Doğruluğu kanıtlanmış “akıllı büyüme stratejileri”

Günseli ÖZEN

Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Özgür Maraş şirketin kuruluşuyla beraber, 2016’da gö­reve başlamış. Uzun yıllara da­yanan bir finans kariyerine sahip…
PAYLAŞ

Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Özgür Maraş şirketin kuruluşuyla beraber, 2016’da gö­reve başlamış. Uzun yıllara da­yanan bir finans kariyerine sahip olan Maraş, ilk iş olarak şirketin iş yaptığı alan­lardaki yatırımları finansal riskler açısından tek­rar değerlendirmek ve “Her alanda büyüme ye­rine, alınan risklerle orantılı kâr edilen ve değer yaratan alanlarda “Akıllı Büyüme Stratejileri”ni devreye almak olmuş. Maraş “Bu sene özelikle ikinci el otomobil ticareti alanındaki online giri­şim ikinciyeni.com’a, şirket içi digital girişimler ‘Bulur’ ve ‘Praticar’ ile saatlik kiralama olarak bilinen, kulanbırak ve kullandığın kadar öde felsefesiyle çalışan ‘MOOV’ girişimlerine önemli yatırımlar yaptık” diyor.

Geleceğe yönelik yatırımlar yeni ürünler olarak ortaya çıkarken Genel Müdür Özgür Maraş bu­günden tedbiri elden bırakmayıp dövizle borç­lanmayı ciddi biçimde azaltmış.

Finansı yönetmek önemli ama bir o kadar önem­li olan yeni çağın gereklerini önceden görerek ürün geliştirmek. Garenta dijital platformda iş yapmayı ve kritik iki yetkinliği kullanmayı Özgür Maraş’ın birikimiyle yakalamış gözüküyor.

Yeni nesil için yeni nesil ürünlere yeni nesil satın alma süreci

Garenta’da geleneksel ürünlere ulaşmak için di­jital markalar yaratılmış. Sonuçlar ise şaşırtıcı!  İşin özü insanların ulaşım ihtiyaçlarını karşıla­mak. Ancak gerek kiralamak gerek sahiplenmek için farklı alternatif modeller geliştirmek gere­kiyor. Günümüz tüketicisinin daha iyi, hızlı ve pratik hizmet alma isteği hizmetleri dijitalleştir­meyi gerekli kılıyor.  ikinciyeni.com bu ürünlerden biri. 270 binden fazla üyesi bulunan ikinciyeni.com üzerinden ta­mamen online açık arttırmayla günde ortalama 200 araç satılmaya başlanmış.

Hizmette kusur bulamayacaksınız

Praticar’ın sloganı iddalı; “Siz aracınızın sefasını sürün, Praticar tüm sorunlarınızı çözsün” Peki ama nasıl?  Aplikasyon üzerinden çalışan Praticar’ı kullan­mak isteyenlerin uygulamayı indirip araç bilgi­lerini girmeleri yeterli.

Ya sonra;

➞ Praticar uzmanları gelip aracı alıyor, yetkili servise götürüp gereken bakımın ne olduğunu tespit ettiriyor. Bütün bunları yaparken ekstra masraflar da dahil minimum maliyetleri bulu­

yor. Bu da yetmiyor eğer gelecekte zamlardan etkilenmek istemiyorsanız hem yedek parçaları hem de bakım paketini bugünden satın alabili­yorsunuz.

➞ Sisteme eklenen verilerle muayene, bakım veya lastik değişim zamanları da ücretsiz hatır­latılıyor. Diğer yandan garantisi bitmiş araçlar da ihmal edilmiyor.

➞ “Tatilde kendi aracımı kullanmak isterim” di­yenler için de bir hizmet kalemi var. 2 ila 5 gün içerisinde araçları kendilerine ulaştırılıyor.

➞ Praticar uygulamasını bugüne kadar 20 bin kişi indirmiş. Uygulama İstanbul ağırlıklı olarak başlamışsa da önümüzdeki dönemde tüm bölge­lere yayılması hedefleniyor.

“Araç sahibi olmak istemiyorum” diyenlere de çözüm var

Araç satın almanın tüketicilere getirdiği mali yükler malum. Kiralamanın çok daha avantajlı bir yöntem olduğu ortada. Y kuşağı da araç sa­hibi olmak yerine, kiralamayı tercih ediyor.

Saatlik araç kiralama ise dünyada bir trend olarak yaygınlaşıyor. Garenta müşterileri de bundan böyle sadece ihtiyaç duydukları zaman diliminde kiralama yapabilecekler.

➞ MOOV by Garenta da ücretsiz indirilen bir aplikasyon üzerinden çalışıyor. Kullanılmak is­tenen araç müşterinin istediği lokasyonda tes­lim edilip MOOV by Garenta’nın hizmet alanı içerisinde istedikleri lokasyona bırakabilecek. Araçlar yaklaşık 10-12 dakika içinde belirtilen adrese gidebiliyor.

➞ Araçlar aplikasyon üzerinden anahtarsız ola­rak açılıp kapanıyor. Yurt dışında geliştirilmiş bir IOT cihazı ile de araçlar her an izlenebiliyor.

➞ Kullanım esnasında yakıtı bitenlere en yakın çözüm Petrol Ofisi. Kullanıcılar PO’dan ücretsiz dolum yapabiliyor.

➞ MOOV by Garenta da ilk etapta İstanbul, İzmir, Çeşme ve Bodrum’da şimdilik 700 araçla hizmet veriyor. İl sayısını artırmak he­defleniyor.

➞ Bugüne değin mobil uygulamayı 40 bin kişi indirmiş, hizmeti deneyimleyenlerin yüzde 70’i ise hizmeti tekrar kullanıyor.

PAYLAŞ