Yapı Kredi Digitalent reklamı Google’da başarı hikayesi oldu

Yapı Kredi, üniversite 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı, genç yetenek programı Digitalent’ın YouTube reklam kampanyası ile Google tarafından başarı hikayesi olarak ele alındı.

Yapı Kredi, içgörü ve doğru hedefleme odaklı iletişimi sayesinde Digitalent için başvurularını geçtiğimiz yıla göre yüzde 295 oranında artırdı. Digitalent’ı bir ana reklam filmi ve dört adet teaser film ile duyuran banka, öğrencilerin staj programlarını kariyerleri için önemli, ancak fotokopi çekmek gibi mesleki anlamda hiçbir fayda sağlamayan işlerle dolu gördükleri fikrinden yola çıktı. Üniversitelerin çevresinde yer alan ünlü fotokopicilerin bizzat kendilerini teaser reklam filmlerinde oynatan Yapı Kredi, böylelikle kendi günlük hayatlarında kampüs çevresinden tanıdık yüzler gören öğrencilerin dikkatini çekti. Teaser reklam filmleri öğrencilerin ilgisini, “Yapı Kredi Digitalent programında gerçek iş deneyimi edinerek iş hayatına 1-0 önde başlarsınız” mesajının verildiği ana reklam filmine yönlendirdi. Ana reklam filminde ise herkesin övdüğü, harika bir fotokopi çekerek kariyer basamaklarını hızla tırmanmanın hayalini gören bir gencin hikayesi anlatıldı.

İletişimin ana mecrası YouTube olarak belirlenirken, TrueView In-Stream reklam modelinden ve yakın ilgi alanı, özel amaç ve yaşamdaki önemli olaylar kitle hedeflemelerinden faydalanıldı. Aynı zamanda Görüntülü Reklam Ağı’nda da reklamlar desteklendi. Kampanya süresince gelen başvuruların yüzde 20’si Google ürünleri üzerinden alındı. YouTube’da erişim 5 milyonu aşarken, bu erişimin yüzde 58’i mobil cihazlardan gerçekleşti. Yapılan Brand Lift araştırmasında da reklamın hatırlanmasında yüzde 20 oranında artış olduğu görüldü. Bu sene için 50 öğrencinin kabul edildiği Yapı Kredi Digitalent’a, Türkiye’nin en iyi üniversitelerinden gelen başvuru oranı yüzde 295 oranında arttı.

İLGİLİ HABERLER