Sporda başarı özlemi, iki markaya reklamda pişti yaptırdı

Geçtiğimiz hafta, “Markalar olumsuzluklarla anılmak istemiyorlar, futboldan aradıklarını bulamayanlar sponsorluklarından sessizce çıkıyor ancak spor iletişimde göz ardı edilemeyecek kadar güçlü bir platform.” demiştim. Çok geçmedi söylem kendini bir kez daha gerçekleştirdi. Somalı madenciler yararına düzenlenen Fenerbahçe-Galatasaray Süper Kupa maçında bile hiç de hoş olmayan beklenmedik olaylar yaşandı. Tüm hafta boyunca kızgın ülke gündemi dahi Volkan Demirel’i gündemden düşürmedi. Fatih Terim tarafından Milli Takım’a çağrılmadığı haberi ise zirve yaptı. Fenerbahçe kalecisinin imdadına ise yine futbol yani ligin başlaması yetişti.

Diğer yandan Erkek Milli Basketbol Takımı’mızı Dünya Basketbol Şampiyonası’nda yarışmak üzere Bilbao’ya yolcularken takım sponsorlarından ardı ardına reklam filmleri geldi. Turkcell ve THY reklam kampanyalarında hem milli sporcularımızı motive ettiler hem de şampiyonaya dikkat çektiler. Her iki kampanyanın iç görüsü de sağlam. Turkcell’in mesajı Milli Takıma desteğinin ticari bir sponsorluktan öte olduğunu vurguluyor ve süregideceği sözünü veriyor. THY’ninki ise milletçe başarıyı ne kadar özlediğimizi dile getiriyor. Yoğun ülke gündemde epeydir unuttuğumuz spor heyecanını güncelimize taşıyan basketbol odaklı iki kampanya yapılış amaçlarına ulaşmış.

İç görü aynı olunca kreatif çözüm de benzer olmuş

Basketbol reklamları devam ededururken reklamcılar arasında “Clear mind think alike/Temiz akıllar aynı şekilde düşünür” özdeyişine uygun bir başka şey daha oldu. THY’nin basketbolda verdiği mesajla VakıfBank’ın Bayan Voleybol Milli Takımı için yaptığı kampanyadaki seslenişi neredeyse birebir çakıştı.

VakıfBank 2010’dan bu yana Filenin Sultanları’nı destekliyor. Her sponsor gibi beklentisi takımın başarısıyla anılmak. Ancak konu milli takım olunca beklentinin düzeyi de kapsamı da değişiyor. VakıfBank’ın ve THY’nin kampanyasındaki temel iç görü takımın başarısınını milletçe ne kadar özlendiğini ortaya koymak. Haksız da sayılmazlar! Futbolda ardı ardına patlayan olaylar ve ardı sıra gelen uluslararası başarısızlıklar dikkate alındığında markaların farklı dallarda arayışları normal. Basketbol ve voleybolda başarılı çıkışlar belki de spor medyası da dâhil bugüne değin futbol dışındaki spor branşlarına yeterli ilgiyi göstermeyen herkesin dikkatini çeker. THY ve VakıfBank reklamlarındaki pişti ortak bir hissiyatı dile getirdiğinden umalım ki sportif başarılarda işe yarasın.

Öğrenciler dünyadaki eşitleriyle yarışacak, önlerini açalım

Yeni ders yılı geldi ancak basına yansıdığı ve Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın da ifade ettiği üzere öğrenci yerleştirmede bir karmaşa yaşanıyor. Peki, ya yeni dönemde kitaplar ne olacak?

Bugüne değin derslerde MEB onaylı kitaplar ücretsiz olarak öğrencilere dağıtılıyor ancak yardımcı kitaplar konusunda öğretmenlerle veliler özgür bırakılıyordu. Hangi yayınevinden ne kadar kitaptan yardım alacağı tamamıyla bireysel inisiyatifteydi. Ancak MEB bu yıl öğretmenlere ders kitabı dışında başka kitaplardan yararlanmanın gerekli olmadığını hatta bazı yayınevlerini işaret ederek “satın almayın” görüşünü telkin ediyor. Bu yaklaşımın öğretmenlerde sadece ders kitaplarının değil kültürel kitapların okunması konusunda da çekince yaratacağı endişesini yaratıyor. MEB’in hangisini onayladığından emin olmayan öğretmenlerin öğrencilere hiçbir kitabı önermeme riski de bulunuyor.

Bu durumda her yıl yüzde 15 büyüyen yayın sektörünü sıkıntılı günler beklerken asıl sorun geleceğe hazırlanan öğrencilerin tek görüşle ufuklarının ne kadar genişleyeceği!

Yeniliklerle bayilerimize daha çok kazandıracağız

Yardımcı ders kitapları sektörünün lideri Zambak Yayınları 16 yıllık bir geçmişe sahip. Yayınevinin başarısındaki nedeni yayınevinin genel müdürü Bayram Murat, işten kazandıklarını yine işe yatırdıkları biçiminde açıklıyor. Güçlü bir yazım ve tasarım kadrosunun içeride kadrolu çalıştığına dikkat çeken Genel Müdür Murat, 2014-2015 öğretim yılına bugüne kadarki en büyük yatırımla girdiklerini söylüyor. “Yenilenen kitapların yanı sıra çok sayıda yeni kitaplarla tarihimizin en büyük yatırımımızı yaptık.” diyor.

Zambak, Fatih Projesi öncesinde elektronik yayıncılık çalışmalarını başlatan yayınevlerinden. Bayram Murat, “Fatih projesi ülkemiz için çok önemli. Gecikmiş olması elektronik içeriğin hazırlanması açısından yayıncılara fırsat verdi. Biz bu yıl kitaplarımızı kullanan öğretmen ve öğrencilere ücretsiz olarak tüm elektronik ortamlarda kullanabileceği içeriği ücretsiz olarak vereceğiz. Böylelikle öğrencilerin elektronik öğrenme yöntemlerine kolaylıkla alışmalarını sağlayacağız. Bu yıl üniversite öğrencileri için de hazırlık kitapları hazırladık. Bilgisini test edebileceği, bulunduğu seviyeyi görebileceği bir de mobil test uygulaması oluşturduk. Öğrenciler bu uygulamayı kullanan diğer öğrenciler arasındaki yerini de görebilecek.” diyor. Bayram Murat Zambak Yayınları’nın yenilikleri yakından takip ederek öğrencilere geniş bir vizyon, yeni ürünlerle Türkiye genelindeki 750 bayisine daha çok satış yapma şansı verdiklerini söylüyor. Bu vesile ile öğrencilerimize zihin açıklığı, öğretmenlerimize hayırlı bir öğretim yılı diliyorum.

Kaynak:Zaman

İLGİLİ HABERLER