Nasıl influencer olunur?

Sektörün ilk ve en yüksek hacimli influencer marketing ajansı Boomads’in yöneticileri Hilal Meriç Bor ve Ahmet Erten’in ilk kitabı ‘’Dijital Çağın Mesleği & Nasıl Influencer Olunur?’’  raflarda yerini aldı. İkili, alanında ilk olan kitaplarından yola çıkarak influencer marketing’i Marketing Türkiye için anlattı.

Ahmet Erten & Hilal Meriç Bor

Kim bu influencer’lar?

“Sosyal medyada paylaşım yaparak ve oyun oynayarak para kazanıyorlar, fashion week’lerde podyumu en önden izliyorlar… Beyaz yakalıların ‘sıkıcı’ toplantılarına inat dünyanın en güzel otellerinde konaklıyor, lansmanlara katılıp ülke ülke gezerek hayatın tadını çıkarıyorlar… Tüketim alışkanlıkları ile ‘trend’leri belirliyor, sosyal medyada binlerce&milyonlarca kişi tarafından takip ediliyorlar” diyerek başladık ilk kitabımız ‘’Dijital Çağın Mesleği & Nasıl Influencer Olunur’’a…

Son dönemde pazarlama dünyasının sıkça konuştuğu ve sorguladığı influencer’lar ve onlar üzerinden yapılan pazarlama faaliyetlerini kitapta detaylı olarak inceleyerek pazarlamanın bu gri alanına ışık tutmaya çalıştık.

Markalar neden “influencer marketing”i tercih ediyor?

Kelime anlamı etkileyici olan influencer kavramı, son dönemde sosyal medya kullanımının giderek artması ile birlikte hayatımızın vazgeçilmezi haline geldi. Pazarlama profesyonelleri açısından markalarını hedef kitleye doğru ve samimi bir şekilde anlatmak için birçok reklam modelinin önüne geçti diyebiliriz. Influencer’lar ve beraberinde gelen influencer marketing bu denli talep görüyorken; bu alanı tanımak ve doğru kullanmak da yapılacak çalışmanın başarısını etkileyen önemli bir faktör. Markalar kendi kurumsal sosyal medya hesaplarından yaptıkları ‘’içerikle pazarlama’’ aktiviteleri ile tüketicilerle samimi bir iletişim kurmaya çalışıyor ancak kanaat önderi haline gelen influencer’ların samimi dili ve düşünceleri ile markadan bahsetmesi çok daha iyi dönüşler almalarını sağlıyor. Diğer yandan influencer’lar ile yapılan çalışmaların geri dönüşleri hızlı bir şekilde marka tarafından gözlemlenip, ölçümlenebiliyor.

Influencer ajansları ne iş yapar?

Medya planlarında kendisine giderek daha geniş bir yer bulan influencer iletişimi, yükselişine devam ederken; bu alanda her geçen gün yeni bir influencer marketing ajansı ile de karşılaşıyoruz. 2011 yılında blog tabanlı bir reklam modeli ile kurulan ve influencer pazarlamasını da verdiği hizmetlere ekleyen Boomads, sektörde bilinen ilk ve en yüksek hacimli influencer marketing ajansı olarak bu alanda çalışmalarını sürdürüyor. Detaylarına  “Dijital Çağın Mesleği & Nasıl Influencer Olunur ?” kitabında yer verdiğimiz bir konu olan marka influencer marketing ajansı seçerken nelere dikkat etmeli?

Ajans’ın sektör deneyimi ve tecrübesi  

Ajans bir influencer marketing çalışmasında, markanın ilettiği briefe doğru yanıt veriyor mu? Doğru marka & influencer eşleşmesi yapabiliyor mu? Süreç yönetiminde başarılı mı? Influencer’ları tanıyor mu? gibi soruların yanıtları ajansın sektör deneyimi ve tecrübesini gösterdiği için kampanya başarısında kilit rol oynar.

Verdiği hizmetlerin kapsamı

Sektörde pek çok influencer ajansı var ve her ajans aslında benzer hizmeti verdiğini iddia etse de çalışma süreci içerisinde ajanslar arasında ayrışan noktalar ortaya çıkıyor. Ajans sadece briefe, influencer listesi ileterek dönüş yapıyorsa bu noktada markanın beklentisini karşılamayabilir. Sürecin en başından sonuna kadar projeyi sahipleniyor, kişi bazlı kampanya kurgusu oluşturuyor ve hatta sizi bilgi/tecrübeleri ile markayı yönlendiriyorsa başarılı bir çalışma ortaya çıkabilir.

Kullanılan tool’lar;

Doğru marka – doğru influencer eşleşmesinde ajansların kullanıldığı tool’lar süreci kolaylaştırmak ve daha güvenilir hale getirmek için büyük önem taşıyor. Her ajansın, dışarıdan destek aldığı ya da kendi teknolojisi ile oluşturduğu tool’lar bulunuyor. Kullanılan tool’un ne gibi avantajlar sağladığı da marka tarafından sorgulanmalı ve incelenmelidir.

Raporlama

Gerçekleştirilen influencer iletişiminden elde edilen sayısal verilerin anlamlı hale getirilmesi de influencer ajansının görevidir. Örneğin bir sektör için başarılı sayılan bir erişim raporu, farklı bir sektör için yeterli olmayabilir. Bu detaylar sadece rakamla değil, ajansın kampanya tecrübesi ile sayısal verilerle birlikte detaylı şekilde markaya aktarılmalıdır.

Nasıl influencer olunur? Influencer olma yolunda yapılan hatalar, başarılı influencerlar’dan ilham veren tüyolar, markalar için influencer stratejisi oluşturma yollarını ve influencer marketing’e dair pek çok konuyu ele aldığımız kitabımız  “Dijital Çağın Mesleği & Nasıl Influencer Olunur?”a buradan ulaşabilirsiniz.

İLGİLİ HABERLER