Mevsimlerin ruhunu yakalayan markalar kazanıyor

Mevsimler, ruh hali ve renk geçişleri, hareketlenen yaşam, ısınan güneş ile pırıl pırıl görünen gökyüzü ve daha pek çok parametre, markaların dönemsel stratejilerinin odağında olmayı başarıyor. İşte bu kilit noktaları yakalayan ve bunların üzerine pazarlama ve pazarlama stratejilerini oluşturabilen markalarsa yaşadıkları dönemin ve çalışmalarının meyvesini hızlı ve etkin bir şekilde toplamayı da başarıyor.

Pazarlama ve pazarlama stra­tejileri gündeme, bölgelere ve hatta mevsimlere göre değiş­kenlik göstermesi veya göster­mesi gerektiğiyle bilinir. İşte bu noktada, yapılacak olan strateji ve çalış­malar ciddi anlamda, hedefi tutturma oranı­nı direkt olarak etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Farklı sektörler, özellikle de mev­simsel olarak birbirinden farklı stratejilerle çalışmalarını oluşturuyor. Yaklaşan bahar dönemi öncesinde de global markaların ça­lışmalarında bahar esintilerini görmemize az kaldı. Real time marketing dediğimiz bu ça­lışmaların örnekleri de içimize bahar havası dolduran türden.

Olduğundan daha uzun hissettiren kış mev­simini geride bıraktık. Soğuk kış günlerinin yerini, daha sıcak bir hava, yeşillenen parklar ve bahçeler alacak. Hepimizin uzun süredir beklediği bu güzel günlerin bir yansıması da reklam ve pazarlama dünyasında kendisini hissettirmeye başlayacak. Hem yerel hem de global markalar, farklı mevsimsel dönemler­de stratejilerini bu geçişlere uygun bir şekil­de yönetmeyi uzun zamandır ilke edinmiş durumda. Peki, bu stratejilerin içinde hangi konulara odaklanılıyor? Bu sorunun yanıtını bazı örneklerle sizlerle paylaşmak istiyorum.

21 Mart’ı hangi markalar gündemine taşıdı?

Bahar Bayramı olarak kabul edilen 21 Mart günü, gece ile gündüzü eşitlendiği ve sonra­sında ise gündüz saatlerinin uzamaya başla­dığı ilk gün olarak bilinir. Markalar ise ba­hara başlangıç olarak değer kazanan bu özel gün için özel planlamalar ve stratejiler üre­tirler. Bunların başında, fast food sektörü

nün bilinen markalarından Popeyes geliyor. Popeyes, Bahar Bayramı’na atıfta bulunarak, Maxi Kova isimli ürününü tam ortadan ikiye, karanlık ve aydınlık şekilde bölerek, “21 Mart gece gündüz eşitliği ve güzel olayı izleyen en­fes Maxi Kova!” mesajını paylaşarak, bugüne özel bir strateji üretmişti. Etkisinin de büyük olması kuvvetle muhtemel.

Bahar temalı çalışmaların yetişkinler için ha­zırlanan reklam çalışmalarına ek olarak, kids marketing için de yansımalarına değinmek gerekiyor. Bakalım, çocuklarımız için bahar esintisi taşıyan neler yapılmış?

Dünyanın en büyük yazılım şirketlerinin ba­şında gelen Google ise bahara özel stratejile­rine Google Doodle çalışmalarını dahil etmeyi ihmal etmedi ve baharın gelişini ferahlık dolu bir Doodle ile kutladı. Benzer bir çalışmayı ise sonbahar ekinoksunda da yapacağını tah­min etmek hiç de zor olmayacaktır.

Yataş markasının, 23 Nisan temalı bir çalışması, çocuklarımızı ekran karşısında uzun süre tutmayı başardı.

Polo bahar iletişimini atlamadı

Giyim sektörünün en köklü global marka­larından biri olan Polo, bahar dönemine ait reklam ve pazarlama çalışmalarına, tasarım­lardaki enerjik renkler ve neşeli görüntüler ile bir start verdi diyebiliriz. Elinde birbirin­den güzel ve iç ısıtan renklere sahip tişört­ler ile poz veren bir çocuk manken kullanan Polo, dönemsel stratejileri en iyi kullanan markalardan biri olmayı başarmış durumda. Biz yetişkinlerin tercih ettiği Polo’nun çocuk kıyafetlerini ve modasını bahar ile bir araya getirmesi, kids marketing adına oldukça gü­zel bir strateji olmuş.

Çocuklarımızın severek yediği ürünleri üre­ten Jelibon, bahara geçiş teması altında, cı­vıl cıvıl bir ortamda ellerinde Jelibon’lar ile keyifli ve lezzet dolu anlar yaşayan çocukları, animasyon görüntüleri ile birleştirerek, keyif­li ve can çektiren bir reklam filmi yayınladı. Reklamın çekildiği günün güneşli ortamı, ço­cukların kıyafetleri ve arka planda parklarda eğlenen çocuklar ile bahar havası, bu reklam filminin her noktasına işlenmiş.

Ve 23 Nisan Çocuk Bayramı…

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayra­mı, bahar döneminin tematik çalışmalarına ev sahipliği yapacak. Bu çalışmaların başında Algida’yı görüyoruz. Algida yola “Bir dondur­ma dünyayı değiştiremez ama bir gülümseme dünyanızı değiştirebilir.” diyor ve çocukları­mıza en çok yakışan şeyin gülümsemeleri ve yaşadıkları keyifli anlar olduğunu bizlere ha­tırlatıyor.

Yataş markasının, 23 Nisan temalı bir çalış­ması, çocuklarımızı ekran karşısında uzun süre tutmayı başardı. Büyümüş de küçülmüş diyebileceğimiz birbirinden sevimli çocuklar, yeni nesil mobilyaları ve çocuk odası ürünle­rini, farklı konseptler altında merakla ince­lerken, reklamın kapanışına Mustafa Kemal Atatürk’ün “Çocuklar geleceğimizin güvence­si, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğu­nu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepi­mizin insanlık görevidir.” sözlerini ekleyerek, herkesin kalbinde taht kuracak bir mesajı da iletmiş oldu.

Yukarıda bahsetmiş olduğum örneklere ve benzer çalışmalara bakıldığında, global ve ye­rel markaların, farklı dönemlerde pazarlama stratejilerinin, mevsimlere ve doğanın sundu­ğu muazzam geçişlere dayandığını görüyoruz. Bunu sadece bahar için düşünmemek lazım, kış için yapılan çalışmaları da mutlaka hatır­layanlarınız vardır. Kısacası, mevsimler, ruh hali ve renk geçişleri, hareketlenen yaşam, ısınan güneş ile pırıl pırıl görünen gökyüzü ve daha pek çok parametre, markaların dönem­sel stratejilerinin odağında olmayı başarıyor. İşte bu kilit noktaları yakalayan ve bunların üzerine pazarlama ve pazarlama stratejilerini oluşturabilen markalar ise, yaşadıkları döne­min ve çalışmalarının meyvesini hızlı ve et­kin bir şekilde toplamayı da başarıyor. Bahar dönemine giriş yaptığımız bu güzel günlere merhaba derken, Atatürk’ün çocuklarımıza armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı da kutluyorum.

İLGİLİ HABERLER