“Otobüste Netflix izlemede dünya birincisiyiz”

Dizi ve film izleme alışkanlıklarını kökten değiştiren Netflix orijinal içeriklerle Türk toplumunun gündeminde… İzleyiciler tarafından bu denli sevilen bir markanın sırrını öğrenmek için bir araya geldiğimiz Netflix Türkiye Ortadoğu ve Afrika İletişim Müdürü Artanç Savaş “Netflix yapımlarını birer ürün olarak pazarlamaktansa farklı deneyimler üzerinden tanıtıyoruz. Bu da izleyiciyle duygusal bir bağ kurmamıza aracı oluyor” diyor. Türkiye’deki içeriklerin sayısını yüzde 350 artırdıklarını belirten Savaş “Otobüste Netflix izlemede dünya birincisiyiz” diyor.

Söyleşi: Ferruh Altun [email protected]

İnsanlar uzun reklam kuşaklarına maruz kalmak istemiyor

  • Genel olarak eğlence alışkanlıklarının bir dönüşüm geçirdiğini görüyoruz. Dünya genelinde eğlence tüketimi internet ortamına taşınıyor. Bu çaptaki değişimler tarihte oldukça nadir.
  • Uzun vadede, Netflix’in de aralarında bulunduğu bu yeni servislerin geleneksel televizyon yayınlarına göre daha fazla tercih edileceğini düşünüyoruz. Çünkü dünya genelinde izleyiciler televizyon kanallarında sunulan yapımları severek izlese de günümüzün yoğun temposunda lineer kanallarının geleneksel yayın akışlarını takip etmek zorlaşıyor.
  • İzleyiciler artık sevdikleri programları takip etmek için günün veya haftanın belli bir saatini beklemek veya uzun reklam kuşaklarına maruz kalmak istemiyor. Ayrıca daha önce görmedikleri, yeni ve farklı içerik türlerini de izleyebilmek istiyorlar. Geçtiğimiz üç yılda Türkiye’deki üyelerimizden gördüğümüz ilgi, bu değişimin ülkemizde de hız kazandığını gösteriyor.

Netflix Türkiye Ortadoğu ve Afrika İletişim Müdürü Artanç Savaş

Sabah komedi, öğlen dram, akşam aksiyon izliyoruz

  • 148 milyon üyemizin her biri, kendi tercihleri doğrultusunda şekillenmiş benzersiz bir Netflix profiline sahip. Kişiselleştirmeyi beğeniler ve izleme tercihleri üzerinden yaptığımız için Ankara’daki bir üyemizin profili İstanbul’dakinden çok Los Angeles’taki bir üyemize veya Adana’daki bir üyemizin profili Tekirdağ’dan çok Tokyo’daki bir üyemizinkine yakın olabiliyor.
  • Dünya genelinde yaptığımız bir araştırma, değişen izleme alışkanlıklarına dair ilginç bulgular sunuyor. Örneğin uyanır uyanmaz sabah haberleri yerine komedi izlemeyi tercih ediyorlar. Öğlen kuşağındaki programların yerineyse drama dizileri alıyor. Akşam saatlerinde en çok aksiyon, korku ve gerilim yapımları izlenirken, gece yatmadan önceyse yine komedi programları tercih ediliyor. Global ölçekteki bu trendlerin yansımalarını Türkiye’de de net bir şekilde görüyoruz.

Yeni orijinal dizilerimiz yolda…

  • 2019 bitmeden yayınlamayı planladığımız orijinal dizimiz Atiye’nin çekimleri İstanbul, Göbeklitepe, Nemrut üçgeninde devam ediyor. Genç ve güzel ressam Atiye’nin sürükleyici hikayesini konu alan sekiz bölümlük dizinin başrollerinde Beren Saat ve Mehmet Günsür yer alıyor.
  • Bir diğer orijinal dizimiz Aşk 101’in çekimlerine de başladık. Dizi, en sevdikleri öğretmenlerini okulda tutabilmek üzere plan yapan bir grup gencin hikayesini anlatacak. Aşk 101’i de diğer orijinal yapımlarımız gibi aynı anda 190 ülkede, farklı dillerdeki dublaj ve altyazı seçenekleriyle üyelerimize sunacağız.

Amacımız insanların hayatlarına mutluluk katmak

  • En büyük amacımız üyelerimizin hayatına daha fazla mutluluk katmak ve günlük hayatlarının bir parçası haline gelebilmek. Kendimizi ancak bunu başarabildiğimiz ölçüde başarılı addediyoruz. Gördüğümüz ilgi, bunu bir nebze de olsa başardığımızı gösteriyor. Ancak daha kendimizi geliştireceğimiz pek çok alan var.
  • Netflix’in en önemli özelliklerinden biri kontrolü ve izleme özgürlüğünü tümüyle üyelere vermesi. Dilediğiniz yapımı, dilediğiniz dil, yer, zaman ve cihazda, kesintisiz ve reklamsız izleyebiliyorsunuz. Dizilerimizin tüm bölümlerini aynı anda yayınlıyoruz ve kaç bölüm isterseniz o kadar izlemekte özgürsünüz. Netflix üyesi olmak için herhangi bir taahhüt de gerekmiyor.
  • Türkiye pazarına girdiğimiz andan itibaren izleyicilerimizin beklenti ve alışkanlıklarını anlamak için yoğun bir çaba sarf ettik ve bu çabanın sonuçlarını hızlı bir şekilde almaya başladık. Bunun en net göstergesi, mevcut üyelerimizin coğrafi dağılımı. An itibarıyla İstanbul’u Ankara ve İzmir gibi büyük şehirler takip ediyor ama üyelerimiz Türkiye’nin tamamına dağılmış durumda.
  • Hızlıca geniş kitlelere ulaşmamızda sosyal medya ekibimizin katkısı da çok büyük. Bu kanallar üzerinden yaptığımız iletişimle üyelerimizle güçlü ve özel bir bağ kurmayı başardık ve her gün Türkiye’nin dört bir yanından etkileşim alıyoruz. Başka bir deyişle Netflix’in sunduğu özgürlüğü, samimiyeti ve inovatif eğlence deneyimi hızla benimsendi.

Otobüste Netflix izlemede dünya birincisiyiz

  • Türkiye’deki izleme trendleri diğer ülkelerle büyük benzerlik gösteriyor. Yerli yapımları denklemin dışına aldığımızda dünyanın dört bir yanında popüler olan La Casa de Papel, Stranger Things, Dark, Narcos, Black Mirror gibi yapımların Türkiye’de de çok izlendiğini görüyoruz.
  • İzleme yöntemleri ve araçlarına göz attığımızdaysa Türkiye’deki üyelerimiz, yayınlarımızı en çok akıllı televizyonlar üzerinden izlemeyi tercih ediyor. İkinci sırada akıllı telefonlar, üçüncü sıradaysa dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar var. Bu üçlüyü tabletler ve oyun konsolları takip ediyor.
  • Diğer yandan akıllı telefonlar üzerinden Netflix izleme oranımız ABD’den veya Avrupa kıtasındaki diğer büyük ülkelerden çok daha yüksek. Bunun sebeplerinden biri, toplu taşımada geçirdiğimiz sürenin uzunluğu. Üyelerimizin yüzde 77’si yalnızca evde değil toplu taşımada veya seyahat halindeyken de Netflix izlediğini söylüyor. En çok Netflix izlediğimiz toplu taşıma aracı otobüs, hatta bu alanda dünyada birinciyiz.

Türkiye’deki yatırımlarımızı kademeli olarak artıracağız

  • Streaming sektörü halen yeni ve gelişme aşamasında. Türkiye’de Netflix’in yanı sıra BluTV ve puhutv gibi platformlar da çok başarılı işlere imza atarak sektörü sağlam adımlarla büyütüyor. Dolayısıyla sektörün yöneldiği noktadan oldukça memnunuz. Netflix olarak hedefimiz bu değişime öncülük eden markalar arasındaki yerimizi korumak.
  • Diğer yandan Türkiye’deki dizi ve sinema sektörü kalite açısından pek çok ülkeden daha ileride. Ülkemizde üretilen yapımlar global anlamda cazibeye sahip ve dünyanın dört bir yanında izleniyor. Bu nedenle Türkiye’ye yönelik yatırımlarımızı kademeli olarak artırmayı planlıyoruz. Tabii bu artış kreatif alanda faaliyet gösteren oyuncular, senaristler, yönetmenler ve yapımcılar için de yeni fırsatlar yaratarak streaming sektörünün gelişimine katkı sağlayacak.

Hakan: Muhafız İngiltere’de en çok izlenen 10 yabancı yapımdan biri

  • İlk orijinal dizimi Hakan: Muhafız dünya genelinde daha ilk ayında 10 milyonun üzerinde izleyiciye ulaştı. Bu sınırları aşan, büyük bir başarı. Türkiye’nin ardından diziye en çok ilgi gösteren ülkeler Brezilya ve Meksika oldu. Afrika ülkeleri, Kanada ve Avustralya bu iki ülkeyi takip etti.
  • Tabii Hakan: Muhafız’ın Avrupa genelinde de sadık bir izleyici kitlesi var. Avrupa’da en çok izleyiciye ulaştığımız ülkeler sırasıyla Fransa, Almanya, İspanya ve İtalya. Nisan ayı sonunda yayınladığımız ikinci sezonun performansı da ilkini aratmıyor. Geçtiğimiz haftalarda İngiltere’deki üyelerimizin son dönemde en çok izlediği yapımları açıklamıştık. Hakan: Muhafız bu listede de en çok izlenen 10 yabancı yapım arasında yer aldı.

Türkiye’deki içeriklerimizin sayısını yüzde 350 artırdık

  • İçerikleri seçerken en çok önem verdiğimiz konu doğru hikayeleri bulabilmek. İyi hikayeler doğru şekilde anlatıldıklarında sınırları aşarak dünyanın dört bir yanına ulaşabiliyor. Verilerdense daha çok bir projenin ulaşacağı potansiyel izleyici miktarını tahmin etmek ve o projeye yapacağımız yatırımı belirlemek için faydalanıyoruz.
  • Eylül 2016’dan bu yana Türkiye’deki içeriklerimizin sayısını yüzde 350 oranına artırdık ve artırmaya devam ediyoruz. Geldiğimiz noktada, birkaç istisna haricinde orijinal içeriklerimizin tümünü Türkiye’de izlemek mümkün. Bu anlamda ABD veya örneğin İngiltere ile Türkiye arasında önemli bir fark bulunmuyor.
  • Farklı içerik üreticilerinden lisanslayarak yayınladığımız içerikler ülkeden ülkeye değişebiliyor. Çünkü yapımların global yayın haklarını almak her zaman mümkün olmuyor veya bazı yapımlar önceden farklı firmalara lisanslanmış olabiliyor.

İLGİLİ HABERLER