Ödüller “müptezelliğin” sınırında…

Ödüle bir türlü doyamayan, ödülün kendi itibarını bir anda göklere çıkaracağına inanan “hizmet gören”in günahı büyüktür. Bir şeyin fazlalığı nedeniyle değer kaybetmesi, Türk Dil Kurumu sözlüğünde “müptezellik” olarak tarifleniyor. Müptezelliğin ise itibara neler katıp neleri yok edeceğini de tahayyül etmek pek o kadar zor olmasa gerek.

Algılama Yönetimi”nin en önemli araçlarından biri eğer araştırma ise bir diğeri de hiç şüphesiz ödüllerdir. Ancak her ikisinin de ne ya­zık ki ülkemizde cılkı çıkmış, hatta neredeyse itibar kazandıracaklarına kaybettirecek hale gelmişlerdir. Ödülün kendisi ve ödülü alan kurumla ilgili “sıfatlar” ve “nitelemeler”; medyanın hiç haz etmediği reklam kokan o usandırıcı dil ve nihayet bu mesajların ne kadar “sürdürülebilir” olduğu ve bu üslupta ısrar etmenin sonucunda hafızalarda ne ka­dar yer edilebildiği, kuruluşun itibarına da nasıl katkı sağlandığını görebilmek için bu yılın sadece Mart-Eylül aylarında medyaya yansımış bazı ödülleri buraya özetle aktar­maya çalıştım:

– Dünyanın saygın kuruluşlarından Top Employers Institute, TEB’i Avrupa ve Tür­kiye’nin En İyi İşverenleri arasında gösterdi. 
– Bayer Kadın Sağlığı Ekibi tarafından baş­latılan, kadın-erkek ilişkilerinin kodlarını çözmeyi hedefleyen “Aşkı Şansa Bırakma” uygulaması, Eyeforpharma tarafından “Topluma Yönelik En Değerli Proje” ödülü­ne layık görüldü. 
– Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2013 sonuçlarına göre Tat, konser­ve, sos ve salça kategorisinde müşterilerin en beğendiği marka oldu. 
– Filli Boya Design Soul Digital dergisi, dün­yadaki en prestijli tasarım ödüllerinden biri olan A’Design Award Yarışması’nda ödül kazandı. 
– ING Bank, “Turuncu Damla” projesi ile Amerikan Finansal Okuryazarlık Enstitüsü tarafından Finansal Okuryazarlıkta Mü­kemmeliyet alanında “En İyi Kurum” ödü­lünün sahibi oldu. 
– Novartis, Aon Hewitt şirketinin 2013 yılı için gerçekleştirdiği “Türkiye En İyi İş Yer­leri 2013” araştırmasında üçüncü sırada yer aldı. 
– Türkiye’nin lider mobilya aksesuar mar­kası SAMET, Dünya Gazetesi tarafından düzenlenen İhracatın Yıldızları / İhracatı Teşvik Ödülleri’nde Turquality kapsamın­daki çalışmaları nedeniyle “Markalı İhracat” dalında ödüle layık bulundu. 
– Valeo, Türkiye ve Avrupa’da bu yıl da “En İyi İş Veren” seçildi. 
– Trakya Cam, bu yıl üçüncüsü düzenlenen “2013 Çatı ve Cephe Malzemeleri Ödülleri”n­de “Isıcam Konfor 60/43 T” ürünüyle “Yılın Cephe Malzemesi” ödülüne layık görüldü. 
– TeknoSA, Euromoney Dergisi “Best Ma­naged Companies in CEE Araştırması”nda Tüketici Ürünleri / Perakende kategorisinde en iyi yönetilen şirket seçildi. 
– FM Data İletişim, Garanti Bankası 2013 Yılı Faaliyet Raporu ile Amerikan İletişim Profesyonelleri Birliği LACP’den iki ödül birden aldı. 
– Novartis, MS alanında hayata geçirdiği Yol ArkadaşıMSın projesiyle, Sağlık Gönüllü­leri-Türkiye (SG-T) tarafından ödüle layık görüldü. 
– Çağrı merkezi sektörünün liderlerinden CMC, Contact Center World tarafından dü­zenlenen, sektörün en iyilerinin seçildiği yarışmanın, EMEA Bölgesi’nde “En İyi Sos­yal Medya Yönetimi” kategorisinde birinci oldu. 
– Ekosanayi dergisi “Yılın Mobilya Firması” ödülünü, Ofis Tekin Exclusive’e verdi. 
– Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği için hazırladığımız web sitesi, IMA tarafından “Outstanding Achievement” ödülüne layık görüldü. 
– HTC, Amerika Endüstri Tasarımcıları Der­neği tarafından iki bronz IDEA ödülüne la­yık görüldü. 
– Türkiye Finans, Global Banking&Finance Review tarafından geçen yıl olduğu gibi bu yıl da dört farklı kategoride ödüle layık gö­rüldü. 
– Trump Cadde, Alman Tasarım Konseyi tarafından organize edilen German Iconic Awards’da Architecture-Retail kategorisin­de ödüle layık görüldü. 
– Anadolu Sigorta’nın 2013 yılı Faaliyet Ra­poru, “Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi” 2013 Vizyon Ödülü’nde, iki ödülün sa­hibi oldu. 
– Türkiye’nin öncü katılım bankası Türkiye Finans’ın 2013 Faaliyet Raporu, Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi 2013 Vision Awards’da altı farklı kategoride ödüle layık görüldü. 
– Odeabank, uluslararası iş dünyasının say­gın ödüllerinden Stevie Awards’ta farklı ürün ve hizmetleriyle 13 ayrı kategoride 14 ödül kazandı. 
– Türkiye’nin önde gelen mobil servis geliş­tiricilerinden TMOB, dünyanın en prestijli iş dünyası etkinliklerinden biri olan Ulus­lararası Stevie Ödülleri kapsamında üç ödül birden kazandı. 
– GROHE beşinci kez “Red Dot: En İyinin İyisi” (Best of the Best) ödülünü kazandı. 
– Dekatlon Buzz, Kanyon için geliştirilen “Kanyon’da Bir Gün” kampanyası altın, Stewie Awards’ta bronz ödülüne de sahip oldu. 
– Çilek, Türkiye’de Online Şikayet Yönetimi konusunda ilk kez düzenlenen “Alfa Ödülle­ri”nde mobilya sektöründe birinci oldu. 
– Koç Holding, “KPI Takip ve İnsan Kaynak­ları Süreç İyileştirme” projesi ile Uluslarara­sı Stevie Ödülleri’ne ve Brandon Hall Group tarafından Mükemmellik Ödülü’ne layık görüldü. 
– Sepaş Enerji, “Baykuş Ödülleri” töreninde Method Research’e yaptırdığı araştırma ile “Meraklı Baykuş” kategorisinde bronz ödüle layık görüldü. 
– Vestel, Kristal Elma Yaratıcılık Festivali Ödül Töreni’nden 1 Kristal, 2 Gümüş ve 2 Bronz Elma olmak üzere toplam beş ödülle döndü. 
– Sütaş, Sürdürülebilirlik Akademisi’nin bu yıl ilk kez düzenlediği yarışmada, Aksaray Biyogaz ve Enerji Tesisi’yle Sürdürülebilir İş Ödülü’nü kazandı. 
– Profilo’nun, çiçeği burnunda annelerin kolik bebek sendromuyla başa çıkmaları­na yardımcı olan “Ninni Makinesi” projesi, “Satış Noktalarında Pazarlama Kategori­sinde”, soğutucu ilanları da “Basın Ev Araç ve Gereçleri” kategorisinde gümüş elma ile ödüllendirildi. 
– Aktif Bank, faaliyet raporlarının Oscar’ı olarak kabul edilen “Arc Ödülleri Yarışma­sı”nda ikisi dünya birinciliği olmak üzere toplam beş ödül kazandı. 
– Medina Turgul DDB tarafından hazırlanan Continental’in SSR lastiği ilan çalışması Ba­sın kategorisinin Otomotiv Ürünleri dalında Kristal Elma’nın sahibi oldu. 
– Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından Yı­lın Sürdürülebilir İş Lideri Ödülü Borsa İs­tanbul YK Başkanı Dr. M. İbrahim Turhan’a verildi. 
– Intel’in büyük ses getiren “Fantastik De­ğişim” adlı pazarlama iletişimi kampanyası yedi Kristal Elma ödülüne layık görüldü. 
– Anadolu Sigorta, “Kaskosuz Sürücüye Aduket Şoku” viral reklam filmiyle iki Kris­tal Elma’nın sahibi oldu. 
– TeknoSA’nın “Hayat Çok Güzel” reklam filmi, Kristal Elma’da üç ayrı dalda Gümüş, Bronz ve Kristal ödül kazandı. 
– Samsung Electronics’in NX mini’si, ePho­tozine’in yaptığı değerlendirmede, 5 üzerin­den 4,5 yıldız alarak, “Highly Recommen­ded Award – En Fazla Önerilen Fotoğraf Makinesi” ödülünün sahibi oldu. 
– Tadelle elmaları topladı… 
– Turizm sektörüne bulut tabanlı servisler sunan CloudArena’nın HotelRunner plat­formu, EuroCloud Awards’ın Türkiye aya­ğında, “En İnovatif Bulut Hizmeti” katego­risinde birincilik ödülüne layık görüldü. 
– TeknoSA Akademi, eğitim ve gelişim ala­nında dünyanın en prestijli yarışmalarından biri olan “Brandon Hall Group Excellence Awards 2014” kapsamında “Mağazacılıkta Kariyer Yolu” programı ile Altın Ödül’e la­yık görüldü. 
– Aygaz, Kristal Elma’da Aygaz Otogaz üç kategoride dört ödüle layık görüldü. 
– Brisa, Avrupa İş Dünyası Ödülleri yarış­masında Ulusal Şampiyon ilan edildi ve di­ğer 708 şirketle yarışmanın ikinci aşaması­na katılma hakkı elde etti. 
Not: Bol ödüllü Felis ve diğerleri, Ekim – Aralık ödülleri gelecek sayıda… Belki ondan sonra İletişim alanında “Hizmet gören” ve “Hizmet veren” kafa kafaya verir de bir çö­züm yolu bulur… Kim bilir…

İLGİLİ HABERLER