tan biri Colin’s giyiniyor. Eroğlu Holding, 2013 yılında 250 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmiş.

Eroğlu Holding, tekstilde kumaş üretimi, konfeksiyon ve perakende alanlarının tümünde faaliyet gösteren ülkemizdeki tek firma. Colin’s ve Loft Holding’in denim markaları. Ayrıca Eroğlu Giyim, DNM ve Ers Örme, holding çatısı altında bulunuyor. Üretim Türkiye’de 3, yurtdışında ise 2 fabrikada sürdürülüyor. Perakende mağazacılık alanında da iddialı olan grup, 38 ülkede 600’ü aşkın mağazaya sahip. Ukrayna’daki karışık ortama rağmen mağazasını büyüten Eroğlu, satışların arttığını söylüyor. 230’u Rusya’da olmak üzere Colin’s ve Loft’un 550 mağazası bulunuyor.

Fason işine girmeleri de Denizlili işadamı Esat Sivri’nin GAP’a üretim yapmalarına aracı olmasıyla başlamış. Üretimdeki başarıları GAP’ın doğrudan çalışma talebiyle gelmesine neden olmuş. Mısır’daki yatırımları için talep ise maliyet kaygılarıyla Next’ten gelmiş. Mısırlı bir tekstilciyle önce ortak olmuş sonra GAP’taki durum başlarına gelmesin diye şirketi satın almışlar. Yıllık 25 milyon metre denim kumaş ve 20 milyon pantolonu içlerinde 200 Türk’ün de bulunduğu Mısır fabrikasında 4 bin 800 kişi üretiyor. Eroğlu, aylık 5 milyon metre üretim planlıyor ancak Mısır eskisi kadar kolay vize vermiyor. Eroğlu Holding’in inşaat işleri de hızla devam ediyor. Faizlerin artması nedeniyle satışların düştüğünü söyleyen Eroğlu, satışların artması için komşularımızdaki yangının sönmesi ve iç siyasette istikrarın sağlanması gerektiğini söylüyor. Eroğlu Giyim markasıyla Çorlu, Aksaray, Mısır İsmailiye’de yıllık 15 milyon adet üretim yapılıyor. Çorlu fabrikasında 2 bin kişi çalışırken günlük 20 bin parça yıkama yapılabiliyor. Bu kapasiteyle Çorlu fabrikası kendi alanında Türkiye’nin en büyüğü.

Yurtiçinde ve dışında yatırım yapmaya devam edeceğiz

2006’da ağır aksak yürümesine rağmen “memleketimiz” duygusallığıyla sürdürülen Aksaray’daki yatırımı ise gösterilen sabrın sonuçlarını vermiş. Aksaray’daki kiralık fabrika 2’ye katlanmış ve 20 bin metrekarelik kendi binalarında devam edecek. DNM markasıyla Mısır Dimyat’ta serbest bölgenin avantajlarından faydalanmak üzere bir entegre tesis kuran Holding’in yıllık üretim kapasitesi 25 milyon metre. Eroğlu, Dimyat’taki üretimi de iki katına çıkarmayı planlıyor.

Holdingin yurtiçindeki yatırımları da devam edecek. Aksaray’a kurulan 15 milyon dolarlık konfeksiyon üretim tesisiyle Düzce’de gerçekleştirilen 7 milyon dolarlık örme yatırımı, var olan üretim kapasitesini artıracak. Eğer ikna edebilirlerse çalıştıkları atölyeleri Anadolu’nun doğusuna yatırım yapmaya teşvik ettiklerini söyleyen Nurettin Eroğlu, Urfa’ya yatırım yapmayı planladıklarını ifade ediyor.

Nurettin Eroğlu, Çin başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerini, cazip yatırım pazarları olarak görüyor. İngiltere ve İskandinav ülkelerinde de faaliyete geçme planları var. Toplam mağaza sayısının 850’ye çıkarılması hedefleniyor.

Üretim kalitesi anlamında ülkesel tercihler yapılıyor. 12-14 dolarlık denim pantolonlar Mısır’da, 14-22 dolarlıklar Türkiye’de üretiliyor. 7-8 aylık üretim kapasitesinin şimdiden dolu olduğunu söyleyen Eroğlu, 2008’den sonra hükümetin aldığı kararlarla sanayiye yapılan yatırımın arttığını ve kur ayarlamasının ihracata olumlu yansıdığını söylüyor. Eroğlu Holding’de üretimin yüzde 20’si Colin’s markasıyla yapılırken yüzde 80’i GAP, Mark&Spencer, H&M, Tommy Hilfiger, Zara, Maximo Dutty markalarına üretiliyor. Küresel devler üretim üssü olarak insan gücünün daha ucuz olduğu doğuyu seçerken Eroğlu Holding de yatırımlarını doğuya kaydırıyor.

İnşaatta da iddialı olan Eroğlu Holding, 15 projenin 13’ünü tamamlamış. Yeni 3 proje için hazırlık yapan holding, kentsel dönüşüm projeleri de yapıyor. Bugün örme, deri ve kot üretimle 70 milyon parça üreten ve 25 atölyeye işveren Eroğlu Holding’de Başkan Nurettin Eroğlu’nun da söylediği gibi işler iyi gidiyor. Yurtdışına üretim, mağazalaşma ve markalaşma için açılacakların, Eroğlu Holding’in geçtiği süreci dikkatle izlemesini öneririm.

Kaynak:Zaman

İLGİLİ HABERLER