The ONE Awards’da “Yılın İtibarlıları” ödüllerine kavuştu

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde kazananlar 8 Ocak 2019’da Raffles İstanbul’da düzenlenen görkemli bir törenle “Yılın İtibarlısı” ödülüne kavuştu. TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik’in “Onur Konuğu” olduğu gecede 2018 yılının en çalışkan markaları yine halkoyuyla belirlenirken markaların bu başarısındaki paydaşları olan ajanslar da ödüllendirildi. The ONE Awards’un 5’inci yılında üst üste farklı kategorilerde toplam 6 ödül alan Beko “Büyük Ödül”ün sahibi oldu. Ak Enerji, LC Waikiki ve Hepsiburada ise bu yıl 3’üncü defa The ONE Awards ödülünü almaya hak kazandı.

Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin gerçekleş­tirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla ha­zırlanan “The ONE Awards Bütünleşik Pa­zarlama Ödülleri”nde sonuçlar belli oldu. 12 ilde toplam bin 200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüş­meler sonucunda 34 sektörün yıl içinde itibarını en çok artıran markaları ve bu başarıya ortak olan paydaşları, 8 Ocak 2019’da Raffles İstanbu’da gerçekleştirilen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu.

İlk kez 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda 2016 yılı Ocak ayında ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilmiş, kategori sayısı 32’ye çıkarılmıştı. The ONE Awards 5’inci yılında 34 kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markaları ve paydaşlarını ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi.

Bu yıl ilk defa markaların sürdürülebilir başarıları da “Yıldız Sistemi” ile ödüllendirildi. The ONE Awards’da üçüncü defa ödül almayı başaran markaların ödüllerine “sürdürülebilir” başarılarını simgeleyen bir yıldız eklendi.

5 yıldır The ONE Awards’da üst üste farklı kategorilerde toplam 6 ödül alarak fark yaratan Beko aldığı ödüle iki yıldız ekleyerek “Büyük Ödül’ün sahibi oldu. Ak Enerji, LC Waikiki ve Hepsiburada ise bu yıl 3’üncü defa The ONE Awards ödülünü almaya hak kazandı ve ödüllerine birer yıldız ekledi.

“Markada gözü olmayan ülkelerin, küresel rekabette izi olmaz.”

_GG_2054-min

The One Awards Ödül Töreni’nin bu yılki “Onur Konuğu” olan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik gecede yaptığı konuşmada iş dünyasına Türkiye’nin kurumlarıyla, kültürüyle ve başarı hikayeleriyle markalaşmasının önemini aktardı. Bilecik konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’nin 2023’te hedeflediği ekonomik kazanımlara ulaşması için daha güçlü anılan bir ‘marka ülke’ olması gerekiyor. Ülkemiz, marka olmak için çok güçlü bir potansiyele sahip. Hayalimiz, ülkemizin bu potansiyelini hızla hayata geçirmesidir. Sahip olduğumuz coğrafi, tarihi ve siyasi güçle; demokratik, insan haklarına saygılı, uzlaşma içinde yaşayan, teknoloji üreten, yarınlara hazır, eğitimli genç nüfusumuzla Türkiye için yeni başarı hikâyeleri yazabilir ve Türkiye’nin marka değerini artırabiliriz. ‘Markada gözü olmayan ülkelerin, küresel rekabette izi olmaz.’ Bu nedenle, Türkiye’nin marka değerini artırması bir zorunluluktur.”

_GG_1626

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ise ödül törenin açılış konuşmasında “2019 pazarlama bütçelerinin daralacağı bir yıl olacak” uyarısında bulunarak “Bu belirsizlik içerisinde her an hazır ve tetikte olmak gerekir” dedi. 2018’de itibarını artıran markaları ve ajanslarını tebrik eden Özen sözlerine şöyle devam etti: “Geleneksel hale getirdiğimiz yılın ilk pazarlama etkinliği olan The ONE Awards’da her yıl bir dilekte bulunuyorum. Bu yılki en güçlü dileğim 2019’un 2018’den daha kolay olması.”

Araştırmanın Metodolojisi:

50’den fazla kategori üzerinden değerlendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün saha çalışması yüz yüze görüşmelerle tamamlandı. Araştırmaya Türkiye’yi temsilen İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya illerinden bin 200 kişi katıldı. Araştırma modeli Genel Başarı ve Yıl Performansı olarak iki aşamadan oluştu.

İşte, The ONE Awards 2018’in en itibarlıları:

Akaryakıt Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Petrol Ofisi

_GG_2418Atıştırmalık Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Şölen

_GG_2451Gıda Kategorisi “Yılın İtibarlısı” SuperFresh

_GG_2843Binek Otomotiv Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Renault

_GG_2599Ticari Otomotiv Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Karsan

_GG_3510Gayrimenkul ve İnşaat Kategorisi* “Yılın İtibarlısı” Nef Gayrimenkul ve İş GYO

_GG_2755 _GG_2728Beyaz Eşya Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Beko

Küçük Ev Aletleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Beko

_GG_2573Ev Bakım Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Bingo

_GG_2675Kozmetik Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Estee Lauder

_GG_3324Gazlı İçecek Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Fanta

_GG_2773Gazsız İçecek Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Uludağ Limonata

_GG_2797Holding Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Boyner Holding

_GG_2917Turizm ve Seyahat Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Tatil Sepeti

_GG_3538Sigorta Şirketleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Aksigorta

_GG_3467E-Ticaret Siteleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Hepsiburada

_GG_2645Bankacılık Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Türkiye İş Bankası

_GG_2529Fast Food Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Burger King

_GG_2697Kredi Kartları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Axess

_GG_3342İlaç Şirketleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Bilim İlaç

_GG_3137Süpermarket Kategorisi “Yılın İtibarlısı” CarrefourSA

_GG_3491Giyim/Moda Kategorisi “Yılın İtibarlısı” LC Waikiki

_GG_2880Kafe Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Özsüt

_GG_3166Restoran Kategorisi “Yılın İtibarlısı” HD İskender

_GG_3413Kişisel Bakım Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Head & Shoulders

_GG_3256Kargo Şirketleri Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Sürat Kargo

_GG_3205Ayakkabı-Çanta Kategorisi “Yılın İtibarlısı”* FLO ve Greyder

_GG_2475 _GG_2506Katılım Bankacılığı Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Vakıf Katılım

_GG_3227Sağlık Kurumları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Amerikan Hastanesi

_GG_3445Otomotiv Lastiği Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Pirelli

Enerji Firmaları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Ak Enerji

_GG_2627Hava Yolları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Pegasus

_GG_2902Lojistik Firmaları Kategorisi “Yılın İtibarlısı” Ekol Lojistik

_GG_3383The ONE Awards Özel Ödülü Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kategorisi “Yılın İtibarlısı “Eşitsizliklerin Azaltılması” Projesi – İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı ve İstanbul Zihinsel Engelliler İçin Eğitim ve Dayanışma Vakfı

_GG_3023Yılın İtibar Kazandıran Reklam Ajansı Titrifikir

_GG_3620Yılın İtibar Kazandıran Dijital Ajansı Gri Creative

_GG_3598Yılın İtibar Kazandıran PR Ajansı Lobby PR

_GG_3588Yılın İtibar Kazandıran Medya Planlama Ajansı Mindshare Türkiye

_GG_3560

*Aynı GAP puanına sahip olan markalar birinciliği kendi kategorilerinde paylaştı.

 

İLGİLİ HABERLER