XCO’18 ile bomontiada “Deneyim Adası”na dönüştü

Marketing Türkiye’nin bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’18’de deneyim fırtınaları esti. Müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak amacıyla düzenlenen XCO’18 “Deneyim Ekonomisi” temasıyla 24 Mayıs Perşembe günü bomontiada’da gerçekleşti. Zirvede UX’ten (User Experience) CX’e (Customer Experience) kadar deneyimin tüm alanlarındaki en son gelişmeler katılımcılarla paylaşıldı. Pek çok aktivitenin gerçekleştirildiği etkinlikte katılımcılar deneyim dolu bir gün yaşadı.

Geniş bir içerik yelpazesine sahip zirvede bankacılık sektöründen yeme içme sektörüne kadar pek çok alanda deneyim tasarımı çalışmalarındaki en son trendler katılımcılarla paylaşıldı. Shopper marketing’den yeni nesil perakendeye, değişen tüketici beklentilerinden değişen kurumsal kültüre pek çok konunun konuşulduğu Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’18’de deneyim tasarımının en yetkin isimleri zirvenin katılımcılarıyla bir araya geldi. “Fark yaratan bir deneyim” yaşatma iddiasını ete kemiğe büründüren zirvenin hemen ardından gerçekleştirilen A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile 37 kategoride “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” ödüllerine kavuştu.

İş dünyasının ortak paydası “Müşteri Deneyimi”

Zirvede “Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Servis Tasarımı” konularında vizyon yaratmak amacıyla pek çok farklı konu ele alındı. XCO’18, Ana Sponsoru Vodafone’nun Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Ebru Özgüç’ün “Merhaba’nın Hikayesi” ve XCO’18’in içerik destekçilerinde Fjord İstanbul İş Tasarımı Direktörü Selim Aykut’un “Değişen Teknoloji Işığında Deneyim Tasarımının Yarını” sunumlarıyla güçlü bir açılış yaptı. Devamında Etiya Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Aslan Doğan yapay zeka teknolojilerini anlattığı sunumunda müşteri deneyiminde yapay zeka çözümünün çığır açacağına vurgu yaptı.

Deneyimde yeni boyut

Arçelik Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı Yöneticisi Özgür Mutlu Öz Deneyimin yeni boyutunu katılımcılarla paylaşırken I-AM Group Yönetici Direktörü Jon Blakeney ile perakendenin geleceğine yolculuk yapıldı. Yapı Kredi İnovasyon ve Müşteri Deneyimi Direktörü Erkut Baloğlu’nun “Müşteri Deneyimi Tasarımında Personaların Rolü ve Geleceği” konuşmasında deneyim tasarımının kilit kodlarını paylaştı. “Rekabet Ortamında Yaratıcı Pazarlama Stratejileri” isimli konuşmasıyla Tahincioğlu Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü İlyas Katırcı da rekabet ortamında orijinal stratejilere ulaşmanın yollarını katılımcılara aktardı.

Deneyimin kalbi “Deneyim Adası”nda attı

İki yıl sanat dolu bir atmosferde gerçekleşen Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO bu yıl tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda hayat buldu. Konuşma aralarındaysa katılımcılar pek çok etkinlikle deneyim dolu anlar yaşadı. Katılımcılara unutulmaz anlar yaşatan deneyim atölyelerinde koku yolculuğundan, ünlülerle enstrüman çalmaya ve üçüncü nesil kahve deneyimlerine kadar hem keyifli hem de eğitici etkinlikler gerçekleşti.

XCO katılımcıları tecrübeyi deneyimledi

Öğle saatlerine gelindiğinde de Arçelik Perakende Deneyim ve Uygulama Yöneticisi Cem Ünaldı “Deneyim Mağazasına Giden Yol” adlı sunumuyla XCO’ya damga vururken hemen ardından BiggPlus Grubu İcra Kurulu Başkanı M. Enis Karslıoğlu “Müşteri Deneyiminde Dijital Teknolojilerin Etkisi”ni anlattığı konuşmasında çok değerli bilgiler paylaştı. BKM Kartlı Ödeme Sistemlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cenk Temiz “Troy’un Hikayesi: Deneyim ve Birikim ile Yerel Marka Yaratmak” adlı sunumuyla tecrübe ve analizlerini katılımcılara aktardı. Colin’s Pazarlama İletişimi Müdürü Aytaç Dalyan ise eğlenceli sunumunda Colin’s’in yurt dışı yolculuğunu ve bu yolculukta deneyimin önemini anlattı.

Aytaç Dalyan’ın sunumunun ardından katılımcılar Vaillant Türkiye Pazarlama Direktörü Hazım Bumin’den müşteri memnuniyetinin püf noktalarını dinledi. sahibinden.com İş, Servis ve Müşteri Deneyimi Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Bora Biçer müşteri deneyimini güçlendiren teknolojileri katılımcılara aktarırken Amgen Türkiye Pazara Erişim ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Bilgen Dölek “Tedavi Sürecinde Biyoteknoloji Deneyiminin Paylaşılması” isimli konuşmasıyla sağlık sektörünün geleceğine ışık tuttu. DRD Ürün Yönetimi ve Pazarlama Direktörü Özgür Kara “Otomobil Sahipliğinde Dönüşüm”, Koçtaş Pazarlama Direktörü Ebru Darip “Ürün Yerine Deneyim Sunmak”, Ouchhh Kurucusu ve Direktörü Ferdi Alıcı “Yapay Zekanın Yeni Medyadaki Şiirsel Yolculuğu” konuşmasıyla bu seneki XCO’yu güçlü bir finalle sonlandırdılar.

_N5A0680

Müşteri yolculuğuna deneysel bakış

Salon Babylon’da sektörün önde gelen isimleri konuşmalarına devam ederken Salon ATÖLYE’de gerçekleştirilen workshoplar da bir o kadar renkli ve eğlenceli sunumlara sahne oldu. Deneyim ajansı I-AM global ölçekte projelere imza atan TAV Havalimanları ile birlikte verimli bir workshop gerçekleştirdi. Katılımcılar AdColony Londra ofisinden EMEA Kreatif Direktörü Cemal Günüşen’den mobil reklamcılığın geleceğini dinlerken kullanıcı deneyimi çalışmalarının ekonomiye katkılarını Userspots Kurucu Ortağı Mustafa Dalcı’dan anlattı. “Gerçek Zamanlı Veri ile Müşteri Deneyimi” Tick Tock Boom Proje Koordinatörü Fırat Özak ile keşfedilirken mükemmel müşteri deneyimiyle marka elçisi yaratmanın ayrıntılarını Yatsan Stratejik Pazarlama ve Ürün Yönetimi Direktörü Timur Öztürk ve Yatsan Tasarımcısı Cenk Mommarje aktardı.

XCO’18’in tüm konuşmacıları:

Açılış Konuşması – Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen

Aslan Doğan – AI yapay zeka: Deneyim 2.0’a hazır mısınız?

Aytaç Dalyan Küresel Deneyim Markası

Bilgen Dölek – “Sağlığa Giden Yolda Hastanın Hikayesi” – Tedavi Sürecinde Biyoteknoloji Deneyiminin Paylaşılması

Ebru Darip – Ürün Yerine Deneyim Sunmak

Bora Biçer – Müşteri Deneyimini Güçlendiren Teknolojiler

Cem Ünaldı -Deneyim Mağazasına Giden Yol

Cenk Temiz – Troy’un Hikayesi: Deneyim ve Birikim ile Yerel Marka Yaratmak

Ebru Özgüç – Vodafone Sunar: “Merhaba’nın Hikayesi

M. Enis Karslıoğlu – Müşteri Deneyiminde Dijital Teknolojilerin Etkisi

Erkut Baloğlu – Müşteri Deneyimi Tasarımında Personaların Rolü ve Geleceği

Ferdi Alıcı – Yapay Zekanın Yeni Medyadaki Şiirsel Yolculuğu

Hazım Bumin – Kendinizi Unutturacak Kadar Memnun Eder Misiniz Müşterinizi?

İlyas Katırcı – Rekabet Ortamında Yaratıcı Pazarlama Stratejileri

Jon Blakeney – ‘The Convergence Continuum’: Perakendenin Geleceği

Özgür Kara – Otomobil Sahipliğinde Dönüşüm

Özgür Mutlu Öz

Selim Aykut – Değişen Teknoloji Işığında Deneyim Tasarımının Yarını

Cemal Günüşen – Mobil Reklamcılığın Geleceği: Kullanıcı Deneyimi

Mustafa Dalcı – Kullanıcı Deneyimi Çalışmaları Ekonominize Ne Katar?

Fırat Özak – Gerçek Zamanlı Veri İle Müşteri Deneyimi

Ertan Boğa – Mükemmel Müşteri Deneyimi ile Marka Elçilerinizi Yaratın

Cenk Mommarje – Yatsan Designer

A.L.F.A. AWARDS 2017

XCO’18’den kareler:

_N5A0312 _N5A0347

IMG_8806

_N5A0513 _N5A0528 _N5A0596 _N5A0599 _N5A0688 _N5A0706 _N5A0740 _N5A0819 _N5A0862 _N5A0913 _N5A0949 _N5A0498 _N5A0400

IMG_9127

IMG_8840 IMG_8915 IMG_8941 IMG_8994 IMG_9028 IMG_9119 _N5A0474 IMG_9180 IMG_9262 IMG_9285 IMG_9292 IMG_9349 IMG_9373 IMG_9386 IMG_9431

 

İLGİLİ HABERLER