Dört başı mamur bir kampanya dersem

TrendBlenders Mart raporuna göre toplum şirketlere ticari faaliyetle­rini layıkıyla yapmasının ötesin­de bir görev atfediyor ve hatta bekliyor: “Ey marka unutma, bu dünyayı korumak gibi bir görevin var!” Görünen o ki bu beklentiye yanıt veren şirketlerin tüketici­leri daha sadık ve hatta destekleyicisi. Bana göre Beko “Eat like a pro” kampanyasıyla müşterisine beyaz eşyada süregiden vade ve ıskonto gibi ge­leneksel bir anlayışa değil de anlamlı bir amaca bağlayarak ulaşıyor.

Zeynep Yalım Uzun Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Zeynep Yalım Uzun
Arçelik Pazarlamadan Sorumlu
Genel Müdür Yardımcısı

Beko’nun McCann Europe tarafından hayata ge­çirilen “Eat like a pro” kampanyası oldukça başa­rılı. Fikir tamam ama güçlü inancım iyi bir fikrin ancak cesur bir reklamverenle başarıya ulaşacağı yönünde. “Eat like a pro” kampanyasının lans­manını geçtiğimiz yıl Milano’da EuroCucina Fu­arı’nda izlemiştim. Devasa büyüklükteki fuardaki Beko ve Grundig standında beslenmeden koru­maya kadar her açıdan iyi örülmüş bir kampan­ya olduğunu daha önce de yazmıştım. Şimdi bir yıl sonra hem kampanyanın marka bilirliği ve satışlara ne kadar yansıdığını dinlemek hem Fe­nerbahçe Beko-Real Madrid maçını izlemek üze­re Madrid’deydik…

Kısaca kampanyayı hatırlatalım: FC Barcelo­na’nın resmi ortağı Beko, rol modeller aracılığıy­la sağlıklı gıdaların çocukların kafasındaki olum­suz imajını değiştirmeyi ve bu besinleri çocuklara sevdirmeyi hedeflemişti. Kampanyanın fikrine gelince; çok temel bir soruna, çocuklar arasında giderek artan obeziteye dikkat çekmek ve çözüm üretmek. Araştırmalar mevcut eğilim devam ederse 2025’e kadar 5 yaşın altında obezite ya da aşırı kilo sorunu yaşayanların sayısı 70 milyona ulaşacak diyor. Ebeveynler, çocukların daha sağ­lıklı beslenmesi gerektiğini biliyor ancak bunu sağlamakta zorlanıyor. Sebep ise basit; çocuklar sağlıklı yiyecekleri sıkıcı ve lezzetsiz buluyor!

Beko üretim ve satışta bulunduğu ülkelere yöne­lik yaptığı bu kampanyayı mecra olarak dijitali seçtiğinden Türkiye’de görmemiş olabilirsiniz ancak devam kampanyası Beko Erkek Basketbol Takımı ile Türkiye’de de gösterime girecek.

Barcelona’nın yıldız futbolcularının yer aldığı ve hatta hiç sevmese de Messi’nin brokoli yedi­ği reklam filmlerinin büyük ilgi gördüğü kam­panyada Fenerbahçe Beko Basketbol takımının oyuncuları da ıspanak yiyerek sağlıklı beslenme için çocuklara örnek olacak. Arçelik Pazarlama­dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, “Eminim çocuklar yıldız basketbol­cularımızın yediğini gördükçe ıspanağı daha çok sevecekler. Amacımız ailelere ve çocuklara bes­lenme okur-yazarlığı kazandırmak” diyor.

Sanırım önce anneler eğitilmeli

Kampanya öncesinde, Türkiye genelinde 3-15 yaş arasında çocukları bulunan bin 600 anneyle Şampiyonlar Gibi Beslen Araştırması yapılmış.

➞ Annelerin yüzde 73’ü çocuklarının sağlıklı ve normal kiloda olduğunu düşünüyor.

➞ Yüzde 10’u ise çocuklarının fazla kilo­lu olduğunu belirtiyor.

➞ Her 2 çocuktan 1’i spor yapmak iste­mezken her 5 çocuktan 1’i hayran ol­duğu sporcuyu örnek alıyor.

➞ Çocuklar en çok futbolcuları ve bas­ketbolculara öykünüyor.

Zeynep Yalım Uzun, “Kampanyada çocukların örnek aldığı sporcular aracılığıyla sağlıklı bes­lenmeyi, günlük fiziksel aktiviteye teşvik etmeyi istiyoruz. Fenerbahçe özellikle sosyal medya et­kileşimi açısından dünyanın önde gelen takımla­rından biri” diyor.

Adrian Botan
McCann Worldgroup Avrupa Kreatif Başkanı

Beko’nun sorumluluğu daha büyük 

Öncelikle söylemek isterim ki ortaya çıkan kampanyayla gurur duyuyoruz. Beko ve FC Barselona arasındaki iş birliği uzun soluklu bir ortaklık. Böylesi uzun soluklu bir iş birliği için de iki küresel markayı hem işlevsel hem de duygusal olarak birbirine bağlayacak bir fikre ihtiyacımız vardı. ‘Eat Like a Pro’ kampanyası Beko’ya dünyadaki aileler için sağlıklı yaşamı savunan bir marka olma misyonu ve insanların yaşamlarında anlamlı bir rol verdi.”

Bütün ayrıntılar düşünülmüş: UNICEF ile iş birliği

“Bu projede UNICEF ile iş birliği yaptık. ‘#eat­likeapro’ etiketiyle sosyal medyada yapılan her paylaşım için Beko 1 euro bağış yapıyor. 10 günde 1 milyon paylaşım yapılınca obeziteyle mücadele için UNICEF’e 1 milyon euro bağışlandı. Projenin Türkiye ayağında da UNICEF ile iş birliği yap­mak için görüşmelerimiz sürüyor” diyen Uzun kampanyanın öncesi ve sonrasını rakamlarla da ifade ediyor.

Marka bilinirlik oranları

2018 yılında Avrupa’da Beko’nun toplam mar­ka bilinirliği bir önceki yıla göre 2,2 puan artışla yüzde 65,4’e çıkmış. Almanya’da marka bilinirli­ği 6 puan artışla yüzde 59, Rusya’da 5 puan artış­la yüzde 74, Türkiye’de 6 puan artışla yüzde 97, İtalya’da 7 puan artışla yüzde 57’ye yükselmiş.

Sponsorluk Bilinirliğine gelince; FC Barcelona sponsorluk bilinirliği Avrupa’da 3,9 artarak yüz­de 17,7’ye dünya genelinde ise 4,7 artarak yüzde 19,9’e yükselmiş.

Ve sonuç:

Beko; Avrupa solo beyaz eşya pazarının lideri, İn­giltere ve Polonya’da toplam pazarın, Fransa’da solo beyaz eşya pazarının lideri. 2019 büyüme beklentisine gelince; Arçelik’in konsolide ciro­sunda TL bazında yüzde 25 artış bekleniyor

BEKO’NUN ADET BAZINDA 2018 PAZAR PAYLARI

➞ Beko’nun Avrupa’daki toplam pazar payı bir önceki yıla göre 0,4 puan yükseldi.

➞ 2018 yılında İngiltere’de yüzde 2 pazar payı kazandı.

➞ Rusya’da pazar payı 0,7 puan artışla yüzde 5,5 olarak gerçekleşti.

➞ İtalya’da pazar payı 0,6 puan artarak yüzde 8 olarak netleşti.

Dünyaca ünlü futbolcu Lionel Messi’ye o sevmediği brokoliyi yediren reklam filimini yandaki QR kodu okutarak izleyebilirsiniz…

 

İLGİLİ HABERLER