Bir deneyim fırtınası: Batman v Superman!

DC Comics ve Marvel’in önderliğinde 2012 yılında televizyon dizileri, çizgi filmler ve sinema filmleriyle süper kahraman konsepti hayatımızın odak noktası haline geldi. Kahramanlar dünyasının iç içe ve paralel evrenlerde geçmeye başlaması, ortak projelerde birbirlerine yardıma koşmaları ve hikayelerin aynı düzlemde ilerlemesiyle birlikte daha da gerçeklik kazandı. Bu filmle birlikte çok yeni bir boyuta ve zirveye taşındı olay. Daha önceki yazılarımda bahsettiğim gibi deneyim pazarlamasında en önemli nokta tüketicinin bir marka ideolojisi ve hikayesi içinde kendine yer bulabilmesidir. Tüketiciler kendileriyle duygusal bağı yakalayabilen markalara sempati duyarlar ve kendi dünyalarında yer verirler. Bu noktada en önemli taşıyıcı platform süper kahramanlardır. Çocukluğundan başlayarak her bireyin örnek aldığı ve kendine rol model seçtiği bir kahramanı vardır. Bu noktada lisans anlaşmalarıyla birlikte kahramanların gücünü yanına alan duygusal bağ konusunda tedarikçisine kısa yoldan bağlanmanın yolunu gider. İşte bu çerçevede 2016’nın en büyük filmi ve en geniş iletişim imkanına Türk Havayolları “Batman v Superman” filminin globalde ana partneri olarak çok büyük bir başarıya imza attı. Bu lisans anlaşması Warner Bros Tüketici Ürünleri Türkiye temsilcisi Lisans A.Ş.’nin çalışmalarıyla gerçekleşti. Tüm  dünyadaki dev marka ve ajansların sıraya girerek talip olduğu bu yılın iletişim olayındaki lisans, sponsorluk ve ürün yerleştirme kapsamındaki bu anlaşmadaki Türk imzası bizleri çok gururlandı ve hem markanın iletişiminde hem de Türkiye’nin tanıtımında öncü rol oynadı. Film yeni vizyona girdiği için gişe sayılarını bilmesek de bu yılın en çok izlenen filmleri arasına gireceğine kesin gözüyle bakılıyor. Bu da dünya çapında milyonlar hatta milyarlarca kişiye ulaşması anlamına geliyor.

 

Gotham ve Metropolis’e seferler başladı…

 

Ancak asıl başarı bu işbirliğinin devamında gerçekleşen iletişim çalışmaları oldu. THY’nin hikayenin geçtiği Gotham ve Metropolis şehirlerini gerçek dünyaya taşıması, hayali de olsa Gotham ve Metropolis’e uçuş düzenlemesi ve Ben Af eck ve Jesse Eisenberg ile çektiği reklam filmiyle tüm dünyada büyük ses getirdi. New York’un ardından Londra’da gerçekleştirdiği dünya galalarıyla de deneyimini devam ettirdi. Deneyimi eş zamanlı olarak mil programı kartlarına, basılı malzemelerine ve hatta iç iletişimine taşıdı. Çalışanlarına ve müşterilerine Gotham, Metropolis ve onları koruyan süper kahramanlarını yaşattı.

 

Aynı iletişim çalışmaları özellikle ABD’de lisanslı sabit tematik alanlarla çok sık kullanılıyor. Örneğin Orlando Disneyland’ın içinde Chavrolet, Simens gibi markaların sponsor olduğu atraksiyonlar yer alıyor. Aynı şekilde Universal Studioları içinde Coca-Cola ve McDonald’s gibi markaların deneyim alanları yer alıyor. Türkiye’de ise bu deneyime ortak olma çalışmaları Akasya Alışveriş Merkezi’nde yer alan Kidzania içinde THY, Coca-Cola, Ülker, Simpaş ve Teknosa gibi markalar yer alıyor. Geleceğin satın alma karar vericileri olan çocuklarla iletişim ve bağ kurma şansı yakalıyorlar. Disneyland’da aldığım yaratıcılık, hikaye anlatımı ve innovasyon eğitiminde öğrendiğim tema yaratımının önemini bir kez daha gördüm. Sadece bir teknoloji ya da dekorun total deneyime yeterli olmadığı ve bu deneyimi ilerletmek için pek çok bileşenin birlikte ilerlemesi gerektiğini gördüm. Hikayenin başlangıcı, tarihi, gelişimi ve geleceği tam bir film gibi storyboardlarla planlanmalı. Peki, bu yöntem nasıl ilerliyor? Bunu sizlere bir vakka üzerinden anlatmak istiyorum.

 

Maksimum bir kahramanlık deneyimi

 

Az önce bahsettiğim “Batman v Superman: Adaletin Şafağı” filmi için Marketing Toys olarak bizler de Lisans A.Ş. ile etkinlik hakları için lisans anlaşması yaptık. Yılın en büyük iletişim imkanı olan ve içeriğinde çok fazla etkinlik ve deneyim fırsatı sunan filmin emasını ve konseptini çıkarmaya başladık. Sonrasında proje ortağımız AG Event ile birlikte bu lisansı AVM’lerde deneyim alanı olarak taşımaya karar verdik. Ali Bey ile sadece bir AVM etkinliği değil birlikte bir deneyim merkezi oluşturmak için 2015’in ilk çeyreğinde kolları sıvadık. 3D balmumu karakter heykelleri, Augmented Reality uygulamaları, filmden replikalar, kamera arkası sahneler ve ABD’den bu iş için özel getirilen teknolojileri özel tasarlanmış Gotham sokaklarıyla ilk olarak Zorlu Center’da filme hayat verdik. Böylelikle AG Event ile birlikte gerçekleştirdiğimiz bir başka proje olan Küçük Prens etkinliği sonrası bu alanda yapılan 360 derece iletişim platformu ve deneyim tasarımını bir kademe daha üste taşıdık.

 

Peki, aşama aşama anlatırsak nasıl bir tematik alan ve hikaye yaratarak işin deneyimini maksimuma çıkartabiliyoruz? Biz aramızda Marketing Toys çalışanlarına tek bir isim vererek “Dreamer” diyoruz yani hayalciler. Proje o simizde farklı disiplinlerden; güzel sanatlar, mimarlık, endüstriyel tasarım ve mühendislik bölümlerinden oluşan tasarım ve uygulama ekibimiz yer alıyor. Tasarıma başlarken ilk yaptığımız projenin storyboard’larını çıkartmak oluyor. Filmdeki akışın ve önemli sahnelerin yerleri belirleniyor. Akış sırasına göre yürüme yoluna yerleştiriliyor. Kalabalığın akış kontrolü düzenleniyor ve yürüyüşü zaman planına ve hikaye akışında atlama yapmamasına özen gösteriliyor. Dekorlar ve yer gra kleriyle de hikayenin dünyası 3D olarak aktarılıyor. Sonra bu dekorlara teknoloji aktarılıyor. Tabii ki birçok hikayede yer alan zaman ötesi yolculuk gibi ya da fiziken mümkün olmayan kahraman özellikleri ya da uzay yolculuğu gibi gerçek dışı aktiviteler teknolojiyle sanal gerçekliğe taşınıyor.

 

Batman misiniz yoksa Superman mi?

 

Batman v Superman deneyim alanı ise Zorlu Center’da önce bir sergi alanıyla başlıyor. Katılımcılar 3D karakterler, filmin çekiş aşamasındaki görüntüler, karakterlerin kullandığı replikalar ve bu filme gelene kadar Batman ve Superman’in geçirdiği tasarım gelişimi ve kişisel hikayeleri anlatılıyor. Sergi alanına çok yeni bir yüz değiştirme teknolojisi olan Morph ile katılımcılar istedikleri kahramana dönüşerek hikayeye adım atıyor. Sonra etkinlik alanına geçiliyor. Gotham sokaklarında adım atmadan kontainerdan yapılmış kiosk ile önce kahramanlarını seçiyor ve Augmented Reality ile kahraman kostümlerini giyiyorlar. Sonrasında Batmobile ile Gotham sokaklarında sürüş keyfini yaşıyorlar. Hemen bir sonraki adımda Supermen gibi göz bebeklerini takip edebilen yeni teknolojimizle gözlerinden lazer çıkartarak hede eri vurabiliyorlar. Gotham maketi içinde Batmobil replikasını kullanıyorlar. Son olarak da ABD’den gelen “air gun”lar ile Batman ve Superman olarak karşılıklı eğlenceli bir mücadeleye girişiyorlar. Ayrı bir alanda ise çocuklar için maske boyama atölyesi, hand motion kiosku ile Batman uçuşu ve sevdikleri kahramanların dövmesini yaptırma şansını yakalıyorlar. Sonuç olarak üç yaştan başlayarak her yaş grubu için Zorlu Center ev sahipliğinde sevdikleri karakterlerin dünyasına giriş şansı yakalıyorlar. Filmin içine girerek hikayenin bir parçası oluyorlar ve Zorlu Center’dan birer kahraman aurası ve birer anıyla ayrılıyorlar. Bütünleşik iletişim ve temayla sadece etkinlik yapmadık; Zorlu Center ziyaretçilerine bir anı armağan ederek Zorlu Center ile duygusal bağ kurmalarını sağladık.

İLGİLİ HABERLER