Rolls Royce gibi basın toplantısı!

Atıf ÜNALDI

Eskiden hayat televizyon sektörünün etrafında dönerdi. Herkes bu sektörün en yeni haberlerine aşina olur hatta bunun üzerine konuşurdu. Ancak bu…
PAYLAŞ

Eskiden hayat televizyon sektörünün etrafında dönerdi. Herkes bu sektörün en yeni haberlerine aşina olur hatta bunun üzerine konuşurdu. Ancak bu değişti. Son dönemde Türkiye’nin gündemi ne yazık ki siyaset. Daha da ilginci hepimiz acı içinde kıvranıyoruz. Gerçi gündemimiz bazen birbirine yaklaşıyor. Mesela biz yollara mayın nasıl döşendi diye konuşurken, dünyada bisiklet yolları, elektrikli araçlara enerji veren yollar ve güneş enerjisini elektriğe dönüştüren yollar konuşuluyor. 
İnsanın üzülmemesi, nereye gidiyoruz dememesi imkansız. Ben yine de sizi bu gündemden hem biraz rahatlamak hem de gelecekle ilgili vizyon çizmek adına uzaklaştırmak istiyorum. 
Bu ay dijitalde neler dikkatimi çekti, ne gibi yenilikler var sizinle paylaşmak istiyorum…

Rolls Royce

Otomotiv sektörü devinimde. Bilişim ve teknoloji yepyeni markaların çıkmasına, düşük sosyo-ekonomik gruba hitap eden markalarla büyükler arasındaki farkın kaybolmasına sebep oldu. Geçtiğimiz günlerde Hertz’in Genel Müdürü Nur Hidayetoğlu ile yaptığımız bir sohbette de beni oldukça etkileyen bu konuyu söyledi. Artık araçların marka anlamında farkı kalmadı, neredeyse aradığınız her şeyi her araçta buluyorsunuz. Rolls Royce gibi üst sınıfa hitap eden bir marka için bu durum ciddi bir itibar problemi. Bu nedenle yapacakları her faaliyetin içinde hem geleneksel bir yan hem de innovatif bir fikir olmalı. Rolls Royce’un Dawn modeli için yaptığı online basın toplantısından önce birçok online basın toplantısı gördük. Ancak kotarılma şekli çok iyiydi.
Toplantıyı riske edecek çılgın fikirler içermiyordu. Ama kullanılması gereken bütün teknoloji kullanılmıştı. İtibarlı bir basın toplantısı olmuştu. Bültenin yollanması, sosyal medya entegrasyonu, canlı yayında reji kullanımı, hepsi sade ama başarılıydı. 
Toplantıda seçilmiş sorular aldılar. Ancak gelen bütün sorulara cevap vereceklerini ilettiler. Toplantının hemen bitiminde görsellerle birlikte basın kitimiz inbox’ımıza düştü. Otomotiv sektöründe bu tip yenilikleri görmek beni çok mutlu ediyor. Zira bu sektörün önümüzdeki üç yıl içinde ciddi bir sıçrama yapacağını düşünüyorum.

Coca-Cola

Allah’tan evde IPTV kullanıyorum da ilgimi çeken konuya kolayca dönebiliyorum. Bir gün televizyon seyrederken reklam kuşağında -hani şu çok sifon çekildiği için şehrin su şebekesinden rating alabileceğiniz anda- ilgimi çeken bir reklam fark ettim. Coca-Cola reklamı uzun tutmuş olsa da ne yazık ki “konuyu anla, telefona ulaş, shazam’la, şarkıyı aç, algılasın, sunucudan aramasını yapsın, sonucu al” kadar uzun bir süre değildi. Önce geri alıp bütün reklamı baştan sona dinledim. Sonra bir kere daha başa alarak söylenenleri yaptım (Allah IPTV’yi bulandan razı olsun). 
Mekanizma son derece basit. Shazam’ı açıp, reklamı dinletiyorsun, çıkan kodu Migros’a götürüp, bedava bir Coca-Cola Zero alıyorsun. Kodu alınca hemen eşime yolladım gidip kolayı alsın diye. Mekanizmanın o kısmı çalışıyor mu bilmiyorum ama bu tarafında sorun yok. Gerçi çok demokratik bir mekanizma değil. IPTV’si olan kasa kasa Cola için şifre alır eğer arkada bir güvenlik mekanizması yapmadılarsa. Ama yine de ben çok başarılı buldum. 
Shazam özellikle global markalarla bu konuda güzel çalışmalar yapıyor. P&G ile yaptıkları çalışmayı da beğenmiştim ama orada bir form doldurma işi vardı ki evlere şenlik. Bu çok hızlı ve tüketiciyi amaca ulaştırıyor.
Coca-Cola Light içmeyi kendine yediremeyen bir tüketici olarak Zero’nun da başarılı olamayacağını tahmin ediyordum. Hatta bu konuda yazılarım da vardı. Ancak reklamda sebatın, frekansın önemini bu durumda çok net görebiliyorum. Coca-Cola’nın pazarlama ekibini bu iki konuda tebrik etmek istiyorum.

Dinamo Elektrik

Gönen Özuysal… Dinamo Elektriğin her şeyi. İsim takmalardan biraz hoşlansam onu size Türkiye’nin Elon Musk’ı olarak tanıtacağım. 
Gönen de Elon gibi elektrik işine kafayı takmış. 
Elon otomotiv, enerji gibi iki tutucu sektörde yenilik yapmaya çalışıyor. Gönen de, liberalleşen enerji sektöründe dağıtımcı olarak yenilikler getiriyor. 
Elon’ı Tesla ile bilmemize rağmen onlarca farklı girişimi yönetiyor. Gönen de her görüştüğümüzde bir yeni girişiminden bahsediyor.
Elon da her seferinde tutturuyor. Hep başarılı projeler üretiyor. Gönen de…
Son günlerde Dinamo Elektrik Twitter’dan çok garip bir yarışma başlattı. Soru son derece basit… “Elektrik ne renk?”
Buyurun buradan yakın… Sonucunda ödüller var.
Ben biraz araştırdım. Size de tavsiye ederim. 
Gönen’in Dinamo Elektrik’te iki önemli bakış açısı var. Size garip gelecek ama birincisi tasarruf. Daha az elektrik faturası nasıl ödersiniz onu bile anlatıyor. Yani çok kazanayım diyen geleneksel yapıdan ziyade, herkes hak ettiğini kazansın diyen basiretli bir anlayışı var. İkincisi ise ev otomasyonu, yani akıllı evler. Isınmadan, aydınlanmaya kuralları olan yapılar. Açıkçası bu ince yaklaşımları beni de çok umutlandırıyor. Türkiye’nin geleceği için…

Ezcümle

Geçen ay olduğu gibi bu ay da gelecek vadedenler bölümümde birkaç Twitter fenomeni var. Ama sizin bildiğiniz fenomenlerden değil bunlar. Biri Vala Afşar, Huffinghton Post yazarı. Dijital pazarlama alanında durmadan paylaşım yapıyor. Diğeri Tansu Yeğen…. Sadece dijital pazarlama değil, yepyeni bir kavram CDO (Chief Digital Officer) konusunda da harika paylaşımlarda bulunuyor. Üçüncü Twitter fenomenim Ulvi Saran. Malatya valiliği de yapmış, deneyimli bir bürokrat. Dünya hakkında öğrenmek istediklerinizi size hap gibi iletiyor. Facebook’da ise Özer Sencar, siyasi araştırmalarıyla çok severek takip ettiğim isimlerden biri. YouTube’da ne yazık ki bu tarzda isimler yok ancak eşimin gösterdiği “nedir?” kanalını beğendim. Tam bir “howto” kanalı değil, gündem ve esprilerle renklendiriliş nedir’ler… Aralarında oldukça entelektüel ve eğlenceli beyin fırtınası videoları var. Emeği geçenleri tebrik etmek lazım.
Bir de bu sayının beğenmediklerim kısmını açıklayayım. Burada Apple kimsenin eline su dökemez. Malatya’lı Jobs’ın yeri dolmuyor. Hele son ürün lansmanı ile şirket tam bir “follower” oldu. Büyük hayal kırıklığı!

PAYLAŞ