Nisan ayının en dinamik markaları açıklandı

Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, Nisan ayının  “En Dinamik Markaları”nı Marketing Türkiye’ye özel olarak analiz etti. BrandZone verilerine göre; FMCG’de en aktif firma Unilever olurken teknolojide ise Samsung zirvede yer aldı.

Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak 2018 Nisan ayının “En Dinamik Markalar” analizini yayınladı. Tüm kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları raporladı. Analizde; ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknoloji kategorisindeki TV ve radyo reklamı kampanyaları da ele alındı.

Nisan ayında lider LG

BrandZone verilerine TV kategorisinde toplamda 2 bin 299 kampanya düzenlendi. Yüzde 28’lik kampanya oranı ve 647 kampanyayla LG, en dinamik marka oldu. Yüzde 27’lik kampanya yüzdesi ve 623 kampanyayla Samsung ikinci sırada yer alırken; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 244 kampanyayla Philips üçüncü sıraya yerleşti.

SamsungGalaxy_Görsel

Akıllı telefonda Samsung Galaxy ilk sırada yer aldı

Nisan ayında akıllı telefon kategorisinde toplamda 2 bin 558 kampanya düzenlendi. Yüzde 27’lik kampanya oranı ve 684 kampanyayla Samsung Galaxy, en dinamik marka oldu. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 298 kampanyayla Apple iPhone ikinci sırada yer alırken; yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 127 kampanyayla Huawei üçüncü sırada yer aldı.

Küçük ev aletlerinde Rowenta ilk sırada

Nisan ayında küçük ev aletleri kategorisinde toplamda bin 728 kampanya düzenlendi. Yüzde 30’luk kampanya oranı ve 513 kampanyayla Groupe SEB’in Rowenta markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 17’lik kampanya yüzdesi ve 289 kampanyayla Philips ikinci sırada yer alırken; yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 213 kampanyayla Sinbo üçüncü sıraya yerleşti.

Ülker tablet çikolatada zirveye yerleşti

Toplamda 506 kampanyanın düzenlendiği tablet çikolata kategorisinde; yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 73 kampanyayla Ülker Çikolata, en dinamik marka oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 68 kampanyayla Nestle 1927 ikinci sırada yer alırken; yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 59 kampanyayla Eti Çikolata üçüncü sıraya yerleşti.

Alışveriş_Görsel

Ozmo ilk sırada yer aldı!

Çikolata bar kaplama&gofret kategorisinde toplamda bin 72 kampanya düzenlendi. Yüzde 6’lık kampanya yüzdesi ve 69 kampanyayla Şölen’in Ozmo markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 54 kampanyayla Eti Hoşbeş ikinci olurken; yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 49 kampanyayla Ferrero’nun Kinder markası üçüncü sırada yer aldı.

Yoğurt kategorisinde lider Sütaş

BrandZone verilerine göre; yoğurt kategorisinde toplamda 762 kampanya düzenlendi. Yüzde 23’lük kampanya oranı ve 173 kampanyayla Sütaş, en dinamik marka oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 101 kampanyayla Yörsan ikinci sırada yer alırken; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 82 kampanyayla Tat Gıda’nın Sek markası üçüncü sırada yer aldı.

Sütte lider Pınar

BrandZone verilerine göre; süt kategorisinde toplamda 847 kampanya düzenlendi. Yüzde 21’lik kampanya oranı ve 174 kampanyayla Yaşar Holding’in Pınar markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 19’luk kampanya yüzdesi ve 157 kampanyayla Tat Gıda’nın Sek markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 110 kampanyayla Lactalis’in İçim Süt’ü üçüncü sırada yer aldı.

Hayat Su liderliğe oturdu

BrandZone verilerine göre; su kategorisinde toplamda 274 kampanya düzenlendi. Yüzde 16’lık kampanya oranı ve 43 kampanyayla Danone’nin Hayat Su markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 37 kampanyayla Nestle Waters’ın Erikli markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 35 kampanyayla Yaşar Holding’in Pınar markası üçüncü sırada yer aldı.

Sıvı yağda Yudum zirvede

Sıvı yağ kategorisinde toplamda 703 kampanya düzenlendi. Yüzde 26’lık kampanya yüzdesi ve 183 kampanyayla Savola Gıda’nın Yudum markası, 2018 Nisan ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 86 kampanyayla Bunge’nin Komili markası ikinci olurken; yüzde 6’lık kampanya yüzdesi ve 39 kampanyayla Kristal üçüncü sırada yer aldı.

Maden suyunda Sırma ilk sırada

Nisan ayında maden suyu kategorisinde toplamda 346 kampanya düzenlendi. Yüzde 25’lik kampanya yüzdesi ve 86 kampanyayla Sırma, en dinamik marka oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 46 kampanyayla Kızılay ikinci sırada; yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 36 kampanyayla Danone’nin Akmina markası üçüncü sırada yer aldı.

Ev temizleyicileri kategorisine Domestos zirvede

BrandZone verilerine göre; ev temizleyicileri kategorisinde toplamda 2 bin 221 kampanya düzenlendi. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 176 kampanyayla Unilever’in Domestos markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 173 kampanyayla Provel’in Parex markası ikinci sırada yer aldı. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 167 kampanyayla yine Unilever’in Cif markası üçüncü sırada yer buldu.

BrandZone verilerine kağıt ürünleri kategorisinde toplamda bin 357 kampanya düzenlendi. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 168 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Selpak markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 129 kampanyayla Hayat Kimya’nın Familia markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 125 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Solo markası üçüncü oldu.

Çamaşır Deterjanı kategorisinde toplamda bin 61 kampanya düzenlendi. Yüzde 17’lik kampanya yüzdesi ve 177 kampanyayla Henkel’in Persil markası, 2018 Nisan ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 148 kampanyayla Unilever’in Omo markası ikinci olurken; yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 131 kampanyayla Procter&Gamble’ın Ariel markası üçüncü sırada yer aldı.

Nisan ayında bulaşık makinesi kategorisinde toplamda 705 kampanya düzenlendi. Yüzde 53’lük kampanya yüzdesi ve 375 kampanyayla Reckitt Benckiser’in Finish markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 28’lik kampanya yüzdesi ve 198 kampanyayla Procter&Gamble’ın Fairy markası ikinci; yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 92 kampanyayla Henkel’in Pril markası üçüncü sırada yer aldı.

BrandZone verilerine bebek bezi kategorisinde toplamda 486 kampanya düzenlendi. Yüzde 43’lük kampanya yüzdesi ve 207 kampanyayla Procter&Gamble’ın Prima markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 23’lük kampanya yüzdesi ve 114 kampanyayla Hayat Kimya’nın Molfix markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 60 kampanyayla Eruslu’nun Sleepy markası üçüncü oldu.

Nisan ayında elde yıkanan bulaşık kategorisinde toplamda 360 kampanya düzenlendi. Yüzde 34’lük kampanya oranı ve 122 kampanyayla Henkel’in Pril markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 26’lık kampanya yüzdesi ve 94 kampanyayla Procter&Gamble’ın Fairy markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 27 kampanyayla Viking üçüncü sıraya yerleşti.

İLGİLİ HABERLER