Ciddiyeti bir kenara bırakın, çocukların penceresinden bakın!

Ali GÜRAK

Kids marketing alanında kariyer yapmak için aranan nitelikler, belirli noktalarda dijital pazarlama yeteneklerine de sahip olması gerekiyor. Şimdi dilerseniz sahip…
PAYLAŞ

Kids marketing alanında kariyer yapmak için aranan nitelikler, belirli noktalarda dijital pazarlama yeteneklerine de sahip olması gerekiyor. Şimdi dilerseniz sahip olunması gereken nitelikleri bu yazımızda yorumlayalım.

Öncelikli olarak, bir kids marketing profesyoneli, günün ve geleceğin potansiyel trendlerini çok yakından takip etmeli. Gündemden haberdar olmalı ve pazarlama stratejilerini bu trendler ışığında belirlemeli. Bu trendlerin reklam ve dijital reklam stratejilerine uyarlanması son derece önemli tabi bunları uyarlarken, çocukların da içinde yer alabileceği planlar tasarlayabilmeleri bu işin en kritik kısımlarından biri. Kids marketing penceresinden bakarak, bu tür içerikleri oluşturduklarında, hem hedef kitleye daha rahat erişebilirler hem de yaptıkları çalışmaların daha somut bir hal almasını sağlayabilirler.

“Çılgın projeler” kazandırmalısınız

Bir diğer önemli konu ise yaratıcılık. Bir reklam içeriğinin yaratıcılık konusundaki başarısı, erişim ve etkileşim konularındaki başarısını doğrudan etkileyecektir. Yaratıcılık konusunda, birçok pazarlama uzmanı, çoğu insanın “çılgınca” olarak nitelendirdiği fikirleri hayata sokma konusunda çok isteklidir. Bu fikirlerin getireceği kazanımın ve sonrasında yaşanacak olan hazzın farkında olanlar, bu kariyerde basamakları çifter çifter atlayacaktır. Bunu, baktığınızda gülümsemenizi sağlayacak güzel bir örnek ile taçlandırabiliriz.

McDonald’s markasının maskotu olan Ronald McDonald’ı ismen olmasa da herkes bilir ancak bunu çok daha yaratıcı bir fikir ile Baby Ronald olarak düşünmek ve hayata geçirmek ancak Leo Burnett gibi yaratıcı ve cesur bir pazarlama dehası tarafından yapılabilirdi. Leo Burnett, bu ve benzeri çalışmaları ile marketing konusunda örnek alınabilecek en başarılı isimler arasında yer alıyor. Baby Ronald ise kids marketing adı­na verilebilecek en etkileyici projelerden biri olarak nitelendirilebilir.

mcdonalds

Örnek olarak gösterilebilecek bir diğer önemli çalışma ise Çocuk Sağlık Örgütü (Child Health Foundation) tarafından yapılan bir farkındalık çalışması oldu. “Sigara içen ebeveynlerin dikkati daha iyi çekilemezdi” dedirten bu çalışmada verilen mesaj ise son derece açık oldu.

“Ebeveynleri sigara içen çocuklar cennete daha çabuk gider!” mesajı, sigara içen anne ve babalar için ciddi bir uyarı olma özelliği taşıyor.

Mesajınızı hikayeleştirmeniz lazım

Bu örneklerin sonrasında ise bir kids marketing profesyonelinin sahip olması gereken özellikle­re, storytelling yeteneği ile devam edebiliriz. Bir reklam çalışmasını hikayeleştirebilmek, bu konuda sahip olunması gereken önemli nitelik­lerden biridir. Kids marketing alanında başarılı olabilmek için bu niteliğe sahip olmak ve bunu kullanabilmek gerekiyor.

Audi’nin 2017 yılının ilk dönemlerinde #Dri­veProgress etiketi ile başlattığı reklam çalışmasında kullanılan Big Game Campaign: “Daugh­ter” isimli çalışma, bir reklamın veya mesajın hikayeleştirilerek nasıl verilebileceğini gösteriyor. YouTube’da yer alan Audi USA kanalın, bu reklamın yaklaşık 13 milyon defa izlenmiş olması da hem markanın hem de bu reklamın ne kadar başarılı olduğunu ve ilham kaynağı olabileceğini gösteriyor. Kids marketing konusunda en başarılı markalardan biri olan Lego’nun da bu yazı da yer alması kaçınılmaz. Lego’nun “Let’s Build” isimli reklam çalışması, hem yaratıcılık hem de story­telling niteliklerini aynı anda sunuyor.

Çocukların ve büyüklerin en büyük ortak noktalarından biri olan Lego’nun bu reklamında, oyuncaklar etrafında kurulan baba-oğul ilişkisinin çocuk gözüyle görünmesi ve anlatılması ile dikkat çekmeyi fazlasıyla başarmış durumda.

Konu ve iş alanı ne olursa olsun, takım oyunu konusunda beceri sahibi olmak daima kazandıran niteliklerden olacaktır. Bu durum kids mar­keting için de su götürmez bir gerçek. Yapılan ve tasarlanan projelerde en verimli şekilde yer alıp, ekibin bir parçası olmak profesyonelliğe giden yoldaki önemli kilometre taşlarından biridir.

Doğru analiz hayat kurtarır

Hedef kitleyi tanımak, başarılı olacak bir çalışmanın anahtarlarından biridir. Başarılı bir marketing kariyeri için çalışma yaptığınız hedef kitleyi tanıyıp, en doğru mesajı en doğru şekilde işlemek en önemli konu başlıklarından biridir. Hedeflenen kitle ile içerik arasında bir ilişki kurulabildiği sürece, o içerik ve reklam çalışması başarılı olmuş demektir. Aksi durumda ise çalışma ne kadar iyi olursa olsun, hayal edilen sonuçlara ulaşmak bir hayalden öteye geçemez.

Yukarıda bahsettiğim örnekler ve nitelikler, kids marketing profesyonellerinin sahip olması gereken veya sahip olduklarında ciddi anlamda kariyerlerine olumlu etkisi olacak detaylar arasında yer alıyor. Bunları uygulayabilmek ve çalışmalara yansıtabilmek, gelecekte marketing ve göz bebeğimiz olan kids marketing alanında çalışmalarıyla adından söz ettirecek bir profes­yonel olmanıza yardımcı olacaktır.

PAYLAŞ