Radyo en yakın arkadaş!

PAYLAŞ

 

Haber: Merve Şahin merve@marketingturkiye.com

URYAD A.Ş. ve Nielsen tarafından her ay en az 5 bin hane ve 7 bin 500 bireyle yapılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması” radyo dinlenme oranlarına dair çarpıcı veriler koyuyor ortaya. Kadınların yüzde 59,1’i dinlenmek, stres atmak, zaman geçirmek ve yalnızken arkadaşlık etmesi için radyo dinlemeyi tercih ederken, 24 yaş altı kitle bilgi edinmekten çok yeni müzikleri keşfetmek için radyo dinlediğini ifade ediyor.

URYAD A.Ş. ve Nielsen tarafından her ay en az 5 bin hane ve 7 bin 500 bireyle yapılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın 2016 yılı Ocak verilerine göre en fazla dinlenen 5 radyo sırasıyla Kral FM, TRT FM, Power Türk, Süper FM ve Metro FM olarak karşımıza çıkıyor. Kadınlar radyo dinlemek için öğlen saatlerini tercih ederken, erkeklerin radyo dinlemek için tercih ettikleri saat dilimi sabah 07.00-10.00 oluyor. Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’na göre her gün radyo dinleyenlerin yüzde 93’ü en az yarım saat radyo dinlediğini belirtiyor. Kadınların yüzde 59,1’i dinlenmek, stres atmak, zaman geçirmek ve yalnızken arkadaşlık etmesi için radyo dinlemeyi tercih ederken, 24 yaş altı kitle bilgi edinmekten çok yeni müzikleri keşfetmek için radyo dinlediğini ifade ediyor.

Radyo dinleyicisi programcısına sadık

Dinleyicilerin yüzde 64,6’sı yerli müzik, yüzde 15,6’sı ise yabancı müzik dinlediğini ifade ediyor. Araştırmaya katılanların yüzde 25,6’sı her iki müzik türünü de tercih ettiğini belirtiyor. Ayda en az bir kere radyo dinleyenlerin yüzde 22,2’si herhangi bir program ya da programcıyı takip etmediğini belirtirken ayda en az bir kere radyo dinleyenlerin yüzde 15’i bir programcıyı takip ettiğini, yüzde 14,3’ü ise bir programı takip ettiğini ifade ediyor. Araştırma sonuçları dinleyicilerin programcıya olan bağlılığını da ortaya koyuyor. Dinleyicilerden programcıları takip ettiğini belirtenlerin yüzde 85,5’i, programcı kanal değiştirdiğinde onunla birlikte kanalı değiştireceğini söylüyor. Herhangi bir programı takip edenlerin yüzde 30,3’ü aynı programı sosyal medyada da takip ettiğini vurgularken bir programcıyı takip ettiğini belirtenlerinse yüzde 41,4’ü aynı programcıyı sosyal medyada da takip ettiğini ifade ediyor. Sosyal medyada en göze çarpan mecralarsa Facebook ve Twitter olarak gözlemleniyor. Bir program ya da programcı takip edenlerin sadece yüzde 14’ü programda verilen hediyelerden etkilendiğini belirtiyor.

 

Detaylar Marketing Türkiye Nisan sayısında…