Tüketiciler yılbaşında ne yapacak?

Facebook’un yılbaşı gibi tatil dönemlerinde ailelerin ve arkadaşların bir araya geldiği dönemleri inceleyen ve 34 ülkenin verilerine dayanan araştırmasına göre kullanıcıların yüzde 59’u yılbaşında alışveriş deneyimini farklılaştırmak, yüzde 40’ı ise online alışveriş yapmak istiyor.

Yılbaşı gibi tatil dönemlerinin ailelerin ve arkadaşların bir araya geldiği önemli anlar olduğunu hatırlatan Facebook, pazarlamacıların bu dönemde başarılı olmalarına yardımcı olacak bir araştırma yaptı. 34 ülkenin verilerine yer verilen araştırma kapsamında aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 21 pazarda ilgili anketler gerçekleştirildi. Facebook’un bulgularına göre katılımcıların yüzde 59’u bu yıl farklı bir şekilde alışveriş yapmayı planlıyor. Bunu söyleyenlerin yüzde 53’ü farklı kanallar üzerinden alışveriş yapacaklarını bildirirken, yüzde 40’ı geçtiğimiz yıla oranla bu yıl daha fazla online alışveriş yapacaklarını dile getiriyor. Türkiye’de farklı bir şekilde alışveriş yapmayı planlayanların oranı yüzde 79 iken, online kanallara daha fazla yöneleceğini dile getirenlerin oranı ise yüzde 55.

Türkler tatil lafını duyunca aileyi hatırlıyor

Araştırma kapsamında Türkiye özelinde ortaya çıkan diğer sonuçlar ise şu şekilde sıralanıyor:

• İnsanlar alışveriş için yeni kanallar arıyor: Katılımcıların yüzde 79’u bu yıl farklı bir şekilde alışveriş yapmayı planlıyor

• Mobil, önlenemez şekilde yükselmeye devam ediyor: Türkiye’de, geçtiğimiz Aralık ayında bildirimlerin, fotoğrafların ve videoların yüzde 65’i mobil cihazlar üzerinden oluşturuldu. Buna paralel şekilde tatil alışverişlerinin de yüzde 19’u mobil cihazlar üzerinden yapıldı. Geçtiğimiz Aralık ayında mobilden 1,9 kat daha fazla bildirim, fotoğraf ve video paylaşıldı.

• Katılımcıların yüzde 77’sinin aklına tatil deyince aile geliyor. Bunu yüzde 64 ile seyahat, yüzde 45 ile yeme-içme ve yüzde 31 ile hediye almak izliyor. Katılımcıların yüzde 44’ü ise kendilerine tatil hediye edilmesini istiyor.

İLGİLİ HABERLER