Müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar belli oldu!

PAYLAŞ

 

Marketing Türkiye’nin 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından açıklanacak olan ve “Müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar”ın ödüllendirileceği A.L.F.A. (Actionable, Leader, Fast, Ambitious) Awards için geri sayım başladı.

Sikayetvar.com’da yer alan gerçek şikayetleri baz alan ve araştırma metodolojisi Method Research Company tarafından geliştirilen “A.L.F.A. Awards”ta 25 sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar ödüllendirilecek. Ödül törenine sayılı günler kala “A.L.F.A. Awards”ta ilk üçe girmeyi başaran markalar açıklandı… Dilerseniz ilk üçe giren markalara geçmeden önce A.L.F.A. Awards’ın temelini oluşturan “A.L.F.A. Endeksi”nin metodolojisine bir göz atalım…

Yarışmanın metodolojisi

A.L.F.A. Awards’ta, şikayetvar.com’a gelen şikayetlere yönelik olarak markaların gerçekleştirdiği şikayet yönetimleri temel alınıyor. Sikayetvar.com, şikayetçi müşterilere yönelik yılda 400 anket gerçekleştiriyor ve bu anketler Müşteri Deneyimi Endeksi’ni oluşturuyor. A.L.F.A. Awards’ta markalar Müşteri Deneyim Endeksi baz alınarak 200 puan üzerinden ölçümleniyor. İlk 100 puanda şikayet yönetimi ölçülüyor. Bu parametreyi İrtibat Hızı (yüzde 10), Şikayet Süreci (yüzde 25), Çözüm Hızı (yüzde 15), Sonuçtan Memnuniyet (yüzde 10) ve Teşekkür Oranı (yüzde 40) oluşturuyor. İkinci parametrede ise şikayeti yönettikten sonra müşteri algısının ne kadar değiştiği ölçümleniyor. Burada Memnuniyet (yüzde 30), Bağlılık (yüzde 40) ve Tavsiye Etme (yüzde 30) kriterleri değerlendirmeye alınıyor. Ardından bu iki parametrenin ortalaması alınarak markaların A.L.F.A. Awards’taki puanı ortaya konuyor.

İşte A.L.F.A Awards’ta ilk üçte yer alan markalar…

İlki geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen A.L.F.A. Awards’ta bu sene 25 farklı sektörde 25 ödül dağıtılacak. Ayrıca tüm sektörler arasında en yüksek ortalamaya sahip marka ise “Büyük Ödül”ün sahibi olacak. Bugün itibariyle ilk üçte yer alan markaların açıklandığı A.L.F.A. Awards’ın birincileri 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleşecek olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından yapılacak ödül töreniyle açıklanacak.

(Aşağıdaki sıralama herhangi bir dereceyi temsil etmemektedir. Markalar alfabetik olarak sıralanmıştır.)

Atıştırmalık: Eti Gıda, Torku (Konya Şeker), Ülker

Akaryakıt: BP, Opet, Shell

Ayakkabı: Deichmann, Divarese, Hotiç

Bankacılık: HSBC, ING Bank, TEB

Beyaz Eşya: Arçelik, Beko, Vestel

Departman Mağazacılık: Boyner, Tchibo, YKM

Dijital Platform: D-Smart, Teledünya, Türk Telekom

İçecek: Coca-Cola, Erikli Su, Pepsi

Elementer Sigorta: Aksigorta, Eureko Sigorta, Generali Sigorta

Hayat Emeklilik: Allianz Yaşam ve Emeklilik, Garanti Emeklilik, Metlife Emeklilik ve Hayat

Giyim: DeFacto, Koton, LCW

Hava Ulaşım: Anadolu Jet, Onur Hava Yolları, Sunexpress Havayolları

Isı Sistemleri – Kombi: Baymak, Bosch Isı Sistemleri, Vaillant

İletişim: Türk Telekom, Turkcell, Vodafone

İnternet Servis Sağlayıcılar: Superonline, TurkNet, Uydunet

Kargo: MNG Kargo, Sürat Kargo, UPS Türkiye

Katılım Bankacılığı: Albaraka Türk, Kuveyt Türk, Türkiye Finans

Mobilya: Modalife Mobilya, Mudo Concept, Tepe Home

Online Ticaret: 1v1y.com, Hizlial.com, Morhipo.com

Otomotiv Üst Segment: Audi, BMW, Mercedes

Otomotiv: Dacia, Renault, Seat

Tekno Market: Gold Teknoloji, Media Markt, Teknosa

Televizyon: Philips TV, Samsung, Vestel

Ulusal Zincir Market: Carrefour SA (Market), Migros, Kipa

Discount Marketler: A101, Bim, Şok

Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’ne hazır mısınız?

Şirketler için büyük rekabet avantajı yaratan, ürünün tasarımından satış sürecinin bitimine kadar bilimsel bir yaklaşımla yönetilmesi gereken deneyim tasarımının önemi her geçen gün artıyor. Bu gerçekten yola çıkan pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye, 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’yle iş dünyasını gerçek hayatta “müşteri deneyimi” olgusu etrafında bir araya getirmeye hazırlanıyor.

Bilgi için: 

Duygu Tanışan 

duygu.tanisan@marketingturkiye.com

0212 211 11 12-123

0554 590 04 08