Dünyada yükselen 6 trend geleceği nasıl şekillendirecek?

Elektrik ve elektronik cihazlarda yükselen eğilim şöyle: 1- Görsel kalite önemli. O halde 4K teknolojili televizyonlar talep görecek. 2- Sağlıklı yaşam trendi giderek yükseliyor.

O halde organik ve taze yiyecek vaat eden soğutucular satılacak. 3- Çevre duyarlılığı aldı başını gidiyor. O halde daha az enerji ve su tüketen yardımcı ev araçları giderek daha çok tercih edilecek. 4- Doğru zamanda doğru öneri satışı artıracak, bu sebeple mobil iletişim önü engellenemez biçimde yükselecek. O halde gün mobil cihaz ve uygulamaların günüdür. 5- Evlerimizi ‘Home my sweet home’ yerine ‘Home my smart home’ diye seveceğimiz. O halde teknolojiyi kullanan ‘Akıllı Evlerimiz’ olacak 6- Wireless soluduğumuz bir dünyada giyilebilir teknolojiler bedenimizi bir mecraya dönüştürürken her yerde her an bağlantıda olacağız. O halde artık kaybolmayacak ama kaçıp kurtulmak istediğimizde bunu başaramayacağız.

Küresel şirketlerin gövde gösterisi bir başka oluyor

Hem trendleri hem de ürün ve cihazlara mahirce yerleştirilmiş trendleri görmek üzere Berlin IFA’da buluşuyor üretenlerle dağıtıp satanlar. B2C teknolojinin dünyada geldiği aşamayı görmek isteyenler de orada. IFA teknolojide tam bir pazar yeri.

Küresel devler stantlarını oldukça iyi hazırlamış. Rakip tanımazlığını ortaya koyan Samsung benzerlerinin toplandığı pavyondan kopmuş tek başına yekpare sunuyor tüm ürünlerini. Cüretkar! Sağlıktan eğitime, perakendeden mobil çıktı tekniklerine kadar hayatın her alanında düşünülmüş ve üretilmiş teknolojiler geleceğin dünyasında yaşamayı kolaylaştıracak.

Sony ‘walkman’i icat eden ama süreci yönetemediği için mobil devrime ayak uyduramayan dev olarak hâlâ dikkatlice izleniyor. Sony standında en çok dikkat çeken de bir sörfçünün yaşadıklarını kaydeden ve Sony tarafından 3 milyar dolara satın alınan baş üstü kamerası. Sony hâlâ görsel ve işitsel kaliteden ödün vermeden yürüyor.

Bilenler Toshiba standı için ürünlerin yerinin dahi değişmediğini söylüyor. Ben onların yalancısıyım! Ama kişisel olarak sunulan ürünlerde dikkatimi çeken birine rastlamadım.

Vodafone ağır ağabey. Tek başına devasa bir alanda ürün ve hizmetlerini sunarken iş ve stratejik ortaklık yaptığı tüm markalarda Vodafone’u hissettiriyor.

LG standı sanki başka bir dünyadan bugüne sesleniyor. Şık saatlerin bulunduğu vitrin giyilebilir teknolojide gelinen noktayı gösteriyor. Birbiriyle konuşan ekranların yeteneği şaşırtıyor.

Bizden de Vestel ile Beko’nun stantlarını gezme fırsatı buldum. Vestel standında hem yeni ürün akıllı telefon Venus hem de geliştirilmiş teknoloji ve tasarımlarıyla öne çıkan televizyonlar vardı. Vestel standı B2B sunumlar için dizayn edilmişti. 19’uncu kez IFA’ya katılan Vestel bu yıl özel hazırlık yapmış. Büyük ancak kompakt bir dizayn yapılarak dağıtımcıların dikkati dağıtılmamış.

Beko’nun standı şıktı. Beko ürünleriyle yapılan pişirme ve boyama aktivitesine dalmış fuar katılımcıları dalıp gitmişlerdi. Ürün tazeliği iddiasını da ortaya koyduğunu düşündüğüm “İyi fikirler iyi bitkiler gibidir her yerde yeşerirler.” diyen botanik bahçesini andıran raflar ise özgündü.

Gelelim bize; beyaz ve kahverengi eşya üretiminde bu kadar iddialı akıllı telefonlara bu kadar tutkunken teknolojine ye bir biçimiyle dokunan herkesin IFA’yı mutlaka gezmesini öneririm.

Yerel üreticiler global markalara geri adım attırıyor

Araştırmalar dünyada 7,1 milyar insan, 7,3 milyar cep telefonu var diyor. Üstüne bir de şimdilik cari açığı yıllık 52,636 milyar dolar olan ülkemizde 6 milyar dolar ile cep telefonu 2’nci büyük müsebbip. 10 milyon ithal edip 1 milyon tane de dışardan getiriyormuşuz. Kaldı ki sadece bedeli değil kullandığı enerji de cari açığa katkıda bulunuyor. Türkiye’nin ilk ve tek akıllı telefonu Venus’ü tanıtırken, “Trendler mobil der ve ülkemizdeki akıllı telefon tutkusu böyleyken mobil teknolojiyi görmezden gelmezdik.” diyor Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan ve devam ediyor: “Otomobilde bir babayiğit çıkmadı ama yıllık toplamda 30 milyon, ekranlı cihaz üretiminde 15 milyon adet kapasiteye sahip bir teknoloji şirketi olarak sahip olduğumuz deneyimle akıllı telefon üretimine geçtik.” IFA gibi dünya teknoloji devlerinin birbiriyle yarıştığı arenada bir iddiayı ortaya koymak bile başlı başına değerli. Hakim markalar, pazar dinamikleri ve rakiplerin göz korkutan büyüklüğü dikkate alındığında caydırıcı tüm etkenleri göz ardı edip bir yerden başlamak gerekiyordu.

Herkes ‘yerli malı yurdun malı’ derken biz!

“Tüm dünyada akıllı cep telefonu pazarında yerel üreticilerde artış gözlemlendiğini söyleyen İcra Kurulu Bakanı Turan Erdoğan bir de küresel gelişmeyi paylaşıyor: “Büyük telefon üreticileri yerel markalara ve üreticilere karşı pazar kaybetmeye başladı. Dünyada cep telefonu pazar dağılımına bakıldığında 2013’te yerel markaların toplam payının yüzde 40’a ulaştığı görülüyor. Bölgesinin en büyük elektronik üreticisi Vestel için bu çok önemli bir fırsat.” Üç yıl içinde 2 milyonu içerde 1 milyon ihracatta satılması planlanan Venus X ve Venus V Manisa’da Vestel City’de Türk mühendislerce geliştirilmiş. Çok uygun fiyatlarla satışa bu ay sunulacak olan Venus’ler daha başlangıçta 9 tasarım ödülü almış. Turan Erdoğan başta olmak üzere tüm Vestel ekibini uzun zamandır böylesine heyecanlı görmemiştim. Heyecan başarı, heyecan eleştirilere direngen olmak demektir. Ne diyordu Ahmet Nazif Zorlu, “Durmak yok yola devam.” Türkiye’nin ilk akıllı telefonu hepimize hayırlı uğurlu olsun.

Kaynak: Zaman

İLGİLİ HABERLER