Memeler risk altında

IPSOS Araştırma Şirketinin her yıl yaptığı araştırma Türkiye’de her üç kadından birinin ailesinde meme kanseri geçirmiş bir kişinin var olduğunu söylüyor. Meme kanseri dünyada olduğu gibi ülkemizde de kadınlarda görülen kanser tipleri arasında birinci sırada. AVON’un Türkiye’de meme kanseriyle mücadelesi ise 20 yıl önce başlamış…

AVON,  “130 yıldır kadınlarla birlikte, kadınlar için çalışıyoruz” diyor. “Güzelliğe Değer Katar” mottosuyla hareket eden AVON, dünya çapında 6 milyondan fazla temsilcisiyle uluslararası alanda en büyük kadın ağına sahip. Türkiye’de de yüzbinlerce kadından oluşan bir temsilci ağı bulunuyor. Konu kadın olunca sosyal sorumluluk için seçilen alan da elbette yine kadınca olmuş. 1992 yılında başlatılan Meme Kanseri ile mücadele kampanyasında bugüne değin dünyada 50’den fazla ülkede 800 milyon doların üzerinde fon toplanmış. Bu fon araştırmalara ve cihazlara dönüştürülmüş.

AVON’un Türkiye’de meme kanseri ile mücadelesi 20 yıl önce başlamış. Temel hedefleri genç kadınlara erken teşhisin önemini anlatmak, erken teşhiste bilinen en güvenilir yöntem olan mamografi fırsatını daha fazla kadına ulaştırmak ve “Benim başıma gelmez” yaklaşımından uzaklaştırmak olan çalışmada kendi kendine muayeneyi yaygınlaştırmak da hedeflerden bir başkası olmuş. Türkiye’de toplanan fon miktarı 4 milyon TL ise yine cihaza, araştırmalara ve farkındalık projelerine dönüşmüş.

IPSOS Araştırma Şirketinin her yıl yaptığı araştırmada Türkiye’de her 3 kadından birinin ailesinde meme kanseri geçirmiş bir kişinin var olduğunu söylüyor. Meme kanseri dünyada olduğu gibi ülkemizde de kadınlarda görülen kanser tipleri arasında birinci sırada yer alıyor. Bakınız araştırmaya göre meme karnemiz nasıl:

  • Teşhis edilen her 4 kadın kanserinden 1’i meme kanseri. Her 30 kadından biri meme kanseri nedeniyle hayatını kaybediyor.
  • Meme kanseri görülme sıklığı Avrupa ve Amerika ülkelerine oranla ülkemizde daha az, ancak hastalığa bağlı ölüm oranları yüksek.
  • Türkiye kanser tedavisine yıllık 2.3 milyar Euro harcıyor. Bu rakam Sağlık Bakanlığı’nın toplam bütçesinin 5’te 1’ini oluşturuyor.
  • Türkiye, Avrupa’da kanser bütçesinin en büyük olduğu 6. ülke. Daha üst sıralardaki ülkeler arasında İngiltere, Almanya ve İspanya bulunuyor.

Pembeyi sahiden #kafayataktık

AVON Türkiye, Kuzey Afrika & Orta Doğu İletişim Direktörü Hande Orhan #kafayataktık farkındalık kampanyasını anlatıyor;

“Görsel olarak farkındalık yaratmak üzere pembe peruklar ve pembe saç aksesuarlarıyla bir gündem oluşturulmasına karar verildi. Ekim ayı boyunca İstinyepark, Cevahir, Optimum ve Olivium’da Meme Kanseriyle Mücadele standları oluşturuldu. Stand içindeki elle muayene kabininde kadınlar bu hastalığın ilk belirtilerini öğrenip bilinçlendirildi. Ünlülerle sohbetlerde bilinçlendirme pekiştirildi. Farkındalık ekipleri İstanbul sokaklarında pembe araba ile dolaşarak kadınların ilgisini çekmeye çalıştı. #kafayataktık hashtag’i ile sosyal medya dahil iletişim çalışması yapıldı. Destekçilerimiz pembe peruk ve saç aksesuarları ile çektikleri fotoğrafları #kafayataktık etiketiyle paylaşıldı.”

Peki, biz ne yaptık? Başta ben olmak üzere Marketing Türkiye ekibi tuhaf bakışlara aldırmadan pembe saçlarla sokaklara döküldü!

 

İLGİLİ HABERLER