Ocak ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

“Erkeklerin içindeki ‘iyiye’ inanıyoruz”

Gillette’in #MeToo hareketinden esinlenerek erkekleri şiddet, taciz, ayrımcılığa karşı çıkmaya ve hemcinslerinden hesap sormaya çağıran yeni reklam filmi, izleyenleri ikiye böldü. Reklamda tıraş olmak için sabah aynanın karşısına geçen erkekler, erkeklerin zorbalığı, cinsel tacizi ve buna karşı #MeToo hareketiyle ilgili haberleri duymaya başlıyor. “Erkeğin olabileceği en iyi şey bu mudur?” sorusu eşliğinde Gillette’in reklamda anlattığı hikayeleri izliyoruz. Reklam için “feminist propaganda” diyenler de Gillette markasını bünyesinde bulunduran Procter & Gamble firmasının özür dilemesini isteyenler de oldu. Ancak firma reklam kampanyasına arka çıkarak, erkeklerin içindeki “iyiye” inanmaya devam edeceklerini açıkladı.

Like a “Bosch”

Almanya merkezli reklam ajansı Jung Von Matt tarafından Bosch için yaratılan imaj kampanyası bir viral IoT hareketi başlatmayı amaçlıyor. Kampanya, Bosch’un ağa bağlı ürünler ve çözümlerin önde gelen sağlayıcısı olduğu mesajını yaymayı hedefliyor. “Like a Bosch” kampanyasında birkaç harfi değiştiriyor ve Boss yerine Bosch’u kullanıyor. Kampanyadaki genç adam, Bosch’un ağa bağlı çözümleri sayesinde her zaman bir adım önde olarak akıllı telefonuyla otomobilini, çim biçme makinesini veya kahve makinesini “Like a Bosch” gibi çalıştırıyor.

Bu çiçekler havai fişek gibi patlıyor

Trenler bireysel arabaya göre 30 kat, uçaklara göreyse 20 kat daha az karbondioksit salınımı yaptığını ifade eden Fransız demir yolu şirketi SNCF, TBWA\Paris ile hayata geçirdiği iletişim kampanyasında insanlara tren kullandıkları için teşekkür ediyor. Tam bir görsel şölene dönüşen reklam filminde karanlıkta kalmış çiçekler havai fişek sesleri eşliğinde açıyor. Çekimler için bir araya gelen kreatif ekip gece ve gündüz demeden aralıksız 200 saat çalışarak reklam filmini tamamlamış.

Kaosun içindeki huzur

Amerika merkezli reklam ajansı Pereira O’Dell’in otomobil markası Mini için hayata geçirdiği reklam filmi 1940’ların meşhur şarkısı Don’t Fence Me In  ile zarif bir uyum yakalıyor. Mini marka arabasıyla Kaliforniya’nın Long Beach şehrinin caddelerinde dolanan bir müzisyen tüm şehirde yapayalnız görünüyor. Caddeler, kafeler, istasyonlar… Her yer bomboş. Huzurlu bir şekilde arabasının içinde Don’t Fence Me In adlı kült şarkıyı seslendiren müzisyen arabasından indiğinde şehrin kalabalık ve kaotik yapısını selamlıyor. Reklamda Mini markasının kalabalıklar içinde ilham verebilen konforuna vurgu yapılıyor.

Nefretin tek ilacının sevgi

Sprite yeni reklamında nefrete karşı sevginin gücünü dile getiriyor. Arjantinli reklam ajansı Santo’nun Sprite için gerçekleştirdiği reklam kampanyası tamamen gerçek yorumlardan oluşuyor. İnsanların dış görünüşlerine, cinsel yönelimlerine, ırklarına karşı dillendirilen nefret söylemlerine “seni seviyorum” diyerek karşılık verilen iletişim çalışmasında insanlar gerçek hayatta maruz kaldıkları hakaretleri anlatıyor. Kampanyada “Kinci insanların sezonu başladı ama siz taze kalın” sloganıyla Sprite’ın herkesi kucaklayıcı yönüne dikkat çekiliyor ve nefretin tek ilacının sevgi olduğu vurgulanıyor.

Üç turistin tatille imtihanı

Hollanda merkezli havayolu şirketi Transavia kısıtlı vakti olan tatilcilere ekonomik alternatifler sunduğunu film fragmanı gibi bir iletişim kampanyasıyla duyurdu. Hollandalı reklam ajansı HUMANSEVEN’ın hayata geçirdiği reklam filminde üç kafadarın turist olarak gittikleri ülkede peşlerini bırakmayan imkansızlıklar silsilesini izliyoruz. Maddi koşullar, vakit yetersizliği gibi sebeplerle tatillerinin tadını çıkaramayan gençlerin oradan oraya koşuşturması reklamın anlatımı ve çekimlerinin de etkisiyle bir kıyamet filmi fragmanına dönüşüyor.

Gerçek Lamborghini aşkı böyle olur

Havas İtalya’nın Lamborghini için hayata geçirdiği gerçek zamanlı iletişim çalışması bir çocuğun hayalini gerçekleştirdi. Reklamda bir oyuncak dükkanına gelen çocukların çoğu Lamborghini model oyuncak araba soruyor, dükkanın sahibi ise çocuklara başka oyuncak otomobiller teklif ediyor. Çocukların çoğu başka araçları kabul etse de biri Lamborghini de ısrar ediyor ve hayatında unutamayacağı bir sürprizle karşılaşıyor.

Hepimiz “Andy”yiz

Amerikalı reklam ajnası Yellow Shoes’un Walt Disney için hayata geçirdiği iletişim çalışmasıyla Walt Disney Stüdyoları’nda bulunan Toy Story Land’de “Andy Gecesi” düzenlendi. Toy Story’nin yaratıcı ve hayal dünyası oldukça renkli karakteri Andy’den esinlenilen gecede Walt Disney’den davet alan ve isimleri Andy olan 50 kişi büyük bir sürprizle karşılaştı. Andy’lere özel tasarlanan eğlence alanında yetişkinler adeta çocukluklarına geri dönüyor.

Dünyanın en klostrofobik sineması

İsveç’in Göteborg şehrinde düzenlenen Göteborg Film Festivali kapsamında gösterilen bilim kurgu filmi Aniara’nın lansmanına özel olarak lahit şeklinde kişiye özel alanlar tasarlandı. Klostrofobisi olanlar için bu lahitlerin içine girerek film izlemenin düşüncesi bile dayanılamaz derecede ürkütücü. Lahitlerin içinde film izletme deneyimi yaşatmanın amacı ise Anaira filminin etkisini katbekat artırmak ve uzayda yapayalnız olma duygusunu izleyicilere hissetirebilmek…

 

 

 

İLGİLİ HABERLER