Nova Events farklı deneyimlere kapı açıyor

Sektördeki 23 yıllık tecrübesini arkasına alarak kurulan etkinlik ve organizasyon şirketi Nova Events, müşterilerine yeni kimliğiyle, yepyeni hizmetler sunmaya devam ediyor. Yeni markasını ve gelecek hedeflerini anlatan Nova Events Kurucu Ortağı Efe Çakar; “Bizim kapılarımız kurumsal etkinlik ve gezi düzenlemek isteyen, farklı deneyimlerin arayışında olan her firmaya açık.” derken bir organizasyon şirketinin etkinlik sırasında karşılaşabileceği zorlukların da altını çiziyor. Deneyimlerinden yola çıkarak yaşadıkları krizlerin altından nasıl kalktıklarını da Efe Çakar’ın macera dolu hikayelerinden dinledik.

efeckrArka planında 23 yıllık bir tecrübeyle yolunuza Nova Events olarak devam ediyorsunuz. Markanızı yaratan vizyonu sizden dinleyebilir miyiz?

Nova Events’in hikayesi dünyanın kapıldığı ve artık hayatımızın bir gerçeği olan değişim ve yenilenme zamanının gelmiş olmasıyla başladı. Hedef kitlemizin karşısına her gün, ilkleri ve yapılmayanı yapma vaadiyle çıkarken kendimize “neden bunu yapmıyoruz” diye sorduk. Bizim işimizde zamanlama çok önemlidir. Bunun gücüne, başarıya olan katkısına çoğu kez şahit olduğum için doğru zaman, doğru yer ve doğru yol arkadaşlarıyla bu değişim rüzgarını başlattım. Tecrübeyle cesareti, geçmişin deneyimiyle geleceğin heyecanını başarı tutkusuyla birleştirerek yepyeni bir dönem başlatıyoruz.

12 yıllık ortaklığı geride bırakarak yola devam etme kararı aldınız. Böyle değerlendirdiğinizde yeni ortaklığınızla ilgili ne düşünüyorsunuz?

Eski şirketimde çok keyifli ve başarılı işleri paylaşmanın yanı sıra geride bıraktığımız 12 yılı karşılıklı güven duygusu üzerine inşa ettik. Ayrılık kararı hiçbir zaman 12 yıllık dostluğumuzun bozulması adına alınmadı, sadece iş ortaklığımız son buldu. Bu adım, doğru zamanda doğru bildiği yola dönen bir yeniliğin adımı olarak değerlendirilmeli. Türkiye gibi sürekli değişen ve dinamikleri her gün farklılaşan bir pazarda ortaklık kurabilmek ve bunu sürdürebilmek hiç kolay değil. Bugün seçtiğim bu yeni yoldaki en büyük şansım, gerek iş tecrübesi gerekse iş dünyasındaki duruşuyla saygı ve güven kazanmış bir iş insanı olan Mehmet Ali Kun ile yolumu birleştirmek oldu.

Nova Events olarak müşterilerinize sunacağınız hizmetlerden bahseder misiniz?

23 yıldır sektörün içindeyim. Bu zaman zarfında farklı kurumsal kimlikler altında, yurt içinde ve yurt dışında 6.000’e yakın etkinlik yaptım. Kurumsal teşvik gezilerinden, şirket toplantılarına, büyüleyici gösterilerle süslenmiş, en ince detayına kadar düşünülmüş parti ve gala yemeklerinden, firmaların gelecek stratejilerini en iyi şekilde ifade eden görsel imajlar ve fiziksel deneyimler yaşatmaya kadar işimizin gerektirdiği tüm konularda faaliyet gösterdim. Nova Events çatısı altında da yine aynı şekilde bu hizmetleri yenilikçi bakış açımızla vermeye devam edeceğiz.

Yeni bir marka ile iş hayatına devam etmenin beraberinde getireceği riskler var mı?

Müşterilerimiz bizi iyi tanıyor ve biliyor. Bu sebeple işimiz hem kolay hem zor. İşimiz kolay çünkü; 23 yılın bilinirliliği ve güveni var. Zor olmasının sebebi ise; hedef kitlenize karşı olan sorumluluğunuz daha da artıyor. Bu güven duygusunun hakkını vermek ve altını doldurmak “sıfır hata” payıyla çalışmamız gerektiğinin göstergesi. Bugüne kadar yaptık bundan sonra da aynı başarı hırsıyla devam edeceğiz. İşin keyifli kısmı tam da burası… O yüzden hep söylediğim bir şey vardır, bizim işimiz sadece para kazanmak için yapılacak bir meslek değil. Çok sevmeniz lazım, işinize kendinizi adamanız lazım ve her güne bu tutkudan beslenerek uyanmanız lazım. İşte o zaman müşteri sadakati, yolunuzu nereye çevirirseniz çevirin hep sizinle oluyor.

Sizi rakiplerinizden ayıran ve sektörde fark yaratmanızı sağlayan stratejilerinizi nasıl tanımlarsınız?

Bu soruyu en iyi deneyimlerimle cevaplayabilirim. Kriz yönetimi ve yeniliği sunma anekdotlarıyla… Örneğin, bu sene iletişim alanında öncü bir firma ile Küba seyahatimiz vardı. Uçak havadayken teknik bir sorun yaşadı ve Amerika’ya zorunlu iniş yapıldı. Grup 80 kişi ve sadece 40 kişinin Amerika vizesi vardı. Ama biz uçak daha havalandıktan sonra Küba’ya yaklaşırken rotada bir sapma olduğunu uçuş takip uygulaması aracılığıyla fark ettik. Hemen iletişim kurmaya ve bilgi almaya başladık. Çözüm için alternatifler üretmeye başladık. Uçak Washington’a acil iniş yaptı ve sonrasında, sadece 2 saat içinde kalan 40 kişinin vizeleri havalimanında alındı. Amerika ile gerilimlerimizin başladığı dönemden bahsediyorum. Tek hedefimiz vardı, Küba’ya 24 saat gecikmeli giden 80 kişi bu duygunun gerilimini asla yaşamamalıydı. Seyahat, mutsuzlukla başlamamalıydı.

Peki bu gerilimi nasıl mutlu bir müşteri deneyimine çevirdiniz?

Bizim ana stratejimiz her zaman doğru olanı yapmak üzerine kurulu. Uçak acil iniş yaptığı andan itibaren misafirlerin yanında olduğumuzu hissettirdik. Tüm misafirler yanlarında ekibimiz olmasına rağmen tek tek İstanbul merkez ofisimizden arandı ve durumu ivedilikle takip ettiğimiz iletilerek endişeleri hemen giderildi. Ardından sıcak ikramlar küçük sürprizler yapıldı. Normal bir gezi akışıymış gibi outlet gezisi, keyifli bir yemek, herkesle tek tek ilgi ve alaka derken bizim Küba seyahatimiz Amerika’da çoktan başlamıştı ve yüzler gülüyordu.

Dünyadaki yenilikleri markalarınıza nasıl sunacaksınız?

Yenilik daha piyasaya girmeden onu bulup getirmek ve sunmak var ki onunda yine en güncel örneğini önceki firmamda gerçekleştirdiğim Coca-Cola etkinliği ile anlatabilirim size. Bu toplantı organizasyonunda 600 m2 lik bir görüntü alanı yarattık. Misafirlerimizin görüş alanına giren salon zeminini ve salonun 4 tarafını görüntü ekranı olarak kullandık. Toplantılarda çok alışık olmadığımız tribün düzeninde oturma alanı yarattık. Video mapping ile teknolojinin bize sunduğu tüm avantajları kullanarak, markanın gücünü, akıllara girmesini ve en iyisini yaptığına dair imajı hedef kitlesine görsel bir şölenle sunduk. En önemlisi alışılmış bir düzeni yıkıp, yenilik sunduk. Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor? Kurumsal geziler, toplantı organizasyonları ve etkinlikler yapan herkes aslında profesyonel anlamda hedef kitlemizi oluşturuyor. Çeşitliliklerin her birinin bir değer olduğuna inanıyor, bizden hizmet almak isteyen her kuruma eşit derecede önem veriyoruz. 10 bin katılımcısı olan bir lansmanı da 10 – 15 kişilik bir akşam yemeğini ya da incentive gezisini de aynı şekilde özenle detaylandırıyoruz. Bizim kapılarımız kurumsal etkinlik ve gezi düzenlemek isteyen ve farklı deneyimlerin arayışında olan her firmaya açık…

Ekibinizden biraz bahseder misiniz? Nasıl bir disiplin ve motivasyonla çalışıyorsunuz?

Ekibimin için söyleyebileceğim çok fazla şey var; çoğu düşüncemi de diğer soruların içinde belirttim aslında. Her biri alanında uzman, azimli, yaptığı işi bir unvandan veya maaştan fazlası olarak algılayan, yaratıcı, genç ve tutku dolu bir ekibe sahibim. Her birinin başka bir dünyası, başka yetenekleri var. Ama ortak öyle bir özellikleri var ki işte bu yüzden bugün Nova Events çatısı altında birlikteyiz; o da ekibin yeninin peşinde koşma ve başarıya olan tutkusu. Birbiriyle dost ve uyumlu olmaları ise işimizin maksimum düzeyde başarılı olmasının önemli faktörlerinden biri diye düşünüyorum.

Bugüne kadar hangi markalarla çalıştınız, yaptığınız önemli projeler hangileri oldu?

İş hayatım süresince farklı kurumsal kimlikler altında Coca-Cola, Turkcell, Demirdöküm, Shell, Mercedes, HDI Sigorta, Mey İçki, Bayer, Samsung, Nutricia gibi daha birçoğunu sayabileceğim hepsi kendi sektöründe öncü birçok uluslararası firmayla birlikte yıllardır ses getiren projelere imza attım. Bunların arasında en yeni ve en büyük işlerden, eski firmamda gerçekleştirdiğim Coca-Cola iş ortakları toplantısı 1.250 kişi Kıbrıs projesi, hem yaratıcı prodüksiyon ve içerik anlamında hem de kişi sayısı anlamında büyük bir projeydi. Demirdöküm için VW Arena’da gerçekleşen bayii toplantısı, yine büyük diyebileceğimiz Shell için kurguladığım Arjantin – Brezilya projesini örnek verebilirim. Kişi sayısı çok yüksek olmamakla birlikte daha önce yapılmamış deneyimsel içerik anlamında iz bırakan işlerden birisiydi. Turkcell’in büyük kapsamlı ve prestijli birçok projesini uzun yıllardır gerçekleştiriyorum. Bizim için işin büyüklüğü sadece katılımcı sayısıyla ölçülmez. Katılımcı 20 kişilik bir grup da olabilir. Önemli olan içerik olarak ne sunduğunuz, nasıl bir deneyim yarattığınızdır. İşimize hep bu gözle baktığımız için gerçekleştirilen projelerle 2013-2018 yılları arasında birçok kez ödüle layık görüldük.

Etkinlik yönetimi sektörünün deneyimli ismi Efe Çakar liderliğinde kurulan Nova Events, genç, dinamik ve yaratıcı ekibiyle sektöre yeni bir soluk getirmeye hazır. Sektördeki dünya trendlerini yakından takip ederek her zaman ilklerin öncüsü olmayı hedefleyen Nova Events, toplantı organizasyonları, incentive gezileri, kongreler ve yeni ürün lansmanları gibi etkinliklerin yönetimi alanında hizmet veriyor. Ayrıca organizasyonu üstlenilen etkinliklerin tüm kreatif ihtiyaçları ajans bünyesinde karşılanıyor.

nova

İLGİLİ HABERLER